Planirate opremanje stana ili kancelarija? Ovaj startap kreirao je mrežu ideja i podrške

Lifestyle Jelena Andrić 13. nov 2023. 17:53
featured image

Platforma SuperProstor za manje od godinu dana izrasla je u korisnu bazu arhitekata i dizajnera enterijera, proizvođača i dobavljača, izvođača i konsultanata. Zahvaljujući tome korisnici mogu da istraže različite pristupe dizajnu i pronađu ideju za svoj prostor, kao i da kontaktiraju one za koje misle da im mogu pomoći da realizuju projekat

13. nov 2023. 17:53

Arhitekte Kosta Mijić i Relja Ivanić godinama su iz različitih uglova posmatrali svet arhitekture, gradnje i opremanja. Analizirajući ih očima projektanta, potom fotografa, ali i investitora vremenom su počeli da uočavaju slične probleme kod većine projekata i odlučili da ih reše.

„Za investitore gradnja ili renoviranje su, bez obzira na veličinu projekta, komplikovani, dugi i skupi i zahtevaju pronalaženje dosta informacija i kontakata za koje je suštinski važno da budu pouzdani. S druge strane, kvalitetni profesionalci koji deluju u ovoj oblasti prinuđeni su da koriste većinom zastarele i neefikasne metode oglašavanja kako bi došli do klijenata, odnosno investitora, bez mogućnosti da im dočaraju razliku u nivou u odnosu na konkurenciju“, priča Kosta Mijić za Forbes Srbija.

Imajući u vidu sve to, Kosta i Relja osmislili su startap rešenje za ovaj problem i tako su krajem prošle godine pokrenuli digitalnu platformu SuperProstor sa idejom da svima koji nameravaju da grade, renoviraju ili opremaju prostor olakšaju proces planiranja i realizacije tog poduhvata.

Od izazova do ideje

Iz godine u godinu raste broj startapa u Srbiji, a da bi jedan startap nastao i opstao, treba da prevaziđe brojne izazove, koji su specifični za svaki poduhvat i umnogome zavise od toga čime se startap bavi i ko ga osniva.

„Izazovi se javljaju u najrazličitijim oblicima, od pitanja tima, finansija, klijenata, konkurencije, regulative, ali najšire gledano, pokretanje startapa podrazumeva plivanje i snalaženje u nepoznatom jer je u prirodi startapa da osvaja nove, do tada nepoznate teritorije. Za to osnivači treba da imaju i stomak i beskrajnu upornost, ali i podršku svog neposrednog okruženja“, slikovito opisuje upuštanje u ovaj poduhvat Mijić.

Sagovornik Forbes Srbija priča da je planiranje i inicijalni razvoj softvera, tima i partnerstva za pokretanje ove platforme trajao oko godinu dana.

Ipak, ni ideja nije mogla doći tek tako. Iza nje stoji bar desetak godina praćenja i analize tržišta, za šta je bilo neophodno ostvariti kontakte sa stotinama arhitekata, kompanija i investitora u tom periodu.

SuperProstor razvijen je i pokrenut sopstvenim novcem, a šest meseci nakon „lansiranja“, startap je finansijski podržan kroz jednogodišnji Program ranog razvoja Fonda za inovacionu delatnost, što im je omogućilo da nastave intenzivno ulaganje u razvoj softvera

Imajući u vidu da je Kosta prethodno bio suosnivač i direktor razvojnog centra u švajcarsko-srpskom startapu MENU tehnolodžis (MENU Technologies), koji danas broji više od 100 zaposlenih u Srbiji i koga je prošle godine kupio američki PAR Tehnolodži korporejšen (PAR Technology Corporation), prethodno preduzetničko iskustvo bilo mu je od koristi u novom poduhvatu.

„S obzirom na pređašnja iskustva i poznavanje branše, za nas je taj proces bio relativno jasan i predvidljiv jednom kad smo ustanovili koncept platforme i biznis model. Ključni izazovi u tom ranom periodu pokretanja platforme za nas su bili formiranje tima koji deli iste vrednosti, kao i neophodna akvizicija više desetina klijenata pre nego što smo imali razvijen proizvod. I jedan i drugi smo uspešno prevazišli“, sa zadovoljstvom ističe Kosta Mijić. „Izazovi koji su sada pred nama su dokazivanje partnerima i tržištu da platforma donosi stvarnu vrednost, kao i prvi izlazak na jedno tržište izvan Srbije“.

Početni kapital iz sopstvenog džepa

Takođe, za sve ovo bile su potrebne i finansije.

Na domaćem tržištu dostupno je više različitih oblika finansiranja prilagođenih različitim vrstama startapova i fazama u njihovom razvoju – od investicionih fondova, inkubatora i akceleratora do grantova kroz programe države i poreskih podsticaja za istraživanje i razvoj, a osnivači se često u startu, delimično ili u potpunosti oslanjaju na sopstveni kapital.

Mijić ističe da je SuperProstor razvijen i pokrenut sopstvenim novcem, a šest meseci nakon „lansiranja“, startap je finansijski podržan kroz jednogodišnji Program ranog razvoja Fonda za inovacionu delatnost, što im je, kako kažu, omogućilo pre svega da nastave intenzivno ulaganje u razvoj softvera.

Šta ima na SuperProstoru

Foto: SuperProstor

Platforma SuperProstor namenjena je svima koji grade, renoviraju ili opremaju stambeni ili radni prostor, sa idejom da im taj posao olakša i ubrza. To se pre svega odnosi na privatne investitore, ali i arhitekte i profesionalne investitore.

Platformu čine tri stuba informacija – Projekti, Proizvodi i Profesionalci. Oni pokrivaju ceo proces za korisnika – od pronalaženja inspiracije pregledom realizovanih projekata i njihovih autora, preko otkrivanja proizvoda i rešenja koja su na tim projektima korišćeni, do informacija i kontakata firmi i pojedinaca koje iza tih rešenja stoje kao prozivođači, dobavljači, izvođači, konsultanti…

Korisnici tako mogu pronaći rešenje za različite slučajeve – od nekoga ko je u potrazi za jednim komadom nameštaja za svoj stan, do firme koja kompletno rekonstruiše i oprema tri sprata kancelarija.

Na platformi je trenutno postavljeno više od 300 izvedenih projekata iz Srbije i Crne Gore, od kuća i vikendica do čitavih stambenih kompleksa ili sedišta kompanija. Projekti su prikazani kroz mnoštvo fotografija u visokoj rezoluciji koje omogućavaju da se prostor sagleda iz više uglova, sa detaljnim informacijama o projektnom zadatku, pristupu dizajnu, izazovima i rešenjima.

Ono što je dodatno vredno je da se ispod opisa i fotografija nalaze povezani sadržaji, pre svega koji su proizvodi i rešenja korišćeni u opremanju konkretnog prostora, kao i koje su sve firme bile uključene u projekat. To omogućava dalje pretraživanje tih proizvoda i kompanija, koji su takođe detaljno opisani fotografijama, tekstovima, tehničkim karakteristikama, katalozima, referencama i kontaktima.

Relja Ivanić

SuperProstor izrastao je za manje od godinu dana u korisnu bazu arhitekata i dizajnera enterijera, proizvođača i dobavljača, izvođača i konsultanata, sa više od 150 partnera i više hiljada prikazanih proizvoda i rešenja. Zahvaljujući tome korisnici mogu da istraže različite pristupe dizajnu i pronađu ideju za svoj prostor, kao i da kontaktiraju one za koje misle da im mogu pomoći da realizuju projekat.