Kakve ćemo koktele piti u 2024?

Prema izveštaju o koktelima za 2024. godinu kompanije Bakardi, umereno konzumiranje i pića unapređena uz pomoć tehnologije su dva rastuća trenda koja treba pratiti.
„Kako 2024. godina dolazi, ljudi žele da se skrase u nesigurnom – puštajući ukuse optimizma u našu stvarnost“, kaže Brenda Fiala, globalna potpredsednica za strategiju i analitiku u kompaniji Bakardi (Bacardi). „U ovom pejzažu, ljudi preoblikuju kulturu koktela, obogaćuju je svežim perspektivama i ponovno doživljavaju nezaboravna iskustva u baru sa prijateljima“.
Prognoze za 2024. dolaze kao deo petogodišnjeg izveštaja o trendovima kompanije Bakardi, u saradnji sa Laboratorijom budućnosti (The Future Laboratory), koji identifikuje ključne trendove koji redefinišu industriju alkoholnih pića.
„Kako se razvija era kulture koktela kojom upravljaju ljudi, brendovi pića će negovati svet gde inovacije, eksperimentisanje i poboljšanje ne poznaju granice“, kaže Martin Rejmond, suosnivač TFL, u izveštaju. „Usredsređena na društvenu povezanost, zajedništvo i konačno iskustvo – industrija ima priliku da postavi primer za širi pejzaž, ponovo nas usmeravajući na ono što je najvažnije“.
Ove godine, Bakardi i TFL ističu makro trendove koji se odnose na kratka pića, inovacije u sazrevanju i mešanju, eliksire eskapizma i održivost. Dvojac prepoznaje da sledeće generacije prihvataju pristup „manje, ali bolje“, što podstiče premiumizaciju alkoholnih pića koja je u toku.
Mentalitet „bolje za vas“ takođe ohrabruje kategorije pića bez ili sa niskim procentom alkohola (NoLo), gde potrošači sve više eksperimentišu sa mesecima apstinencije ili koktelima sa niskim udelom alkohola.
U tom istom kontekstu, Bakardijevo globalno istraživanje potrošača za 2023. otkrilo je da 44% ispitanika u Kanadi i 43% mlađih ispitanika u SAD planira da konzumira više koktela napravljenih od prirodnih sastojaka u 2024.
Izveštaj navodi: „U 2024. brendovi i barmeni će imati holistički pristup prirodi i njenim ukusima – koristeći održivo uzgajane aromatične, cvetne, biljne i uljane sastojke kako bi stvorili koktel iskustva jedinstveno ukorenjena u prirodi“.
U još jednoj godini koju su kontinuirano definisala pića od agave, tamna pića su prinuđena na inovacije, što Bakardi predviđa da će se povećati u 2024. godini, s obzirom na to da će tamna, stara pića usvojiti jedinstvene metode sazrevanja i nove kombinacije ukusa.
Smele i neočekivane kombinacije će nastaviti da predvode trend, što je istaknuto i u izveštaju Dor Deša (DoorDash) o skoku konzumiranja viskija i ruma u 2023. godini. Bakardi i TFL predviđaju više pikantnih, voćnih i osvežavajućih profila u 2024.
Što se tiče onoga što izveštaj naziva „eliksirima eskapizma“, Bakardi prepoznaje kako kultura koktela sve više uključuje putovanje – vodeći potrošače kroz destinacije, zemlje, čak i ere, što smo videli u procvatu nostalgičnih recepata kao što su espreso martini, Cosmo i Dirty Shirley.
U 2024. možemo očekivati da će se odnos između pića i destinacija produbiti, uključujući klasične koktele sa evropskim ukusima i uspon festivala nad barovima i noćnim klubovima kao preferiranim mestom za konzumaciju.
Na kraju, tehnologija će prodirati u svet pića u 2024. godini; izveštaj pominje kako potrošači sve više traže personalizovanu interakciju sa brendovima. Stoga brendovi koriste veštačku inteligenciju (AI) – poput Modusa ili pivare Night Shift koja je uvela AI-generisana piva protekle godine – što se očekuje da će se proširiti na mešavine pića ove godine kao način prilagođavanja iskustava s koktelima.
Pored makro trendova, izveštaj o trendovima u koktelima Bakardi prepoznaje i podtrendove koji uključuju i najčešće narudžbine u barovima – džin-tonik predvodi ovu listu, slede mohito i margarita – kao i glavne sastojke s kojima barmeni žele da eksperimentišu, i opšte trendove održivosti.
Džilijan Dara, saradnica Forbes