Kako je „Emili u Parizu“ podelila stanovnike glavnog grada Francuske

Lifestyle Forbes 27. feb 2024. 07:00
featured image

27. feb 2024. 07:00

Prva sezona je strimovana u 58 miliona domaćinstava tokom pandemijske 2020, a 2022. godine, „Emili u Parizu“ je bila najgledanija serija na Netfliksu. Njena popularnost pretvorila je lokacije oko francuske prestonice u turističke atrakcije, prikazujući Pariz na način koji nije svima bio po volji. Ipak, dok se četvrta sezona priprema za produkciju, ne želi svako da bude deo ove verzije Pariza.

Serija prati Emili Kuper, mladu Amerikanku koja dolazi iz Čikaga da radi u fiktivnoj marketinškoj agenciji i živi na prelepom trgu Place de l’Estrapade, u 5. arondismanu Pariza. Baš ovde su Le Parisien i britanska štampa objavili fotografije grafita koji su nedavno osvanuli protiv serije, na kojima su pisale stvari poput ‘Emili niste dobrodošli’ i ‘Južni Pariz nije vaš‘.

Već 2021. godine postojao je mali otpor. Le Monde je izvestio da su se lokalni stanovnici žalili što nije bilo kompenzacije za činjenicu da je postalo nemoguće parkirati ili slobodno dolaziti i odlaziti sa trga gde žive ili rade.

Serija je bila veliki podsticaj za mnoge poslove u prestonici – La Boulangerie Moderne, pekara iz 19. veka na ulici Rue des Fossés Saint-Jacques, gde Emili prvi put proba pain au chocolat (čokoladni hleb), izveštava da čak 40% njihovih mušterija dolazi zbog serije.

Telegraf izveštava da je to često slučaj sa mnogim lokacijama koje se koriste u seriji „Emili u Parizu“. Nakon što Emili poseti Carette u seriji, u čajdžinicu koja je otvorena još od 1927. godine, odjednom počinju da stižu turisti da probaju isto – čokoladu sa šlagom. Lokalni stanovnici koji su ranije često posećivali italijanski restoran Terra Nera, na trgu gde Emili živi i gde radi njen ljubavni partner, žale se da je restoran sada previše skup i pretrpan.

Shutterstock/ Ross Helen

Set-džetovanje, poseta mestima koja vidite u svojoj omiljenoj televizijskoj seriji, i dalje je trend u putovanjima, a nedavno je Netfliks dao dozvolu jednoj turističkoj kompaniji da počne organizovanje odmora inspirisanih serijom „Emili u Parizu“, gde putnici posećuju lokacije na kojima se serija snima i učestvuju u aktivnostima koje Emili, glumica Lili Kolins, radi u seriji – pravljenje poslastica ili ispijanje Lillet-Spritz koktela.

Debata dolazi u trenutku kada francuska vlada pokušava da preusmeri turiste sa popularnih lokacija na druge destinacije – 80% turista Francuske poseti samo 20% njenih lokaliteta, poput Mont Saint Michel i prelepih litica Normandije u Étretatu. Ovaj preterani turizam čini nepodnošljivim penjanje na čuvene stepenice na Mont Saint Michelu, a uspeh Netfliksove serije „Lupin“, koja je snimana u Étretatu, samo je povećao gužvu tamo. Prošlog leta, turistički zvaničnici su objavili tužne fotografije 60.000 ljudi koji su čekali da se popnu do manastira sredinom maja.

Ipak, nisu svi nezadovoljni. Vlasnici restorana Terra Nera, međutim, izveštavaju da su presrećni što vide trg tako pun nakon kovida i iako nikada nisu imali previše problema da popune 40 mesta, sada ima manje senatora i više internacionalne publike.

Aleks Ledsom, saradnica Forbes