Marko Isaković, generalni direktor hotela Radisson Collection Old Mill: Beograd ima značajan turistički i poslovni potencijal

Prošlo je godinu dana otkako ste preuzeli ulogu prvog čoveka hotela Radisson Collection Old Mill. Kakvi su danas utisci, koliko se posao razlikuje u odnosu na prethodne funkcije u hotelu, šta je najveći izazov, a šta najveće zadovoljstvo?
Kao generalni direktor hotela Radisson Collection Old Mill, prošla godina je bila izuzetno dinamična i izazovna, ali i vrlo zadovoljavajuća. Preuzimanje ove pozicije donelo je mnogo novih odgovornosti, ali i prilika za lični i profesionalni rast. Posao na ovoj poziciji značajno se razlikuje od prethodnih funkcija unutar hotela. Kao generalni direktor, odgovoran sam za celokupno poslovanje hotela, od strategije i finansija do operacija i zadovoljstva gostiju.
Najveći izazov u ovoj ulozi je balansiranje između svakodnevnog operativnog poslovanja i dugoročnih strategija rasta. Hoteli, kao i svaki drugi poslovni sektor, suočavaju se sa stalnim promenama na tržištu, ali i sa izazovima u pogledu inovacija, zadovoljstva gostiju i tržišnih trendova.
Ipak, najveće zadovoljstvo dolazi iz interakcije sa gostima i timom. Biti u mogućnosti da se čuje povratna informacija od gostiju, da se prepozna i nagradi trud zaposlenih, i da se unapredi usluga na osnovu tih povratnih informacija, stvara izuzetno motivirajuće okruženje.
Da li ste već uspeli da ostvarite nešto što ste zacrtali kao svoj dugoročni plan? I koji su dalji planovi i cilj, šta je to što bi ovaj hotel trebalo da postigne kako na kratki tako i na dugi rok?
Prošlo je godinu dana otkako sam preuzeo poziciju generalnog direktora hotela Radisson Collection Old Mill, i iako je ovo bio samo početak našeg puta, mogu reći da smo već ostvarili značajan napredak u realizaciji nekih ključnih ciljeva koje smo postavili.
Tokom prve godine, fokusirali smo se na poboljšanje svakodnevnih operacija, unapređenje tima kroz obuke i motivaciju, kao i na implementaciju novih tehnoloških rešenja koja omogućavaju efikasniji rad hotela. Postavili smo temelje za uspešno poslovanje koje će biti osnova za godine koje dolaze. Iako je tržište dinamično, usmerili smo se na stabilizaciju, što je bio prioritet u ovoj godini
Za razliku od hotela u centru grada, ovaj se nalazi tik uz autoput koji vodi ka aerodromu i blizu je železničke stanice. Šta danas više utiče na odabir gosta kada dolazi u Beograd, lokacija u centru ili vaša pozicija do koje se lakše stiže? Ili je bitnije nešto treće?
Lokacija je definitivno ključni faktor pri odabiru hotela, ali u današnjem vremenu, sve više se prepoznaje i značaj druge vrste vrednosti koju određena lokacija može da ponudi. Iako su hoteli u centru grada tradicionalno popularni među turistima koji žele biti u neposrednoj blizini glavnih kulturnih i istorijskih atrakcija, sve više gostiju, posebno poslovnih putnika i onih koji dolaze zbog praktičnosti, prepoznaje prednosti naše lokacije.
Hotel Radisson Collection Old Mill se nalazi na strateškoj poziciji uz autoput koji vodi ka aerodromu, a takođe smo vrlo blizu železničke stanice. Ovaj deo grada se ubrzano transformiše u modernu poslovnu i komercijalnu zonu, s novim poslovnim zgradama, trgovačkim centrima i infrastrukturnim ulaganjima. To znači da gosti koji borave kod nas mogu lako pristupiti i novim poslovnim i komercijalnim tačkama, bez potrebe za daljim putovanjem.
