Kako će najbogatiji u Srbiji dočekati Novu godinu: Zavirite u luksuzne proslave zatvorenog tipa

Još malo je ostalo do „najluđe noći“. Ono što je manje poznato je gde Novu godinu dočekuju oni najbogatiji, posebno poslovni ljudi. Kako izgledaju luksuzne proslave koje se organizuju za visokoplatežne goste?
Sagovornici Forbes Srbija potvrđuju da se kod ovih gostiju i njihovih slavlja podrazumeva diskrecija, ali i prestiž.
Oni koji se bave organizacijom događaja i poznaju luksuzni segment, kažu da se proslave praktikuju na ekskluzivnim lokacijama i uz pažljivo osmišljene, sofisticirane programe i posvećenost svakom detalju.
Luksuzna proslava podrazumeva da je svaki detalj važan
Specijalna hrana na meniju podrazumeva nešto poput španske pršute ili japanske govedine. Zatim, neizostavni originalni francuski šampanjac i najkvalitetnija vina, uz što intimniju atmosferu, pažnju usmerenu na svaki detalj, kao i posvećenost osoblja… To su samo neki od zahteva uspešnih poslovnih ljudi, poznatih ličnosti i njihovih prijatelja.
„Često takve proslave uključuju degustaciju skupocenih vina, gala večeru, nastup svetskih ili domaćih poznatih umetnika i autentične kulturne elemente“, kaže Ivana Laković, osnivačica konsultantske i marketinške kuće Luxury Integrated i predsednica Adriatic Luxury Business Asocijacije za Forbes Srbija.
Tako se luksuzne proslave obično organizuju u posebnim, privatnim prostorima hotela sa pet zvezdica, čak i predsedničkim apartmanima.

Takođe, izbor često pada i na ekskluzivne sale ili privatne klubove, koji nisu dostupni široj javnosti.
Luksuzne proslave inače, nezavisno od dočeka Nove godine, organizuju se često u privatnim vilama, na jahtama, ekskluzivnim klubovima i pojedinim istorijskim objektima. Takođe i luksuznim rezidencijama ili na destinacijama koje nude maksimalnu privatnost.
Diskrecija zagarantovana
Ni informacije o tome šta se sprema za Novu godinu ne dele se javno. Takve proslave su uglavnom zatvorenog tipa. Dostupne su samo po pozivu ili putem preporuka. Drugim rečima, zagarantovana diskrecija se podrazumeva.
To znači da organizatori okupljanja mogu biti specijalizovane agencije za VIP događaje, bogati pojedinci ili brendovi koji žele da prirede ekskluzivno iskustvo za svoje poslovne partnere i druge goste.
Iako je Beograd epicentar luksuznih proslava zbog broja ekskluzivnih hotela, restorana i kulturnih atrakcija, takvi događaji se često organizuju i van prestonice.
Sve više gostiju bira vinarije i hotele van Beograda
„Lokacije kao što su Zlatibor, Kopaonik, Novi Sad, pa čak i specifične destinacije u Vojvodini ili uz obale Dunava, često biraju oni koji žele nešto intimniji i drugačiji doživljaj“, kaže Ivana Laković.
Ni dolazak stranaca visoke platežne moći nije retkost posebno kada je proslava u Beogradu.
Često izražavaju specifične zahteve u vezi sa menijem, privatnošću, izborom pića i programom, a organizatori se trude da nadmaše njihova očekivanja.
Beogradski hoteli se, prema rečima onih koji su upoznati sa time šta VIP svet voli, utrkuju oko toga ko će ponuditi bolju organizaciju dočeka Nove godine.
Matine za zagrevanje, pa dalje na proslavu Nove godine
Ni organizatorima nije lako jer organizacija ovakvih događaja zahteva visok nivo profesionalizma i kreativnosti.
Potrebno je uskladiti želje gostiju, logističke zahteve, vrhunske dobavljače hrane i pića i osigurati besprekoran tok događaja. To je izazov čak i za najiskusnije organizatore, kažu upućeni.
Prema rečima Ivana Agbabe, koji više od dve decenije radi u industriji zabave i vodi agenciju Nest Events i brend Belgrade VIP, u Beogradu dva hotela u centru grada godinama prednjače u organizaciji luksuznih proslava Nove godine.

