Testirali smo Hjundai Kona Limited 2024

Osveženog izgleda za 2024. Kona je možda mali auto i možda neće dobiti nijedan kompliment od komšija ili bilo koga drugog, ali to je snažan mali izdanak i odlično vozilo za navigaciju i parkiranje svuda gde nema mnogo mesta, kao što su gradski uslovi. Cena je takođe pristupačna, ovaj testni primerak kreće se po ceni od 31.650 dolara i, sa više opcija, završava na 33.645 dolara. (Osnovna oprema počinje od oko 24.100 dolara).
Redizajnirana, u njoj imate veću kabinu i luksuzniji izgled enterijera. Vozi se na novoj platformi koja pruža oko pet centimetara više međuosovinskog rastojanja. To znači da ovaj mali automobil ima više prostora za putnike pozadi i više prostora za teret. Njegov izgled čine potpuno oštri uglovi, a njegova crna obloga izgleda posebno elegantno. Iako nije „prelep“, nosi određeni šarm.
Motor
Kona nudi dva motora. Imao sam snažniji 1,6-litarski četvorocilindraš sa 190 konjskih snaga, uparen sa osmostepenim automatskim menjačem. To je šašav motor i niko ne tvrdi da je zver, ali i dalje posao obavlja glatko i efikasno, nešto što želite da imate u vozilu sa nižom cenom.

Unutrašnjost
Hjundai nudi dodatnih oko 7,6 cm (tri inča) prostora za noge na zadnjim sedištima, kao i oko 16 centimetara (6,3 inča) dodatnog tovarnog prostora. Ovo čini Konu jednim od najvećih subkompaktnih SUV-ova u svojoj unutrašnjosti, što je dobra vest za krupne i visoke vozače. Unutrašnjost je izuzetno čista, dobro upakovana i osećate se kao da ste u mnogo većem vozilu. Sedišta su udobna i jednostavno su prostrana. Unutrašnjost je najbolji deo Kone.
Takođe dobijate i grejani volan, ventilisana i grejana sedišta, sistem kamera od 360 stepeni i daljinsku automatsku pomoć pri parkiranju kola.
Tehnologija
To je prikladan sistem za ovu vožnju – rezervni, ne previše zauzet ili komplikovan i lep veliki centralni ekran osetljiv na dodir od oko 31 cm (12,3 inča) i, za moj automobil, digitalni ekran iste veličine. Sve kontrole je bilo lako pronaći, softver i moj telefon su se odmah povezali i ostali povezani tokom celog testa, a zvučni sistem je bio pristojan, kao i klima i navigacioni sistem. Navigacioni sistem mi je rutinski govorio da skrenem, što je tipično za automatske navigacione sisteme koji rade brzinom od 10 MPH (16 kilometara na čas) u svakom trenutku, dok vi idete 20, 30, 50 MPH (80 km/h).
Vožnja
Moja ograničena oprema ima aluminijumske felne prečnika 19 inča, dobre, ali ne i odlične. To, naravno, nije „sportsko“ vozilo, ali nikada se nije žudelo za većim motorom kada ulazite na autoputeve ili pretičete druge. Parking i skretanje na većim krivinama su, naravno, laki sa malim dimenzijama Kone.
Nekoliko novih i dobrih karakteristika su čvrsti zadnji poklopac prtljažnika, koji dobija svoje mesto za odlaganje iza zadnjeg sedišta. Tu su i držači za čaše na uvlačenje, tako da ako ne uživate u piću, imate više prostora za druge stvari. Prostor na središnjoj konzoli može biti još veći ako uklonite ploču koja deli otvorenu kantu ispod naslona za ruke, od ostatka centralne konzole.
Ne sviđa vam se? Okretno dugme menjača koje pripada radiju iz 1940-ih, a ne automobilu iz 2024. Ali to bi bilo to za zamerke.
Zaključak: Kona je dragi automobil koji će vas odvesti tamo gde idete po razumnoj ceni.
Džoš Maks, saradnik Forbes