Kakav biznis izgled će biti u trendu ovog proleća?

Modni dizajneri i magazini uveliko su postavili trendove oblačenja za predstojeću prolećnu, ali i letnju sezonu.
Kako nam predstoji “ukidanje” slojevitog oblačenja, lepše vreme, i sunčani periodi prolećni modni trendovi 2024. uticaće i na poslovni stil pa će tako dominirati opuštenije, kontrastne, ali i retro kombinacije.
Prema rečima modnih dizajnera i stilista sa kojima je Forbes Srbija razgovarao, ono što će ovog proleća obeležiti poslovnu modu su “pensil” suknje za dame, oversized blejzeri, trenč mantili, a polo majice i sportska elegancija za muškarce.
U trendu će biti umerene nijanse, ali i kombinovanje kontrastnih boja, zatim klasika – crna, bela ali i crvena boja, koje se lako uklapaju uz više odevnih kombinacija.
Svetla, ali i kobaltno plava neće izaći iz mode ni ove sezone, što će obradovati mnoge ljubitelje plavih kolorita.
Poslovni stil sve opušteniji, povratak retro modela
Modna dizajnerka i kostimograf Ana Vasiljević ukazuje na primetan trend da stilovi oblačenja za prolećne sezone već nekoliko godina podsećaju na kombinacije iz sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih, naročito nakon perioda kovid izolacije.

“Evidentna je potreba za eklektičnim pristupom modi, pa je to slučaj i sa ovom prolećnom sezonom kada čini mi se, akcenat sa jedne strane ide na sportsku eleganciju vidljivu kroz polo t-shirt stilove majica, koledž retro detalje i boje, zanimljive dekonstruisane trenč mantile, udobne ”ice blue” košulje…”, kaže sagovornica.
S druge strane, aktuelan je i povratak romantičnim stilovima 90-tih kroz „pencil“ suknje, kao i cvetne detalje, na primer, ruže u 2D print i 3D detaljima, priča Ana Vasiljević.
Sagovornica ukazuje da je poslovni stil odavno izašao iz klasičnog kodeksa i da su stilovi odevanja za posao postali opušteniji. Akcenat je sada više na biznis kežual izrazu, uz sve više prisutan odraz individualnosti.

Kaže da u tom smislu ne postoje određeni striktni trendovi samo za poslovno odevanje jer oni generalno prate boje i trendove koji su aktuelni u modnim sezonama.
Bela, crvena, svetlo plava su kolor teme koje su u modi ovog proleća, a takođe će se preneti i na poslovno odevanje posebno kada je reč o ženskoj modi i kombinacijama. Takođe, detalji u takozvanim color blocking kompozicijama igraju zanimljivu ulogu u klasičnim komadima košulja, blejzera i suknji.
Pored klasičnih odela, u jarkim tonovima i dalje će dominirati oversized blejzeri naglašenih ramena u kontrastu sa mekanim vrlo često providnim materijalima.
Takođe, suknje se polako vraćaju u modu i to sa zanimljivim efektnim materijalima koji prave kontrast neutralnijem gornjem delu, majici ili bluzi.
Biznis kežual stil će takođe biti u trendu ove prolećne sezone, a pratiće ga nekonvencijalni materijali pantalona koje naginju ka sportskim, kako kod žena tako i kod mušakaraca.
Prirodan izgled ne izlazi iz mode
Kada je reč o savetima za kombinacije za oblačenje, Ana Vasiljević kaže da bi pun pogodak bili autentični jedinstveni komadi nezavisnih dizajnera kombinovanih sa pantalonama, suknjama neutralnih boja.
Prirodan izgled je i dalje u trendu i na snazi je biti negovan i isticati zdrav način života.
Naša sagovornica je saglasna sa time i ističe da je to prihvatljivo sve dokle god se ne izgubimo u tome da pomešamo izgled za džogiranje i odlazak na posao.
Što se tiče nakita kojim bi se začinila neka poslovna kombinacija za dame, ona kaže da se prolećna odevna kombinacija može dopuniti autentičnim nakitom koji su u skladu sa stilom i temperametnom osobe koja to nosi, a ne striktno sa kombinacijom koja je aktuelna.

„Tihi luksuz“
Modni novinar Ivan Radojčić slaže se da modni trendovi i kombinacije ovog proleća idu u prilog poslovnom, efikasno elegantnom izgledu.
“I dizajneri kao da su čuli „tržišni vapaj“ za odećom koja izgleda dobro i na ulici i u kancelariji, a ne samo na pisti pa su ponudili dovoljno decentnih dnevnih varijanti za svačiji senzibilitet”, kaže on za Forbes Srbija.
Ukazuje i da je sve to možda imalo i veze sa prošlogodišnjih fenomenom sa društvenih mreža koji se popularno naziva „tihi luksuz“, a koji promoviše modno uživanje u klasici osnovnih komada kakvi nikad ne izlaze iz mode pa su stoga stvoreni za korporativnu kulturu odevanja.
Crna i bela boja – čuvari šika
Nijanse ove predstojeće sezone su umerene, krojevi precizno praktični, a materijali prirodni i održivi, ističe.
Crna i bela kao čuvari šika, uz akcenat jarke crvene ili kobaltno plave boje isticaće modnu zrelost i profesionalizam, kaže sagovornik.
Za dame, dobar poslovni look može biti osmišljen uz „pencil“ suknje ili pantalone visokog struka kombinovane sa trikotažom finog tkanja ili košulje oštrih kragni i manžetna, kao i blejzere dvoredog kopčanja u formi pozajmljenoj iz osamdesetih.
Iako je poslednjih godina dominirao „raspareni“ stajling blejzera i čino pantalona i to da odelo više ne zahteva nužno i košulju i kravatu, deluje da se klasično odelo ponovo vraća u modu.

Za poslovne prilike, kombinacija klasičnih komada sa modernim detaljima je uvek dobar izbor, savetuje Radojčić.
“Taj stil vam dopušta da pokažete svoju individualnost, ali ne „gazi“ ono proklamovano profesionalnim odevanjem. Na primer, pantalone visokog struka uz šarmantnu bluzu sa volanima za žene, dok muškarci mogu da tamno odelo osveže polo majicom od luksuznog pima pamuka ili lanene mešavine koja vizuelno omekšava strogost kroja odela, za potrebe popularnog „business casual“ kodeksa odevanja”.
Uz poslovnu odeću, diskretan nakit i neutralna šminka za žene su najbolji izbor.
Ogrlice ili minđuše u jednostavnom dizajnu i neutralnim bojama će upotpuniti izgled, dok bi šminka trebalo da bude prirodna i nenametljiva, kaže.
Sagovornik ukazuje da dobar i pristojan stil oblačenja važan i da govori dosta o profesionalizmu, samopouzdanju i poštovanju prema okruženju, odnosno saradnicima i poslovnim partnerima.
“Ostavlja utisak pouzdanosti i ozbiljnosti, što može biti ključno u poslovnim interakcijama i gradnji poverenja sa klijentima i poslovnim saradnicima. Takođe, ovakav stil govori o vašem samopouzdanju, kreativnosti i spremnosti da se izrazite na jedinstven način“, dodaje Ivan Radojčić.