Pet luksuznih brend saradnji koje su završile kao internet „mim“

featured image

18. avg 2025. 07:00

Zamislite da jedan od najvećih luksuznih brendova na svetu odluči da udari šamar svim pravilima mode. Takve situacije dešavale su se mnogo puta. Najčešće u vidu saradnji. Neke od njih završile su i kao internet „mim“, a Forbes Srbija izdvojio je nekoliko takvih primera.

Balenciaga x Crocs

Gotovo da nema čoveka koji nije video ili bar čuo nešto o Kroks papučama. Iako su se ove papuče na početku, reklo bi se, smatrale velikim promašajem, vremenom su postale veoma popularne. Skoro da nema domaćinstva u kom se bar jednom nisu nosile.

Inače, predviđene za plažu, počele su da se nose svuda – na ulici, u stanu, dvorištu i bašti. Prepoznatljive po rupicama na sebi, vremenom su počele da se nose i kao modni detalj. Postoje posebni stikeri koji se mogu zakačiti za njih, te tako oni koji ih nose, svaki dan mogu imati papuče koje potpuno drugačije izgledaju.

Upravo ovaj brend se 2017. godine na promenu. I to kroz saradnju sa Balensijagom u kreiranju novog proizvoda – Kroks papuča na štiklu. Budući da su Kroks poznate po tome što su izrađene od materijala koji je dosta „mekan“, postavlja se pitanje kako uopšte uska potpetica može da stoji na njemu.

Nije baš ni jasno da li je reč o nekakvom marketinškom triku kako bi se privukla pažnja publike ili je ovo dokaz da je modna industrija zaista izgubila kompas. Jedno je bar sigurno. Papuče na štiklu su vrlo brzo postale predmet diskusije i internet „mim“.

„Ako neko plati 500 evra za te lomilice članaka zaista ih i zaslužuje“.

„Sada moje papuče za po kući mogu da mi daju malo na visini“.

„Ne razumem kako je đon Kroksa dovoljno čvrst da potpetica ne prođe kroz njega. A uz to su i užasno ružne“.

„Puno koštaju da bi bile tako ružne“.
Komentari na društvenim mrežama

Još 2017. godine, koštale su 850 dolara i navodno su rasprodate pre nego što su i stigle do prodavnica.

Loewe – Meme to reality

Iako nije reč o zvaničnoj saradnji dva brenda, Loewe je pažljivo slušao korisnike društvenih mreža i pretvorio viralni sadržaj u stvarnost. Inspirisan objavom jednog korisnika društvene mreže X, Džonatan Anderson pretvorio je fotografiju paradajza u luksuznu torbu.

„Ovaj paradajz je tako Loewe, ne mogu to da vam objasnim“.

Ova objava skupila je više od 94.000 lajkova, a u nastavku pogledajte neke od komentara.

„Nadam se da ste platili osobu koja je postavila tvit“.

„Jedem paradajz svakog dana i treba mi ova torba“.

„Razočaravajuće“.

„Dakle, ovo je urađeno za dva dana nakon što je mim objavljen? Ovo je stvarno ludo🤯“.
Komentari na društvenim mrežama

Ovo nije prvi put da Loewe i Anderson koriste neobične predmete iz svakodnevnog života. I ranije su lansirani proizvodi koji su bili viralni na društvenim mrežama. Među njima su torbe u obliku goluba, žabe i jastuka te ne čudi što je neko paradajz video kao nešto što bi upravo ovaj brend mogao da iskoristi za kreiranje torbe.

„Od mima do stvarnosti“, napisao je Anderson na svom instagram profilu.

@i_d The most coo accessory for easter! 🪺 #pigeonclutch #jwanderson #bags #easter #pigeon #tiktokfashion #fyp ♬ original sound – AKŞİN44

Adidas x Avavav

„Ovo mora da je neki društveni eksperiment, ne može biti stvarno 🤣🤣🤣🤣“ – glasio je komentar na fotografiji patika koje su nastale kao proizvod saradnje dva brenda – Adidas i Avavav.

Možete li da zamislite Adidas Superstar patike sa dodatkom četiri prsta koji u vidu kaiša i mogu da se skinu i stave na patiku. Kako tačno izgledaju takve patike i zašto su predmet podsmeha, najbolje je da sami procenite na slici ispod.

„Upravo sam ovo otkrila, suze mi idu, smejem se već 20 minuta bez prestanka, hvala vam na treningu 😂😂😂🤣“.

Koja li je logika? Baš me zanima, neka me neko prosvetli“.

„Da li je neko poneo masku za ronjenje🤿“.

„Wtf🐔“.

„Našla sam ih u butiku u Sidneju, koštale su oko 300 dolara. Nisam ih kupila, ali mislim da sam pogrešila. Ne samo da bi iznervirale moje prijatelje, nego bi se baš dobro uklopile uz neke široke LV pantalone“.
Komentari na društvenim mrežama

I dok su neki iznenađeni patikama, drugima su one predmet podsmeha, a treći pokušavaju da pronađu smisao. Jedno je ipak sigurno, nisu ostale neprimećene.

Moschino x McDonald’s

Brend Moskino je 2014. godine u saradnji sa Mek Donaldsom predstavio svoju kolekciju u crveno žutoj boji. Na modnoj pisti u Milanu su se tada našli kaputi sa prepoznatljivim logom „Meka“, torbice u obliku Hepi Mil kutije, pa čak i bade mantili u prepoznatljivim bojama pomenutog restorana brze hrane.

Iako ova saradnja nije baš bila predmet podsmeha, izazvala je veliku pažnju. Mnogi su se čak pitali gde mogu da kupe neke od ovih odevnih kombinacija.

„Propustila sam Moskino x Mek Donalds. Gde mogu da pronađem ovo“, pitala se jedna korisnica društvene mreže Redit koja je postavila fotografiju torbe.

„Umetnost mode bi trebalo da bude razigrana“.

Mrzim onu McDonald’s torbu iz sve snage, ali bar izaziva neku emociju. Radije bih imala nju nego iste tri dosadne torbe koje LV izbacuje već 20 godina“.

„Nepopularno mišljenje: obukla bih nešto od Moskina zbog Džeremija Skota. Nema ničeg američkijeg od njegove vizije Barbi kolekcije ili one za Mek Donalds“.

Crocs x KFC

Ponovo – Kroks. I ponovo – restoran brze hrane. Samo ovog puta, glavni konkurent Mek Donaldsu, KFC.

U julu 2020. godine, KFC je u svojoj objavi na instagramu naveo sledeće:

„Uskoro stiže! 28. jula, Kentucky Fried Chicken x Crocs Classic Clogs biće dostupne tebi, tvojim prijateljima, roditeljima i čak tvojoj moderno odevenoj komšinici. Kaže se istina: dobre stvari – i Crocs koji liče na koficu pržene piletine – dolaze onima koji čekaju. Za svaki prodat par, KFC će donirati 3 dolara KFC Foundation Reach programu obrazovnih stipendija, koji pomaže zaposlenima u KFC restoranima da nastave školovanje kroz stipendije za fakultet“, pisalo je u objavi.

„Molim vas ne, stanite“.

„Zamislite da vas zbog ovoga pojure psi“.

„Izgledaju otprilike toliko primamljivo koliko i KFC🤮„.

„Ovo je jedan od mnogih razloga zašto ovo više neću jesti!! Iskreno, šta je, dovraga, bila ideja iza ovoga???“
Komentari na društvenim mrežama

Ovi primeri pokazuju da granice kreativnosti u svetu mode praktično ne postoje – pa čak i kada je krajnji cilj izazivanje pažnje publike.