Tehnologija koja menja pravila igre: Kako Beauty Tech oblikuje budućnost nege lepote

Lifestyle Promo 11. avg 2025. 08:00
featured image

11. avg 2025. 08:00

Beauty industrija reklo bi se prolazi kroz jednu od svojih najuzbudljivijih faza i transformacija do sada.

Jedan od glavnih razloga i pokretača promene u navikama potrošača čiji smo svedok iz godine u godinu su tehnologija i digitalizacija.

Zahvaljujući ubrzanom razvoju tehnologije, očekivanja i potrebe potrošača više nisu isti. Oni danas žele više od „dobrog proizvoda“.

Tehnologija je izmenila način povezivanja, komunikacije, ali i konzumiranja mnogih proizvoda.

Verovatno ranije nije ni moglo da se zamisli da će doći vreme u kome će se šminka isprobavati virtuelno, boja kose birati uz pomoć AI, a uređaji u kućnim uslovima da pružaju profesionalne rezultate kao iz salona. To je po svemu sudeći sadašnjost.

Beauty Tech kao trend i strateško opredeljenje kompanija

Ono što se može očekivati je da će interesovanje za proizvode za negu lepote nedvosmisleno nastaviti da raste u narednim godinama.

U svemu tome posebno mesto ima Beauty Tech – ne samo kao industrijski trend, već kao strateško opredeljenje kompanija iz industrije nege lepote.

Foto: L’Oréal

Procene su da u u svetu postoji 4,2 milijarde potencijalnih korisnika proizvoda za negu lepote, a trenutno ih je 1,3 milijarde. Cilj je dopreti do dve milijarde potrošača, među kojima su generacija Z, populacija starija od 60 godina, muškarci…

Potrošači danas traže dodatnu vrednost. Tako na primer, pored zaštite od UV zračenja, očekuju i zaštitu od zagađenja životne sredine i slično.

Imajući sve to u vidu kompanija L’Oréal, koja je proglašena za najinovativniju kompaniju u Evropi, prema prvoj listi magazina Fortune i istraživačke kompanije Statista, pokrenula je digitalnu transformaciju u ovoj oblasti.

Virtualni beauty asistent i tehnologija u službi lepote

Od AI alata za dijagnostiku i prevenciju starenja kože, preko virtuelnih isprobavanja najnovijih make-up trendova i pametnih beauty asistenata, do održivih metoda za uzgoj biljnih sastojaka koji se koriste u kozmetičkim proizvodima i energetski efikasnih uređaja za stilizovanje kose – ove inovacije imaju za cilj da poboljšaju iskustvo potrošača i ponude naprednija i ekološki svesnija rešenja za lepotu.

Krenimo redom.

Jedno od takvih rešenja je L’Oréal Longevity Integrative Science™ koje kombinuje tehnološke napretke i znanje o koži kako bi se prešlo sa korektivne na preventivnu negu ciljajući uzroke biološkog starenja i produžavajući zdravi životni vek ćelija.

Inovativna rešenja

Takođe, treba znati i da tehnologija vertikalnog uzgoja „BioPods“ kompanije Interstellar Lab omogućava kultivaciju biljnih kozmetičkih sastojaka uzgojem useva u vertikalno složenim slojevima – zahvaljujući veštačkoj inteligenciji – pružajući potpunu kontrolu nad rastom biljaka. Optimizuje potrošnju vode i energije i tako osigurava konzistentan, visokokvalitetan biljni materijal za visokoefikasne kozmetičke sastojke.

Osmobloom™ je probojna tehnologija hvatanja mirisa iz vazduha za razvoj jedinstvenih mirisa, uključujući cveće čiji miris ranije nije bilo moguće prirodno ekstrahovati. Osmobloom™ stoji iza mirisa Valentino Beauty „Private talk“ iz kolekcije mirisa Anatomy of Dreams.

U januaru 2025. godine, L’Oréal i IBM najavili su saradnju sa ciljem da se iskoristi IBM-ova tehnologija generativne veštačke inteligencije (GenAI) i ekspertiza za identifikovanje ključnih uvida iz podataka o formulacijama kozmetičkih proizvoda.

Ovo će omogućiti L’Oréalu da koristi održive sirovine, što će dovesti do smanjene potrošnje energije, ali i do manje otpada. Planiranjem i razvojem ovog rešenja vodilo se računa i o korisnicima kojima je potrebna i neka vrsta olakšanog korišćenja preparata i uređaja.

Foto: L’Oréal

Pametni AI uređaj

Tako je nastao uređaj Lancôme HAPTA, prvi na svetu pametni AI uređaj za nanošenje šminke koji je dizajniran za ljude sa ograničenom pokretljivošću ruku, zglobova i nadlaktica.

HAPTA će biti komercijalno „lansirana“ tokom 2025.

L’Oréal koristi precizne dijagnostičke tehnologije u svim kategorijama lepote, kako što se tiče kože tako i kose, lica i svoje višedecenijsko naučno znanje primenjuje za prediktivne AI modele kako bi prikazao efekte proizvoda za negu kože.

Jasno je da su u savremenom dobu, tehnologija i različita tehnološka rešenja neraskidivi deo naše svakodnevice.

Više se ne govori o tome da li će i u kojoj meri tehnologija olakšati naše živote, već kako će njen dalji razvoj oblikovati način na koji radimo, živimo, komuniciramo i brinemo o sebi. Pitanje više nije da li ćemo živeti kvalitetnije uz pomoć tehnologije, već kako ćemo je koristiti i olakšati sebi svakodnevicu.

Pametni telefoni, satovi, različiti uređaji, aplikacije koje prate biološke parametre, poput kvaliteta sna i ishrane, kvalitet vazduha, zatim mogućnost konsultacije sa lekarom na daljinu, učenje stranih jezika uz pomoć veštačke inteligencije, automatizacija nekih kućnih poslova zahvaljujući smart home rešenjima, online bankarstvo i slična rešenja omogućavaju da se mnogo obaveza pojednostavi i ubrza i da nam ostane više prostora za slobodno vreme i brigu o sebi.