Kada je reč o tome, ko voli i kako da u ovim objektima proslavi dolazak nove godine, Agbaba kaže da je reč o ljudima iz biznisa pre svega. Oni Novu godinu vole da čekaju u objektima i mestima koji spadaju u visoki cenovni rang.
Posebno im je poslednjih godina interesantan matine. Luksuzna proslava počinje u ranim popodnevim satima uz intimnu atmosferu, uz dobru hranu i vrhunsko piće i nastup DJ-a.
Ceh luksuzne proslave
Osim toga postoje i programi iznenađenja u kojima neretko učestvuju popularni kabarei.
Nakon matinea, žurka se nastavlja. Dešava se da se presvuku u svečana odela i odlaze na doček Nove godine na drugo mesto.
Ulaznica na takve dočeke nije jeftina. Ona podrazumeva kako matine tako i večeru za doček Nove godine.
Zatim se podrazumeva da se posebno plaća rentiranje automobila sa vozačem. Neizostavni deo su i večernja haljina i šminka za žene, odelo za muškarce…
Tako računica pokazuje da luksuzni doček košta i do par hiljada evra.
Od početka do kraja da se osećaju povlašćeno i važno
Sagovornik Forbes Srbija dodaje da je gostima važno i da očekuju da im celokupan tretman, od dolaska na lokaciju gde slave doček Nove godine pa do odlaska, bude „na nivou“.
Bitno im je da se osećaju povlašćeno i važno, odnosno da u svakom trenutku vide da se osoblje brine o njima.
„Važno je da od ulaza na parking gost bude propraćen i da se oseti kao bitna figura na događaju. Bilo kakva vrsta eventualnog propusta – pečeniji biftek ili toplije vino – lakše će se regulisati ako imate dobar odnos sa gostom“, kaže Agbaba.
Ukratko, što je događaj intimniji i osoblje ima bolji odnos prema gostu, takav doček spada u višu kategoriju.

Da li je sve što je skupo i luksuzno
Agbaba kaže da ima ljudi koji će štedeti novac kako bi sebi priuštili noć luksuza i otišli na doček Nove godine rentiranim skupocenim vozilom. Ipak, ne mora značiti da sve skupo plaćeno spada u „viši cenovni segment“.
„To je uža ekipa ljudi kakve najčešče možemo videti u nekolicini hotelskih restorana i barova. Oni godinama dolaze na ista mesta, to im je stil života i to su ljudi iz sveta biznisa, vlasnici biznisa ili višeg srednjeg menadžmenta. Interesantno je da se većina paketa za luks dočeke u hotelima proda tek oko 25. decembra“, kaže Agbaba.
Šta nude hoteli?
Kada je reč o dočeku 2025. na sajtovima pojedinih hotela sa najviše zvezdica ne postoji obaveštenje o tome šta planiraju za poslednju noć u godini. Na sajtovima hotela poput Metropola, Kraun Plaza i Hajat može se videti da je planiran nastup neke od muzičkih zvezda (narodne muzike). U jednom je planirano i iznenađenje popularnog Lafayette Cabaret Show. Istaknute su i cene. Svečana večera i ponegde i piće dobrodošlice koštaju od 130 do 250 evra. To zavisi od pozicije stola u samoj sali i uključuje mesto za večeru. Kod nekih je u cenu uključeno piće dobrodošlice, a u nekima se posebno plaća. Neki hoteli nude samo matine. U jednom poznatom luksuznom hotelu organizuju matine, ne i doček. Predviđen je nastup DJ-a i minimalna potrošnja po gostu od 150 evra što se tiče hrane i pića. |
Pozivnica samo za specijalne goste
Kada je reč o tome kako su potencijalni gosti obavešteni o događaju budući da je zatvorenog tipa, Agbaba kaže da ljudi koji slave Novu godinu u hotelima i luksuznim restoranima, godinama dolaze na takva mesta. Predstavnici hotela ili drugih objekata obaveste ih o tome.
Tačnije, pošalju im pozivnicu sa informacijama o tome šta planiraju za doček Nove godine. I u hotelima je važno da znaju koga pozivaju i koga očekuju. Na takvim proslavama bude maksimalno do 100 gostiju, precizira sagovornik.
Gosti koji dolaze ne moraju nužno da se poznaju lično, ali je bitno da znaju jedni za druge.
„Kao što recimo, na tri korporativna događaja u nekoliko dana u Beogradu možete videti gotovo istu ekipu ljudi, tako je i na ovakvim proslavama, samo dolaze u drugačijim odelima“, kaže Agbaba.
Za takve proslave podrazumeva se poseban dres kod.
Dolaze i gosti iz regiona
Ipak, ono što je simptomatično, Beograd već godinama nije jedini centar ovakvih zbivanja. U okolini Beograda, konkretno, Vojvodini i Šumadiji, recimo nedaleko od Aranđelovca i Topole, ima vinarija koje su sada popularna mesta za proslave zatvorenog tipa.
Takođe, među gostima je deo njih iz regiona. Recimo, dešava se da za njih organizatori pošalju auto u Zagreb i vrate ih dva dana kasnije.
Njihov dolazak podrazumeva osim odsedanja u hotelu i privatno obezbeđenje.
…a i naši ljudi iz inostranstva
Agbaba kaže i da se naši ljudi, uglavnom mlađi, koji imaju poslove u inostranstvu, neretko odlučuju na to da novu godinu čekaju u Srbiji, u glamuroznom stilu.
„Pre nekoliko godina imali smo ekipu naših devojaka koje žive i rade u Cirihu, a koje u Beograd dolaze dva puta godišnje. Od toga, jednom za proslavu Nove godine u najvišem stilu. U Švajcarskoj je to svakako dosta skuplje, a dosta je ograničeno i postoje spiskovi ljudi koji ulaze na takve proslave, dok je kod nas ipak nešto liberalnije“, kaže sagovornik Forbes Srbija.
Kada je reč o tome mogu li gosti nešto specijalno da traže i da li traže, on navodi da im se uglavnom predoči šta je planirano to veče, ali gost uvek može da ima varijantu „tailor made“.
To znači da ranije mogu da kažu ukoliko žele nešto posebno što se tiče hrane i pića. Podrazumeva se da će to dodatno i da plate.
Na pitanje da li se dešavalo da nešto traže, a desi se da restoran ili hotel nemaju u ponudi, on kaže da se to dešavalo za posebne vrste šampanjca.
Vrhunska hrana i piće, nikako drugačije
To nije dobro za biznis ni odnos prema gostu, naglašava. Njegov tim svojevremeno je morao da uveze određeni tip šampanjca koji nijedan lokal u Beogradu i Srbiji nije imao.
„Gostima na ovakim proslavama je važno da hrana i specijaliteti budu vrhunski uz odlično piće, da budu sigurni da će, na primer, dobiti francuski šampanjac, a ne jeftiniji proseko. To im je posebno važno“, priča Agbaba.