Kako biste ocenili ponudu hotela u Beogradu? Šta je to drugačije što vi nudite?
Ponuda hotela u Beogradu je zaista raznolika i konkurentna, s mnogo opcija koje zadovoljavaju različite potrebe i ukuse gostiju.
Što se tiče hotela Radisson Collection Old Mill, ono što nas čini posebnim jeste spoj tradicije i inovacija. Naša ponuda je jedinstvena jer se temelji na konceptu koji kombinuje moderni dizajn sa elementima lokalne istorije i kulture. Kroz jedinstveni ambijent Staarog Mlina, gde je svaki detalj pažljivo osmišljen, našim gostima pružamo iskustvo koje je istovremeno sofisticirano i lokalno.

Kako danas posluje hotelijerska industrija u Beogradu i Srbiji? Da li možete da kažete da ste zadovoljni?
Hotelijerska industrija u Beogradu i Srbiji je u poslednjih nekoliko godina doživela značajan rast i transformaciju. Beograd je postao prepoznatljiva destinacija na evropskom i globalnom tržištu, što je dovelo do povećanja broja turista, ali i poslovnih putnika. Grad se razvija u sve važniji centar za kongrese, manifestacije i kulturne događaje, što je stvorilo povoljne uslove za hotelijerski sektor. Kada govorimo o hotelu Radisson Collection Old Mill, mogu reći da smo veoma zadovoljni kako poslujemo u ovom okruženju i kao član Delta Hospitality grupacije.
Ukratko, možemo biti zadovoljni postignutim, ali se ne opuštamo i stalno radimo na unapređenju naših usluga i ponude kako bismo ostali konkurentni na ovom tržištu.
Mnogo se govori o uticaju manifestacije Expo 2027 na razvoj novih hotela u Beogradu. Koji je po Vašem mišljenju značaj tog događaja iz ugla industrije u kojoj poslujete?
Expo 2027 predstavlja izuzetno značajan događaj za Beograd i Srbiju, koji će imati dugoročne i široke posledice na razvoj turističke i hotelijerske industrije. Kao globalna manifestacija koja okuplja zemlje iz celog sveta, Expo 2027 će biti prilika za promociju Beograda kao savremenog i razvijenog poslovnog i turističkog centra, čime će se povećati međunarodna prepoznatljivost grada.
Šta je to što je potrebno da Beograd i Srbija unaprede kako bi rezultati hotelijera bili bolji? Šta su najveći izazovi? Da li je to regulativa, infrastruktura, promocija destinacije, malo poslovnih događaja ili nešto četvrto?
Da bi Beograd i Srbija unapredili rezultate hotelijera i u potpunosti iskoristili potencijal turizma, potrebno je da se posvetimo nekoliko ključnih oblasti, koje su u direktnoj vezi s konkurentnošću, privlačenjem novih investicija i zadovoljstvom gostiju. Iako Beograd ima značajan turistički i poslovni potencijal, postoji nekoliko aspekata koji zahtevaju dalji razvoj kako bi se postigao održiv i dugoročan rast a to su: infrastruktura i transport, promocija destinacije, poslovni turizam i događaji, i edukacija i obuka kadrova.
S obzirom na sve veći broj turista i poslovnih putnika, hotelijeri moraju imati podršku države i lokalnih vlasti kako bi iskoristili potencijale koji se otvaraju.
Šta je to što Srbiji nedostaje da bi bio atraktivnija za turiste?
Srbija polako postaje popularna destinacija, ali kako bi postala još atraktivnija za turiste, postoji nekoliko ključnih oblasti koje bi trebalo unaprediti. Neke od tih oblasti su već prepoznate, dok su druge možda manje očigledne, ali jednako važne za dugoročnu privlačnost Srbije i Beograda kao turističke destinacije: bolja turistička infrastruktura, više sadržaja za turiste tokom cele godine i bolja promocija kulturne baštine, istorije i prirode koju Srbija ima u izobilju.