Rols-Rojs Spektar – atmosfera luksuza, stila i snage

Lifestyle Forbes 18. jan 2025. 08:00
featured image

18. jan 2025. 08:00

Rols Rojs Spektar za 2024. imao je samo dvodnevnu probnu vožnju u Long Biču u Kaliforniji. To je bilo dovoljno da se doživi prava atmosfera potpunog luksuza, stila i snage ovog električnog superautomobila.

Ovaj „kupe“ sa dvoja vrata je prvi potpuno električni automobil Rols Rojsa.

Nekoliko je razloga zbog kojih je bolji od modela na benzin.

Šta novo nudi Spektar?

Razlike između verzija 2024. i 2025. su minimalne. Fokus je na potencijalnom poboljšanju u softverskim ažuriranjima ili opcijama personalizacije koje nudi Rols Rojs.

Karoserija

Tradicionalna vrata, okrenuta unazad, prisutna su i na ovom modelu. Oblik zadnjeg dela automobila podseća na neke američke „fastback“ automobile popularne sa kraja šezedesetih.

Karoserija ovog modela inspirisana je različitim izvorima, kao su visoka moda, modernistička skupltura i trkačka jahta. Prepoznatljiva rešetka je nežno osvetljena.

(Spektar) izgleda kao milion dolara – dobro, ne milion. Samo pola miliona. Cena ovog modela ako se uključe sve opcije je 578.775 dolara. (Početna cena je 420.000 dolara.)

Unutrašnjost

U unutrašnjosti vozila naći ćete najfiniju kožu, polirano drvo, metalne detalje – sve ručno izrađeno i pažljivo doterano do savršenstva.

Jedna od karakterističnih osobina ovog modela je „galerija“, dizajnerski element koji ima cilj da pretvori instrument tablu u umetničku instalaciju ukoliko tako želite.

Galerija se prostire preko cele instrument table i može da ima složen dizajn, skulpturalne elemente, pa čak i dragocene materijale poput zlata ili dijamanata.

To je iskustvo vredno pet dijamanata za vozača, suvozača i putnike tokom cele vožnje.

Uprkos tome što Rols Rojs ima reputaciju da koristi tradicionalni luksuz, Spektar poseduje najsavremeniju tehnologiju. Veliki, zakrivljeni ekran na centralnoj konzoli omogućava programiranje navigacije, zabave i podešavanja vozila, a gotovo da nema fizičkih dugmadi ili dugmadi za podešavanja.

Foto: Shutterstock/Michael Derrer Fuchs

Sva sedišta u Spektru su, naravno, dizajnirana za vrhunski komfor sa raznim mogućnostima podešavanja, funkcijama masaže i opcijama za klimu.

Prilagodljivo ambijentalno osvetljenje može se podesiti kako bi odgovaralo raspoloženju putnika, iako se u saopštenjima za medije ne navodi o kojim raspoloženjima se radi.

U suštini, osvetljenje je dizajnirano da stvori mirnu i opuštajuću atmosferu. LED svetla su integrisana u arhitekturu kabine, uključujući panele vrata, prostore za noge i plafon sa prelepim svetlosnim displejom, vidljivim i danju i noću.

Uđite u automobil bez obuće i savetujte putnicima da učine isto prilikom prvog ulaska – tepisi su divni pod golim nogama.

Jedan od najpozitivnijih aspekata ovog automobila je to koliko različitih stvari možete da ga naterate da uradi, ili da uradi za vas. Svaka funkcija, kada se potrudite da je istražite, predstavlja pravo uživanje.

Da li je cena koju traže opravdana? To je na vama da odlučite.

Dva kišobrana sada su sakrivena u telu automobila, ispred vrata, a ne u samim vratima kao kod drugih Rols Rojs modela.

Motor

Spektar ima zadivljujućih 576 konjskih snaga, a ubrzava od 0 do 100 za samo 4,4 sekunde.

Vozilo je stiglo sa 100 ossto napunjenom baterijom, ali je prikazani domet bio samo 400 kilometara. Međutim, mora se uzeti u obzir ogromna snaga i moć automobila, kao i činjenica da je težak gotovo tri tone. Punjenje od 10 odsto do 80 odsto traje samo 34 minuta uz punjač od 195 kilovata.

Rols Rojs nudi mrežu usluga konsijerža koji pomažu u vezi sa punjenjem automobila, kada god je to potrebno.

Vožnja

Kao i većina električnih automobila, Spektar postaje raketa čim pritisnete gas. Ubrzanje? Glatko, snažno i brzo – to je redosled. Ipak, nikada ne deluje agresivno, niti vas tera da se pretvarate da ste na trkačoj stazi. Rupe na putu ne postoje. Volan je oštar, ali nije previše sportski. Električni pogon osigurava da je kretanje automobila gotovo potpuno tiho. Svaka vožnja delovala je kao beg – i nikada niste želeli da se vratite kući.

Nedostaci

Nije ih bilo mnogo. Prtljažnik je veoma mali.

A-stub na suvozačevoj strani, zajedno sa trouglastim prozorom i velikim bočnim retrovizorom, činili su pogled kroz tu stranu izazovnim na raskrsnicama.

Sigurnost

Ovaj model opremljen je najnovijom sigurnosnom opremom koja uključuje asistenciju za držanje u traci, upozorenje na napuštanje trake, upozorenje na sudar, automatsko kočenje u hitnim situacijama, praćenje mrtvog ugla i još mnogo toga.

Josh Max, saradnik Forbsa