Kamere za praćenje prolaska kroz crveno krivci za sudare, da ili ne

Rast upotrebe tehnologije za automatsko kočenje u vozilima pomaže u smanjenju broja sudara otpozadi.
Oni mogu da se dogode kada vozači naglo zakoče na raskrsnicama sa kamerama za nadzor prolaska kroz crveno svetlo. To je glavni zaključak studije koju je objavio Institut za osiguranje bezbednosti na putevima.
Ona pokazuje da sistemi automatskog kočenja u nuždi (AEB) značajno smanjuju rizik od sudara i dodatno povećavaju efikasnost bezbednosnih kamera.
„Prolazak kroz crveno svetlo izaziva opasne, bočne sudare, zbog čega su kamere za nadzor crvenog svetla ključna mera bezbednosti“, izjavio je predsednik Instituta, Dejvid Harki. „Ova studija pokazuje da AEB pomaže u rešavanju jednog od retkih nedostataka tih kamera“.
To bi, kako se nada, moglo ubrzati njihovu primenu na raskrsnicama.
Više od 1.000 pogibija u SAD
U 2023. godini, više od hiljadu ljudi je poginulo, a više od 136.000 je povređeno u SAD u sudarima koji su se dogodili zbog prolaska vozača kroz crveno.
Iako je delotvornost kamera za nadzor prolaska kroz crveno dobro poznata, samo su 343 zajednice širom SAD koristile ove kamere do septembra 2025.
Broj mesta koja ih koriste opao je za više od trećine od 2012. godine, navodi se u studiji.
„Protivljenje lokalne zajednice često je jedan od razloga za isključivanje kamera“, dodaje.
Protivnici se često pozivaju na studije koje pokazuju da su kamere povezane s porastom sudara otpozadi. Time pokušavaju da argumentuju zašto ih ne treba postavljati, navodi se u studiji.
Kako sve više američkih vozila dolazi opremljeno sistemom automatskog kočenja u nuždi (AEB), očekuje se smanjenje broja sudara.
Smanjenje broja saobraćajnih nezgoda povezanih sa kamerama za nadzor prolaska kroz crveno svetlo će se nastaviti, procenjuju istraživači.
Tehnologija za kočenje i izbegavanje sudara
Trenutno više od 28% voznog parka u SAD ima ovu funkciju za izbegavanje sudara.
Procene pokazuju da ova tehnologija povećava ukupnu efikasnost kamera za nadzor prolaska kroz crveno svetlo tako što smanjuje sudare otpozadi na raskrsnicama za 8%.
Do 2045. godine, kada se očekuje da će sva vozila imati funkciju automatskog kočenja, procenjuje se da će kamere za crveno svetlo smanjiti ukupni broj sudara za gotovo 10%, navode istraživači.
Taj procenat bi mogao biti i veći, dodaju, ukoliko budući tehnološki napredak dodatno poboljša njihovu efikasnost.
„Ovo je sjajan primer kako tehnologija u vozilima i rešenja u infrastrukturi mogu da rade zajedno i daju bolje rezultate“, izjavila je Ven Hu, viša istraživačica saobraćaja u Institutu za osiguranje i glavna autorka studije.
Tanja Mun, saradnica Forbes