Test vožnja Tojotine “takoma 2024 limitid”

Ocenjivanje “takome” je skoro kao ocenjivanje Meseca. “Takoma” je jedan od najprodavanijih kamioneta srednje veličine na planeti.
Redizajnirani model iz 2024. je jedan od najsavršenijih “takoma” ikada proizvedenih i na njega mora da se obrati pažnja. Napravljena je na globalnoj platformi za kamionete TNGA-F, na kojoj se pravi i “tundra”, “sekvoja” i “lend kruzer”. Potpuno nova “takoma” je dizajnirana i projektovana posebno za tržište SAD.
To je prva “takoma” na koju sam naišao, a da nisam sam sebi rekao: „Ovo je u redu, ali bih radije imao “tundru”.
Kompanija je proizvela veoma robusnu, mačo verziju ovog kamioneta sa mnogo stila i snage. Kreće se po blatu i laganoj vodi i svemu što ćete naći na putu ili van njega.
Šta je novo?
Limitid ima sve standardne karakteristike, kao što su hromirane 18-inčne aluminijumske felne, električni šiber, zadnja vrata na podizanje, stepenike koji se izvlače elektronski, integrisani vazdušni kompresor i veliki prostor za odlaganje. Drugim rečima, izgleda spremno za rad. Osnovna cena je 52.100 dolara. Konačna cena sa svim opcijama i troškovima isporuke nije bila dostupna u vreme objave.
Unutrašnjost
Presvlake su od kože, upravljač obložen kožom, prednja sedišta sa kontrolom klime i još mnogo toga. Ali dominantna karakteristika je centralni ekran osetljiv na dodir koji je u ovom slučaju bio (opcioni) ekran od 14 inča sa jednostavnim menijima i živopisnom rezolucijom. Zaista možete da vidite šta rade vaše spoljne kamere. Takođe, ima pregršt dugmića za sve i svašta.

Tehnologija
Tu je unapređena kontrolna tabla sa podlogom za bežično punjenje, ekranom osetljivim na dodir od 14 inča i JBL audio sistemom sa 10 zvučnika koji pruža dobar zvuk – nije fantastičan. Dodat je asistent vozača, uz kameru za prikolicu i rezervni vodič, kontrolor kočnice prikolice, head-up displej i kamera za prikaz okruženja. Adaptivno vešanje je opciono. Sistem klime je radio dovoljno dobro.
Digitalna instrument tabla od 12,3 inča sa različitim prikazima i sistemom za ekonomičnu potrošnju goriva, asistentom za vozača, informacijama o vozilu i porukama upozorenja je sasvim jasna za prosečnog Džoa.
Sistem podržava bežični Epl KarPlej i Android Auto, od kojih nisam koristio nijedno jer ih mrzim. Dobro se uklapa sa dostupnim Qi bežičnim punjenjem sa poboljšanom izlaznom snagom. USB-C port za podatke i punjenje je integrisan na desnoj strani ekrana, a dvostruki USB-C portovi za punjenje su integrisani u prednja sedišta i dostupni putnicima pozadi. Lepo je da je Tojota obratila pažnju na sitne detalje i ne diskrimira korisnike Droida sa utičnicama – neki proizvođači misle da ceo svet koristi Ajfon.
Motor
Svaka “Tojota takoma 2024” je opremljena 2,4-litarskim četvorocilindričnim motorom sa turbopunjačem koji se nudi u jednoj od tri konfiguracije – standardna, i-Force ili i-Force Max hibridna. Moj Limitid je imao 2,4 litarski turbo motor koji je razvijao 278 konjskih snaga pri 6.000 obrtaja, sa obrtnim momentom na 143 kilograma na 1.700 obrtaja. Potrošnja je predvidljivo sasvim ok – 10,7 litara u kombinovanoj vožnji.
To nije monstruozan motor, što je jedina zamerka koju će neko verovatno imati. Ali, odlučite se. Jednostavno ne sedite na vrhu zveri kao kod većih kamioneta.
Vožnja
Izdržao je sve puteve, bilo krivudave ili prave. Kočenje i upravljanje bili su prikladno čvrsti i sigurni, sa minimalnim zanošenjem čak i kada se gura do maksimuma. (Moj test je urađen sa praznim teretnim delom, naravno.)
U ograničenoj opremi je dostupan novi sistem vešanja za vožnju van puta (AVS) koji se konstantno prilagođava šokovima zbog promenljivih uslova. AVS sistem ima ugrađene aktuatore u prednjim i zadnjim amortizerima za stalno prilagođavanje na osnovu jačine pokreta vešanja kako bi novoj “takomi” pružio glatku i, usuđujem se reći, luksuznu vožnju.
Vidljivost je iznad proseka, a menjanje brzina munjevito i neprimetno što je veliki pomak za razliku od paklenog točka ili dugmadi. Tu su i nove funkcije za vuču kao što je kontroler kočnica prikolice koji je blizu sedišta vozača i režim vožnje za vuču koji povećava odziv gasa i prilagođava tačke promene brzine.
Dostupni panoramski monitor pruža pogled od 360 stepeni da bi se poboljšala ukupna vidljivost, uključujući i teško vidljiva područja oko kamioneta. Kada radite sa Tojotinim integrisanim kontrolerom kočnica prikolice, monitor mrtvog ugla je dizajniran da prepozna mrtve uglove ne samo za kamionet, već i za određene prikolice.
Priključivanje prikolice sada je, takođe, lakše, uz pomoć rezervne kamere i dostupnih lampi za vuču ugrađenih u vrata prtljažnika kako bi osvetlili područje kuke radi lakše vidljivosti. Zbogom, ćao, svetlo za maglu! Vrata prtljažnika se takođe otvaraju i zatvaraju pritiskom na dugme.
Još jedan zgodan dodatak je bežična kamera za prikolicu. Kada je instalirana na leđima vaše prikolice, pruža prikaz visoke rezolucije uživo onoga što se nalazi iza prikolice i to na digitalnom retrovizoru. Kada se utovara za putovanje ili vuče čamac do jezera, tu je potpuno novi ručni prekidač za nivelisanje farova koji smanjuje odsjaj vozila ispred. Prekidač se nalazi vozaču na dohvat ruke.
Sigurnost
Svi modeli “takoma” iz 2024. standardno dolaze sa Tojota sejfti sens 3.0, Tojotinim paketom aktivnih bezbednosnih i praktičnih sistema. Nova poboljšanja u “takoma TSS” su omogućena senzorima sa većom sposobnošću detekcije. Ovaj skup funkcija uključuje:
Sistem pre sudara za detekciju pešaka
Upozorenje o napuštanju trake sa sistemom za upravljanje
Dinamički radarski tempomat pune brzine
Asistent za praćenje trake
Pomoć za saobraćajne znakove
Automatska duga svetla
Proaktivna pomoć pri vožnji
Ukratko, ovo je sposobna, prelepa “takoma”, pogodna za svačije potrebe transporta, ako traže manju opremu. Bravo, Tojota.
Džoš Maks, saradnik Forbes