Šaomijev novi električni automobil – SU7 Ultra

Lifestyle Forbes 9. mar 2025. 08:00
featured image

9. mar 2025. 08:00

Kineska tehnološka kompanija Šaomi predstavila je proizvodnu verziju svog najnovijeg automobila nazvanog SU7 Ultra.

Cena u Kini iznosi oko 72.000 dolara. Planovi za prodaju u SAD-u i Evropi još nisu poznati.

Ultra je verzija sa visokim performansama standardnog SU7 modela, koji je predstavljen 2024. i za koji je u prvih devet meseci bilo 248.000 narudžbina.

Novi automobil ima otprilike isti dizajn kao i standardna verzija, osim sportskih dodataka i opcionih trkačkih traka.

SU7 Ultra
REUTERS/Tingshu Wang

Električni sedan

Ovo je električni sedan sa četvoro vrata i pet sedišta. Ne razlikuje se mnogo od Porše tajkana. Ali ispod relativno obične karoserije nalazi se tri-motorski pogonski sistem koji proizvodi nešto više od 1.500 konjskih snaga.

Šaomi tvrdi da automobil može da ubrza od 0 do 100 kilometara na sat za samo 1,98 sekundi.

Napominje i da ova brojka ne uključuje „roll-out“ od jedne stope, što je vrsta merenja performansi koju Tesla koristi, gde se tajmer pokreće tek kada se automobil pomeri napred za 12 inča (oko 30 centimetara).

Kineska kompanija takođe tvrdi da je SU7 Ultra postavio novi rekord kao najbrži sedan sa četvoro vrata masovne proizvodnje. Ima maksimalnu brzinu od 217 milja na čas (oko 350 km/h).

Poređenja radi, najjača verzija Poršeovog električnog Tajkana, Turbo GT, proizvodi 1.019 konjskih snaga. Do 100 km/h ubrzava za 2,1 sekundu. Ima maksimalnu brzinu od 305 kilometara na čas – ali se njegova cena kreće od 230.000 dolara. Cena ulaznog modela Porše Tajkana, sa 402 konjske snage, kreće od 99.400 dolara.

Pedro PARDO / AFP / Profimedia

Niz opcionih dodataka

Šaomi, koji je najpoznatiji po proizvodnji pametnih telefona i drugih tehnoloških proizvoda za potrošače, saopštio je da će Ultra biti ponuđen sa nizom opcionih dodataka.

To uključuje „Racing Package” (trkački paket) i limitiranu verziju inspirisanu nemačkom trkačkom stazom Nirburgring („Nurburgring Nordschleife Limited Edition”) na kojoj Šaomi želi da postavi rekord u brzini sa novim električnim vozilom.

Kompanija navodi da njeno vozilo može da obavi dva potpuna, uzastopna kruga na stazi od oko 20 kilometara bez pregrevanja električnog sistema i smanjenja snage.

SplashNews.com / Splash / Profimedia

Kapacitet baterije Ultra modela je 93,7 kilovat sati, što je nešto manje od onog koji ima Porše. Šaomi tvrdi da auto ima domet do 385 milja (619,6 kilometara) prema kineskom CLTC testnom ciklusu, koji je obično povoljniji od EPA i WLTP testova koji se koriste u SAD-u i Evropi. Porše tvrdi da Tajkan Turbo GT ima EPA domet od 269 milja (432,9 kilometara).

Šaomi, koji je započeo prodaju automobila tek 2024. godine, tvrdi da za njegov vodeći proizvod, električni automobil, ima više od 6.000 narudžbina do poslednjeg dana februara i da isporuke modela Ultra počinju u aprilu.

Kompanija ima cilj da mesečno isporuči 10.000 primeraka modela Ultra, a ukupno oko 300.000 vozila u 2025. godini svih modela ove linije.

Alister Čarlton, saradnik Forbes