Openhajmer od sledeće godine u japanskim bioskopima, osećanja pomešana
Film „Openhajmer“ (Oppenheimer) režisera Kristofera Nolana biće prikazivan u japanskim bioskopima sledeće godine, saopštio je japanski distributer filma, nekoliko meseci nakon globalne premijere filma i kritika, posebno u Japanu, koje ističu da film umanjuje posledice atomske bombe koja je bačena pre skoro 80 godina.
Distributer iz Tokija, Biters End (Bitters End), u četvrtak je saopštio ovu vest i dodao da tema filma „ima veoma važno i posebno značenje za nas Japance“, i nakon „različitih razgovora i razmatranja“ odlučili su da film prikažu u bioskopima sledeće godine, izveštavaju japanski mediji.
U saopštenju se takođe navodi da je film „jedan od favorita za različite filmske nagrade“, nakon što je imao snažnu premijeru u julu zajedno sa filmom Barbi.
Biters End nije precizirao kada će tačno „Openhajmer“ biti prikazan u Japanu.
Kritike upućene filmu odnose se na način na koji prikazuje razaranje koje su atomske bombe izazvale 1945. godine u Hirošimi i Nagasakiju.
Biografski triler prati teoretskog fizičara J. Roberta Openhajmera dok stvara prvo nuklearno oružje, što mu donosi titulu „oca atomske bombe“. Openhajmer se suočava sa moralnom dilemom pravljenja najrazornijeg oružja ikada stvorenog.
Film ne istražuje opšti horor koji su bombe prouzrokovale, a koje su usmrtile više od 200.000 ljudi. Grupe protiv nuklearnog naoružanja kritikovale su filmaše zbog nedostatka prikaza razaranja nanetog japanskom narodu, izveštava Gardijan.
„Openhajmer“ je zaradio više od 950 miliona dolara širom sveta na blagajnama, prema podacima Boks ofis modžo (Box Office Mojo). Pored uspeha na blagajnama, šuška se da će film biti ozbiljan kandidat za Oskara sledeće godine.
Ovo nije prvi put da se američki film o japanskoj istoriji suočava sa kontroverzama. Desničarski protestanti u Japanu su 2015. pokušali da odlože izlazak filma „Neukrotiv“ Anđeline Džoli, koji priča priču o američkom ratnom zarobljeniku u Drugom svetskom ratu kog su mučili japanski zatvorski čuvari. Godinu dana nakon američke premijere, film je pušten u japanske bioskope.
Ana Faguj, novinarka Forbes