Sedma generacija legendarnog modela Ford Mustang: Konj je i dalje jednako divlji
Vožnja divljeg Ford Mustang GT-a, koji podiže testosteron, sa njegovim V8 motorom, prosečnom potrošnjom od skoro 14 litara i standardnim šestostepenim menjačem, podseća na pušenje cigare ili uživanje u gomili kolača.
Svestan si da to baš i nije dobro za životnu sredinu, i da su motori sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) na zalasku. Ali istovremeno ulaziš u neku vrstu vremeplova gde postaješ zavisnik od brzine i jakog brundanja motora prilikom ubrzavanja.
Kad prilika dozvoli, pritisneš gas iz istog razloga iz kojeg se pas valja po travi. Jednostavno – osećaj je fantastičan.
Šta je novo
Ova godina donosi sedmu generaciju Mustanga, koja se odlikuje unapređenom šasijom, potpuno novim enterijerom i sa dva poboljšana pogonska sklopa.
U ponudi su i dva nova motora – 2.3-litarski EcoBoost i najmoćniji 5.0-litarski Coyote V8 motor koji je Mustang GT ikada imao.
Novi „Remote Rev“ sistem omogućava vozaču automobila da na daljinu turira motor koristeći daljinski. Takođe, dostupne su nove elektronske drift kočnice koje početnika mogu brzo da pretvore u stručnjaka za driftovanje, u teoriji.
Oba pogonska sklopa dolaze sa 10-stepenim automatskim menjačem, ali samo V8 može da se dobije sa šestostepenim manuelnim menjačem. Takođe su dostupni i kabriolet modeli sa mekim krovom.
Za ovu godinu, Ford želi da istakne „digitalni kokpit“ inspirisan borbenim avionima, koji sadrži dva velika prilagodljiva digitalna displeja.
Izgled
Svako ko voli Ford Mustang zna da je Pony car prolazio kroz periode neodređenosti u dizajnu. Međutim, Mustang iz 2024. predstavlja povratak na pravi put – klasična, savršena, moćna mašina koja se čuje.
Unutrašnjost
Unutrašnjost je prostrana, sedišta su udobna, a volan ima ravan donji deo kao kod trkačkih automobila, što inspiriše na avanturističke vožnje kada je put slobodan. Vidljivost je pristojna, a zvučni sistem je odličan. Tu je i „Adrenaline-Boosting Drift Brake“, ali ih nikada ne koristim.
Tehnologija
Zvuk i klima nisu ni blizu onome iz 1965. godine. Tu su dva ogromna ekrana – 12,4 inča iza volana i 13,2 inča u centru kontrolne table. Mogu se opcionalno povezati jednim komadom stakla.
Ekrani su živopisni, oštri i lako čitljivi, a Ford dodaje i neke animacije zasnovane na Unreal Engine-u. Možda zvuči pomalo kliše, ali kada čuješ kako se motor pokreće dok se tehnologija aktivira, osećaš se kao da si u Star Wars filmu – i to je fenomenalno.
Motor
Ford ga naziva Motorom sa 5.0L Ti-VCT V8 koji „izaziva zadovoljan osmeh“, što je tačan opis. Moj testni model imao je 480 konjskih snaga. Zvuči snažno i glasno. Ako nije glasno, onda to nije Mustang.
Vožnja
Treba malo vremena da se navikneš na veliki šestostepeni menjač Mustanga. Ali, ta kombinacija kvačila i gasa ubrzo postaje „savršeni tim“. Ford Mustang ne prolazi kroz planinske krivine s takvom sigurnošću kao neki vrhunski sportski automobili. I ne treba. Uživanje dolazi iz snage.
Kočnice su oštre, upravljanje je precizno, ali ne previše tvrdo. Brzina ti je prijatelj na pravcu. Svaka vožnja je događaj, čak i po jakoj kiši ili paklenoj vrućini.
Potrošnja goriva
Prema proceni Agencije za zaštitu životne sredine, Mustang ima kombinovanu potrošnju od skoro 11 litara u gradu i na autoputu. Ali, sumnjam da iko ko voli da pritisne gas ostvaruje tu brojku. Ti i benzinske pumpe ćete biti dobri prijatelji.
Opcije
Performans paket uključuje prednji držač za stabilizaciju, Torsen diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, šire točkove i gume, veće Brembo kočnice i aktivnu MagneRide suspenziju. Opcionalna Recaro sedišta i aktivni izduv su takođe dostupni za one orijentisane na performanse. Naravno, ima još mnogo toga.
Cena
Početna cena za Ford Mustang iz 2024. godine je od 33.515 dolara (30.000 evra).
Može ići i do 62.230 dolara (55.700 evra), u zavisnosti od paketa opreme i opcija. Moj GT Premium Coupe koštao je 48.975 dolara (43.850 evra).
Bezbednost
Svi uobičajeni sistemi bezbednosti su prisutni, što i priliči automobilu sa ovakvom snagom. To uključuje standardni adaptivni tempomat, upozorenje na napuštanje trake i asistenciju za zadržavanje trake, kao i opciono aktivno izbegavanje rupa na putu (uključeno u Performans paket) i još mnogo toga.
Zaključak
Ford Mustang evocira neko jednostavnije vreme, ali nije samo nostalgija. Ovo je čvrst, dobro izrađen Pony car bez suvišnih komplikacija koji će te brzo odvesti gde god da ideš, pokazalo je ovo testiranje.
Džoš Maks, saradnik Forbes