Muzički tekstovi su postali jednostavniji, više besni i ponavljajući, pokazuje studija

Pesme su postale repetitivnije i više besne od 1980-ih, prema novoj studiji, koja pokazuje i da su pesme postale kraće, jednostavnije i negativnije tokom godina zbog faktora poput podsticaja striming servisa, porasta kratkih video formata na TikToku i želje ljudi da slušaju muziku u pozadini.
Poređenjem 12.000 pesama na engleskom jeziku iz žanrova repa, popa, kantrija, roka i R&B-a od 1980. do 2020. godine, ustanovljeno je da su pesme tokom godina postajale repetitivnije, što je dovelo do njihove manje složenosti, sa jednostavnijim tekstovima, prema novoj studiji objavljenoj u četvrtak u časopisu Scientific Reports.
Istraživači veruju da je to možda rezultat što sve više ljudi pušta pesme u pozadini dok obavljaju druge zadatke.
Međutim, tekstovi pesama postali su ličniji i emocionalniji tokom vremena: svi žanrovi su povećali upotrebu reči povezanih sa besom, dok su i pozitivni i negativni tekstovi povećani u repu dok su emocionalno negativni tekstovi povećani u R&B-u, popu i kantri pesmama.
Studija je analizirala pretrage na muzičkoj platformi Genius i ustanovila da su slušaoci više pregledali starije rok pesme, dok su tekstovi novijih kantri pesama više pregledani u odnosu na starije, što nameće zaključak da slušaoci možda više vole tekstove starijih rok pesama i novijih kantri pesama.
Slušaoci repa najviše vode računa o tekstovima, zatim slede slušaoci R&B-a, a istraživači pretpostavljaju da tekstovi možda nisu „značajan pokazatelj razvoja“ ostala tri žanra, prema studiji.
Studija je primetila da su tekstovi pesama tokom istorije korišćeni kao oblik književnog dela, sa upotrebom poetskih tehnika poput metafora i imaginacije. Bob Dilan je 2016. godine dobio Nobelovu nagradu za književnost za „stvaranje novih poetskih izraza unutar velike američke pesničke tradicije“.
Druga studija iz 2021. godine pregledala je muziku od 1958. do 2016. i otkrila da su pesme koje su ušle u Bilbord top liste postajale jednostavnije kako je vreme prolazilo, i jednostavnije pesme su bile uspešnije i bolje rangirane. To može biti zbog rasta nove muzike koja je dostupna slušaocima, što uzrokuje da popularne pesme postanu jednostavnije, prema studiji iz 2021. godine.
Izrazi besa, tuge, odvratnosti i straha su se povećali u popularnoj muzici, dok je radost opala od 1950-ih, prema istraživačima sa Tehničkog univerziteta Lorens. Međutim, budući da su istraživači analizirali samo popularnu muziku, veruju da njihova saznanja sugerišu da je interesovanje slušalaca za muziku sa sa negativnijim konotacijama raslo, umesto što je više umetnika proizvodilo negativnu muziku.
Takođe su otkrili da su pesme postale kraće tokom godina. Prosečna dužina pesama sa Bilbord Hot 100 liste smanjena je sa četiri minuta tokom 1990-ih na oko tri minuta tokom 2020-ih, prema izveštaju Vašington Posta.
Striming servisi mogu biti krivi jer platforme poput Apple Music plaćaju umetnike po strimu, a neki servisi poput Spotifaja imaju minimalno vreme koje pesma mora biti reprodukovana da bi se računala kao isplata. Oko 24% slušalaca Spotifaja preskače pesme u prvih pet sekundi, dok skoro 50% preskače pesme pre nego što se pesma završi, prema podacima Pola Lamerea, direktora zajednice programera u Eho Nestu, Spotifajevoj platformi za podatke i analizu muzike.
Striming servisi su preuzeli primat od digitalnih preuzimanja kao najveći izvor prihoda za muzičku industriju prvi put 2015. godine, čineći 34,3%, prema podacima Američkog udruženja diskografske industrije. Taj udeo je porastao na 75% 2018. godine. Društvene platforme poput TikToka takođe mogu biti krive jer su korisnici naviknuti na korišćenje i slušanje kratkih delova pesama u video zapisima, izveštava Bilboard.
Arijana Džonson, novinarka Forbes