Južna Koreja uvodi specijalnu vizu za ljubitelje K-pop muzike

Lifestyle Forbes 4. jan 2024. 13:51
featured image

4. jan 2024. 13:51

Kakve veze ima K-pop sa turizmom? Južna Koreja se nada da će njen najuspešniji izvozni proizvod privući posetioce na duže staze.

Južna Koreja je objavila da će lansirati novu vizu posebno namenjenu zaljubljenicima u južnokorejsku kulturu. Hallyu viza, takođe nazvana „K-culture training visa“ ili viza za obuku u oblasti kulture, omogućiće ne-Korejcima koji se registruju u lokalnim akademijama estradnih umetnosti da ostanu u zemlji do dve godine. Hallyu, što znači „korejski talas“, odnosi se na ogromnu globalnu popularnost južnokorejske kulturne ekonomije, koja izvozi K-pop kulturu kroz muziku, filmove i druge umetničke medije.

Poslovni plan Ministarstva kulture, sporta i turizma Južne Koreje navodi umetnost kao „pokretač K-kulture za narednu generaciju“, navodeći podršku mladim umetnicima i piscima kao jednu od šest ključnih strategija privlačenja više posetilaca. Pored toga, zemlja planira da pokrene „K Tourism Road Show“ u zemljama poput SAD i Švedske ove godine. Konkretni zahtevi za K-culture vizu još nisu objavljeni, ali se očekuje da će detalji biti dostupni do drugog polugodišta 2024.

Sa turističke tačke gledišta, negovanje odanosti obožavalaca K-popa i K-drame ima velikog finansijskog smisla. K-pop industrija je vredna 10 milijardi dolara i postala je toliko važna za ekonomiju Južne Koreje da je zemljin bruto domaći proizvod pretrpeo udarac prošle godine nakon što je muzički gigant BTS najavio privremeni odmor dok članovi razvijaju solo karijere.

U međuvremenu, nakon razornog uticaja pandemije kovid-19, turistička industrija Južne Koreje se oporavlja i značajan je ekonomski pokretač. Nedavni izveštaj Svetskog saveta za putovanje i turizam procenjuje da će sektor turizma te zemlje rasti prosečnom stopom od 4,8% godišnje do 2032. godine, značajno nadmašujući projektovanu stopu rasta od 1,8% za celokupnu nacionalnu ekonomiju.

K-pop je sada najčešći razlog za posetu toj zemlji, prema izveštaju Ministarstva kulture i turizma objavljenom u oktobru. Tri godine istraživači su pratili pominjanje korejske kulture na društvenim i onlajn medijima u 20 najvažnijih zemalja iz kojih dolaze turisti. Studija je otkrila da je K-pop pomenut skoro 37 miliona puta, otprilike 2,6 puta češće nego sledeći najčešći motiv, korejska hrana, i oko četiri puta češće nego opšti korejski kulturni sadržaj.

Visit Korea sve više uključuje K-kulturu u svoje marketinške kampanje, sa velikim uspehom. Video pod nazivom „Challenge Korea: Hello Future“, u kojem glumi glumac iz „Squid Game“ Lee Jung-jae, prikupio je 142 miliona pregleda na Jutjubu od objavljivanja pre šest meseci.

Shutterstock/David Esser

I „Feel the Rhythm of Korea“, serija od više od tri desetine videa sa K-pop megazvezdama poput BTS-a i Blackpink kako bi promovisali različite destinacije u Koreji, dostigla je više od 2,1 milijarde pregleda na Jutjubu u tri godine.

Pored vize za K-kulturu, Južna Koreja je takođe najavila da će se pridružiti trendu digitalnih nomada sa posebnom vizom usmerenom ka radnicima na daljinu. Viza, koja je u primeni od 1. januara, omogućava radnicima na daljinu koji zarađuju barem 66.000 dolara godišnje da ostanu u Koreji do dve godine.

Scena digitalnih nomada se razvija, sa desetinama zemalja širom sveta – od Sardinije do Kanade do Estonije – već se takmiče da privuku radnike na daljinu koji rade u sektorima poput tehnologije i finansija.

Suzan Roan Keleher, novinarka Forbes