Ko je umetnik koji je stvorio lik Labubua?

Umetnik Kejsing Lung, rođen u Hongkongu je tvorac Labubu lika, čudovišta nalik zecu čiji je uspeh iznova definisao spoj umetnosti, igračaka i pop kulture.
Rođen 1972. godine, Lung se sa porodicom preselio u Holandiju još kao dete. Bez video-igara i digitalnih medija, utehu je nalazio u crtanju i evropskim slikovnicama.
„Nije bilo konzola ni kompjutera, pa sam morao da crtam lutke olovkom. Još od detinjstva sam želeo da slikam bajke“, rekao je u intervjuu za Hypebeast. Njegova rana fascinacija vilenjacima i folklorom postavila je temelje za umetnički pravac koji će pratiti ceo život.
Kasnije je studirao i radio u Belgiji, gde je postao prvi kineski umetnik koji je dobio nacionalnu nagradu za ilustraciju. Danas vreme provodi između ateljea u Belgiji i Hongkongu, nastavljajući da stvara dela prožeta fantazijom i sećanjima. Njegov univerzum likova — Labubu, Spuki, Zimomo, Tajkoko i drugi — čine ono što naziva „Čudovišta“, seriju koja spaja zaigranost i tihu introspekciju.
Labubu predstavlja deo njega samog
Labubu je prvi put predstavljen 2015. godine. Inspirisan je keltskim narodnim pričama i nosi Lungov prepoznatljiv spoj nestašluka i dobrote. Prema Lungovim rečima, Labubu predstavlja deo njega samog. „Neke stvari koje sam želeo da uradim, ali nisam imao hrabrosti, dao sam Labubuu da uradi“.
Putanja ovog lika se drastično promenila 2019. kada je Lung potpisao ugovor o licenci sa kompanijom Pop Mart. Partnerstvo je omogućilo da Labubu postane „blind-box“ kolekcionarska figura — poslovni model koji misteriju pretvara u masovnu privlačnost. Od tada je Labubu izašao u više od 300 verzija. Postao je pop kulturna ikona u Aziji, Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama.
Poznati obožavaoci — uključujući Rijanu, Duu Lipu, Lisu iz grupe BLACKPINK, pa čak i članove tajlandske kraljevske porodice — viđani su sa Labubu figurama, što je dodatno doprinelo popularnosti.
Samo ove godine, Labubu je skoro udvostručio prodaju kompanije Pop Mart. Predsednik kompanije Vang Ning zaradio je 1,3 milijardi funti u jednom danu kada su akcije skočile za 13,2 odsto u maju, nakon što je nova američka aplikacija Pop Marta dospela na vrh liste preuzimanja. Njegovo bogatstvo sada se procenjuje na 12,8 milijardi funti, prema Forbes listi milijardera i postao je deseti najbogatiji čovek u Kini, navodi Forbes.
Labubu nije samo igračka
Uprkos komercijalnom uspehu, Lung ostaje posvećen pripovedanju. Prvobitno je planirao da objavljuje jednu slikovnicu godišnje, od kojih bi svaka istraživala po jednog lika iz sveta „Čudovišta“. Brzi uspon Labubua poremetio je taj raspored, ali Lung i dalje svoju umetnost vidi kao vođenu pričom, a ne proizvodom. „Labubu nije samo igračka“, rekao je. „To je lik sa pričom“.

U svetu mode, ograničeni serijali privezaka za torbe izazvali su pravu pomamu— formirali su se redovi ispred Harodsa, dok su obožavaoci dovodili kućne ljubimce u Labubu kostimima na potpisivanje u prodavnici Dover Strit Market. Njegove ilustracije takođe su krasile naslovnu stranu magazina Perfect, učvrstivši njegov uticaj na raskršću umetnosti i mode.
Unutar serijala „Čudovišta“, Zimomo i Mokoko se često mešaju sa Labubuom; Mokoko ima nos u obliku srca, dok Zimomo ima rep.
„Nisam očekivao ovoliki uspeh“
Lungov naredni cilj je povratak korenima svog stvaralaštva. Nada se da će u narednih godinu dana objaviti novu Labubu slikovnicu, koja će publici predstaviti priču o poreklu ovog lika i približiti je novoj generaciji obožavalaca.
„Nisam očekivao da će Labubu postati toliko popularan“, priznaje, ali njegova posvećenost umetničkom izrazu i naraciji ostaje nepromenjena.
Dok Labubu nastavlja da dominira tržištem igračaka doprinoseći usponu Pop Marta u biznis vredan više milijardi dolara — tiho pripovedanje i vizija Kejsinga Lunga ostaju srce ovog fenomena.