Testirali smo Hjundai Santa Kruz XRT za 2024

Elegantni Hjundai Santa Kruz XRT za 2024. godinu, sa svojim pokrivenim teretnim prostorom na zaključavanje, tehnički je kamion, ali pruža osećaj kao da je mikro SUV. Ovo može da bude pozitivna ili negativna stvar, u zavisnosti od vaših potreba. Ako vam je potrebno da prevezete opremu ili otpad, ništa previše ekstremno, vozilo ima savršen smisao. Ako tražite kamion sa jakim motorom, koji dimi i škripi, ovaj automobil nije to. To ne znači da nije vredan razmatranja.
Za 2024. godinu, Hjundai SEL Premium model je zamenjen XRT modelom, koji je testiran i počinje sa cenom od 39.850 dolara. XRT dolazi sa pogonom na sva četiri točka, adaptivnim tempomatom, kožnim upravljačem i ručicom menjača, dodacima na blatobranima, ekskluzivnim narandžastim poklopcima srednjeg točka i XRT oznakom na poklopcu prtljažnika koja je specifična samo za ovaj model.
Potpuno opremljen, XRT model košta 41.635 dolara. To je malo više novca za ono što se dobija, ali XRT je na vrhu pet dostupnih nivoa opreme: SE, SEL, Night, XRT i Limited. Ako pogledate niže nivoe opreme, cene su bliže 30.000 dolara.
Atraktivan izgled
Kada je reč o izgledu, XRT model ostavlja snažan utisak. To je lep, elegantno dizajniran automobil, a njegov teretni prostor mu daje ozbiljnost. Teretni prostor je mali. Tu je i mali, zaključavajući prostor ispod teretnog prostora za čuvanje hladnih stvari, ili bilo čega što želite da sakrijete od radoznalih pogleda.
Tu je i par korpi za odlaganje na bočnim stranama – ona na strani suvozača je osvetljena – kao i LED osvetljenje u teretnom prostoru i različite tačke za pričvršćivanje.
Nadogradnje uključuju bočne nosače, bočne stepenice, donju dekorativnu traku na vratima, šire blatobrane, tamno završenu obradu prednje i zadnje strane, narandžaste srednje kapice na točkovima i oznake XRT modela. Lista onoga što je uključeno u ovom paketu opreme je dugačka i impresivna.
Uključuje bežični ulaz, daljinsko pokretanje motora, panoramski krov, utičnicu za napajanje sličnu kućnoj, automatsku dvosmernu kontrolu klime, automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg retrovizora, ambijentalno osvetljenje enterijera u 64 boje, univerzalni daljinski za garažna vrata i još mnogo toga.
Unutrašnjost vozila
Velika ručica menjača je veliki plus, kao i materijali kabine koji deluju visokokvalitetno. Sedišta su dovoljno udobna za duže vožnje, ali nema puno prostora pozadi, osim za manje ljude ili ljubimce.
S obzirom na to da je vozilo sa četvoro vrata, koristio sam malo zadnje sedište uglavnom za smeštaj rančeva, gitara ili namirnica. Nisam mnogo koristio teretni prostor, osim što sam ga otvorio i pogledao, i svidelo mi se ono što sam video – klizni poklopac koji se zaključava i čvrste vezice – i svidelo mi se što znam da mogu da prevozim ili skladištim nešto ako je potrebno, i da ga držim pokrivenim i zaključanim. To je korisno ako radite neki prljav posao i morate da unosite i iznosite stvari iz teretnog prostora tokom radnog dana.
Motor
Imate 2.5-litarski turbo 4-cilindrični motor koji razvija 281 konjsku snagu pri 5.800 o/min. Potrošnja goriva iznosi oko 9,5 litara kombinovano u gradu i na autoputu.
Tehnologija
Navigacioni sistem na dodir od 10.25 inča, sa potpuno virtualnim kontrolama je mesto gde aspekt kamiona nestaje. Iako su pojedinačne komponente obavljale posao, ekran je imao tendenciju da postane siva mrlja, posebno kada sam pokušavao nešto brzo da uradim ili istovremeno da rukovodim situacijom na putu. Nema dugmadi ili ručica.

Vožnja
Vožnja je laka, uz lagano dodirivanje volana i prepoznavanje ograničenja snage vozila. Ići će vam dobro. Možete lako da se krećete kroz saobraćaj po potrebi ili da se zadržite u mestu. Udoban je, a neravnine su prilično neprimetne. Bilo je zadovoljstvo voziti ga tokom sedam dana, od kojih su četiri dana temperature bile znatno ispod nule. Vožnja je bila simpatična i draga – nećete nikoga ostaviti u prašini kad se upali zeleno svetlo.
Bezbednost
Lista bezbednosnih funkcija XRT modela uključuje upozorenje na prednji sudar, prednje automatsko kočenje u slučaju nužde, detekciju pešaka, praćenje pažnje vozača, upozorenje na napuštanje trake, pomoć pri održavanju, pomoć pri centriranju trake, automatsko uključivanje dugih svetala, praćenje mrtvog ugla, upozorenje na saobraćaj iza vozila, kameru za vožnju unazad, upozorenje na napuštanje vozila i upozorenje za sedište pozadi.
Ukratko, ono što vidite to i dobijate – kozmetički privlačan, praktičan kamion vredan vašeg razmatranja.
Džoš Maks, saradnik Forbes