Tako su mnogi lokali u međuvremenu poradili na usluzi pa su počeli da nude sve bolja vina. Isto je i za hranu. Većina ugostiteljskih objekata podigla je servis i može se reći da se utrkuju ko će uvesti bolju hranu, naglašava Agbaba.
Takođe utiču i na naše vinare da ponude određeni standard vina jer taj nivo usluge i odnosa prema gostu mora da bude besprekoran, dodaje.
Poseban meni
Što se tiče hrane koju nude specijalnim gostima to su najčešće veoma skupa i kvalitetna govedina, stekovi, pršute koje dolaze sa nekoliko geografskih područja.
Tako suši bar u jednom od hotela uvozi posebnu vrstu tune kakva se ne služi nigde u glavnom gradu. U pojedinim hotelima dva puta nedeljno stiže isporuka sveže morske hrane sa crnogorskog primorja.
Specijalni prohtevi
Novac donosi i specijalne prohteve gostiju. Iako nije bila reč o dočeku Nove godine, Agbaba se priseća kako su u poseti Beogradu svojevremeno imali grupu bankara iz Londona koje su vodili na trening sa specijalnim jedinicama. Zatim su tražili i da se oprobaju i u skijanju na vodi. Nakon posete jednoj vinariji, na kraju je kao „šlag na tortu“ došao odlazak u klub do ranih jutarnjih sati. Kada imamo takvu ekipu podrazumeva se obezbeđenje i konvoj vozila po gradu, kaže Agbaba. „To za nas nisu neobični zahtevi. Vrlo često nas zovu klijenti i kažu: ja bih da dođem na određeni događaj, pošaljite auto po mene i obezbeđenje“, priča Agbaba. Dešavalo se da je neke ambijente potrebno potpuno preurediti, transformisati i organizovati dekoraciju i događaj po želji gosta. Tako su neke od ideja podrazumevale da kompletnu kompoziciju voza na relaciji Beograd-Užice na Prokopu preurede i naprave ambijent za žurku tokom putovanja. Potom su organizovali i piknike na planinama po izlasku iz voza. „Imali smo ekipu koja je želela neobičnu „ludu proslavu rođendana“, a na naše na pitanje koliko ludo može da bude rekli su da nema ograničenja“, priča Agbaba. Kaže da su potom doneli pitone koji su se peli uz drvo dok gosti večeraju ili degustiraju vino „čime su bili oduševljeni i sjajno se proveli“. |