Najbolji hotelski brendovi u 2024. po ocenama gostiju

Dok putnici nastavljaju da putuju nakon pandemije, ugostiteljska industrija je pod pritiskom. Rastuće cene soba i promenjiva očekivanja gostiju učinili su da hoteli pružaju izuzetna iskustva.
Dakle, koji su najbolji hoteli? Džej Di Pauerova 28. godišnja studija indeksa zadovoljstva gostiju hotela u Severnoj Americi pruža vredne uvide u to koji lanci hotela su bez premca u zadovoljstvu kupaca.
Izveštaj ocenjuje 103 hotelska brenda u devet tržišnih segmenata, oslanjajući se na odgovore 39.468 gostiju. On rangira najbolje hotelske brendove na osnovu šest ključnih faktora: komunikacija i povezanost, hrana i piće, sobe za goste, objekti, usluga osoblja i cena u odnosu na ponudu.
„Ova studija Džej Di Pauera nudi sveobuhvatan uvid u to kako različiti hotelski brendovi postižu zadovoljstvo gostiju“, rekla mi je Andrea Stoks, voditelj ugostiteljske prakse u kompaniji. „Odabir brenda sa visokim učinkom znači da je veća verovatnoća da će gosti imati sjajno iskustvo. Pored toga, pošto ispitujemo hotelske brendove različitih cena, rangiranje može biti dobar vodič kada gosti imaju različite potrebe ili zahteve”.
Ove godine pojavio se jasan trend: putnici manje putuju, ali duže ostaju.
„To svakako stavlja veći naglasak na hotele kako bi se osiguralo da njihov rad bude što bolji“, kaže Stoks. „Da li su hrana i piće dobri? Da li je soba čista? Šta je sa predvorjem? Da li je osoblje ljubazno i obrazovano? Gosti možda neće primetiti ove stvari ako brzo dođu i odu, ali sa dužim boravcima, mogli bi“.
Statistika, takođe, pokazuje da su cene u porastu – ustvari, dostigle su prosečnu dnevnu cenu sobe od 158,45 dolara u maju 2024, što je drugi najskuplji mesec ikada, posle 159,01 dolara u oktobru 2023.
„Više cene soba znače veća očekivanja gostiju, a kada hoteli rade dobro u odnosu na ta očekivanja, gosti vide da dobijaju dosta za svoj novac. Ovo doprinosi većim ocenama zadovoljstva.“

Prema izveštaju, zadovoljstvo gostiju je poraslo u luksuznim i višim hotelskim kategorijama – uprkos velikom povećanju prosečnih cena soba. S druge strane, zadovoljstvo gostiju opada u segmentima hotela sa ograničenom uslugom na višem srednjem nivou, u srednjim i jeftinijim hotelima.
„U eri u kojoj inflatorni pritisci mogu dovesti do toga da ljudi budu pažljivi u potrošnji i zahtevniji, hoteli ne mogu sebi da priušte da prođu bez promena“, kaže Stoks. „Moraju da budu budni i strogi u pogledu svojih standarda da bi ispunili ili premašili veća očekivanja gostiju.
Izveštaj Džej Di Pauera takođe identifikuje najbolje rangirane hotelske brendove u različitim segmentima na osnovu zadovoljstva gostiju. „U svakom segmentu, brendovi sa visokim rezultatom imaju dobre rezultate u dobijanju ‘pravih’ stvari i osnovnim sobama, dok istovremeno pružaju odličnu uslugu osoblja zajedno sa hranom i pićem koje gosti ističu. Više cene soba znače veća očekivanja gostiju, a kada hoteli rade dobro u odnosu na ta očekivanja, gosti vide da dobijaju dosta za novac. Ovo doprinosi većem zadovoljstvu“, objašnjava Stoks.
Na vrhu liste luksuznih hotela nalazi se The Luxury Collection. U kategoriji brendovi visokog standarda na vrhu je Margaritaville Hotels & Resorts. Među hotelima višeg standrada pobednik je Element.
Kod luksuznih hotela za duži boravak Hyatt House pobeđuje treću godinu zaredom. Najbolji brend u diviziji hoteli srednjeg standarda višeg kvaliteta je Drury Hotels. Home2 Suites by Hilton osvaja drugu godinu zaredom prvo mesto među hotelima srednjeg standarda za duže boravke.
Pobednik u kategoriji srednjeg standarda je Tru by Hilton drugu godinu zaredom. U ekonomskoj diviziji pobedio je Microtel by Vindham. Konačno, kod budžetskih hotela za duži boravak, WoodSpring Suites je pobednik drugu godinu zaredom.
Lora Begli Blum, saradnica Forbes