Ovo bi mogao da bude savršen gradski automobil, a sada je na prodaju

Aston Martin Cygnet je već bio prilično čudan automobil. Pojavio se 2011. kao zajednički projekat britanskog proizvođača sportskih automobila i Tojote.
Aston je uzeo Tojotin mali iQ gradski automobil i opremio ga nekim luksuznim unapređenjima.
Rezultat je bio automobil koji je ostao mali, a zadržao je i svoj jednako mali 1,3-litarski četvorocilindrični motor. Sa druge strane, dobio je Aston Martin stilske elemente – luksuzni enterijer od kože i novu visoku cenu.
Nada je bila da će ovaj automobil doprineti smanjenju brojki kompanije koje se tiču emisije štetnih gasova. Jer bi mali Cygnet pomogao u kompenzaciji za mnogo veće V8 i V12 motore drugih Astonovih automobila.
Međutim..
Nakon samo dve godine proizvodnje i vrlo male prodaje, govorimo o manje od 1.000 prodatih primeraka, što je četvrtina od Astonovih godišnjih očekivanja – Cygnet je otkazan.
Tokom narednih nekoliko godina, automobil je uglavnom bio zaboravljen. Njegov status svodio se na retki kuriozitet koji se povremeno mogao videti u obavljanju svakodnevnih poslova u bogatim delovima zapadnog Londona.
Iznenađenje na Festivalu brzine
Sve do 2018, kada se u velikoj meri modifikovan Cygnet sa V8 motorom stisnutim ispod svoje haube, pojavio na Festivalu brzine u Gudwudu.
Jedinstveni primerak stvoren za posebnog kupca, Cygnet je bio pokretan istim atmosferskim 4,7-litarskim V8 motorom koji se koristi u Aston Martinovom „Vantage S“ sportskom automobilu.
Snaga motora porasla je sa manje od 100 konjskih snaga na 430, dok je šasija prebačena sa prednjeg na zadnji pogon. A vreme ubrzanja od 0 do 100 iznosilo je 4,2 sekunde.
To je ovaj automobil činilo bržim od modela Vantage S koji je imao isti motor.
Maksimalna brzina bila je deklarisanih 275 km na sat, iako je Astonov vozač trka, Daren Tarner, tokom testiranja dostigao 250 km na sat, kada je došao do kraja staze.

Trenutno u prodaji
Osam godina nakon ovoga, ovaj isti Cygnet je trenutno u prodaji.
Nazvan „Super Cygnet“ i opisan kao najmanji super-automobil na svetu, nalazi se u ponudi kompanije „Nicholas Mee & Company“.
Motor automobila je ostao na svom mestu, zajedno sa sedmostepenim automatskim menjačem sa dugmićima za prebacivanje i svim drugim modifikacijama koje je originalno napravio Aston Martin.
Automobil je obojen u „Bakingemšir zeleno“. Ima „bespoko“ enterijer sa crnim Alkanatra antilopom i detaljima od karbonskih vlakana. Poseduje klimatizaciju, karbon instrument tablu sa instrumentima iz Vantage sportskog automobila, Rekaro trkačka sedišta i punu „roll cage“ zaštitu.
Jedva vožen, prodavac opisuje V8 Cygnet kao automobil koji je redovno održavan od strane Aston Martina i „profesionalno skladišten tokom celog svog života“.
Automobil je prešao samo 4.600 km otkako je prešao u V8 verziju pre sedam godina.
Navodi se da je „cena na upit“, ali se pretpostavlja da je njegov originalni vlasnik platio između 300.000 i 600.000 evra 2018. godine.
Alister Čarlton, saradnik Forbes