Aston Martin Valiant je po meri zvezde Formule 1 Fernanda Alonsa

Šta se desi kada as Formule 1 i dvostruki svetski šampion Fernando Alonso zamoli svog poslodavca, kompaniju Aston Martin, da napravi novi „ulični“ automobil?
Odgovor se zove Valiant, automobil fokusiran na trkačku stazu, ali legalan i za vožnju po putevima, iz Aston Marinovog Q odeljenja.
Sledi Valour, koji je stigao pre godinu dana, i pokreće ga isti 5.2-litarski, twin-turbo V12 motor. Međutim, ovde je snaga povećana na 735 konjskih snaga, a težina smanjena korišćenjem magnezijuma, titanijuma i 3D štampe. Mišićava karoserija je u potpunosti napravljena od karbonskih vlakana, a inspiracija za stil je tražena od trkača iz Le Mana iz 1980. kojeg je Aston Marin s ljubavlju nazvao „Mančer“.

Aston kaže da će proizvesti samo 38 primeraka Valianta.
Taj masivni V12 motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem – što je retkost u bilo kom automobilu ovih dana, a kamoli u trkački orijentisanom Aston superautomobilu. Aston nije otkrio vreme od 0 do 100km/h niti maksimalnu brzinu, ali ne bi iznenadilo ni da su počeli sa trojkom, odnosno dvojkom.
Aston kaže da Valiant kombinuje „brutalni stil i neverovatne performanse jednog doba brutalnih V12 performansi sa najsavremenijim inženjeringom, laganim materijalima i spektakularnim dizajnom“.
Valiant je standardno opremljen karbonsko-keramičkim kočnicama, sa ogromnim diskovima prečnika 410mm na prednjoj i 360mm na zadnjoj osovini.
Točkovi Valianta od 21 inča takođe su napravljeni od magnezijuma i navodno smanjuju masu za skoro 15kg. Dodatnih 12kg je ušteđeno korišćenjem litijum-jonske baterije specifične za motosport za pomoćni električni sistem automobila.

Najveća razlika između Valpura i novog Valianta, prema britanskom proizvođaču automobila, je njegovo vešanje. Automobil koristi motorsport-grade sistem nazvan Multimatic Adaptive Spool Valve, za koji se tvrdi da prilagođava svaki amortizer na jednu od 32 diskretne krive amortizera za manje od šest milisekundi. Aston tvrdi da sistem, koji je izveden iz motosporta i nije dostupan na tržištu, daje njihovim inženjerima „skoro neograničene mogućnosti za podešavanje karakteristika vožnje i upravljanja“.
Sajmon Njutn, direktor performansi vozila u Aston Martinu, rekao je: „Sa Valiantom smo pomerili naglasak ka znatno povećanoj sposobnosti staze, dok smo ga ostavili prijatnim za vožnju po putevima… Sve to se kombinuje kako bi se stvorilo neverovatno iskustvo koje vlasnici Valianta neće moći da nađu ni u jednom drugom automobilu“.
Zadnji deo Valianta se najviše razlikuje od Valura, zahvaljujući velikom, fiksnom krilu postavljenom iznad uzdignutog „Kam“ repa. Zadnji deo takođe sadrži fiksni, jednodelni poklopac u kome se na šarkama nalazi pravi ekran koji omogućava pristup prostoru za odlaganje dizajniranom za kacige i trkačka odela.
Takođe se razlikuje od Valoura po novom istaknutom izduvnom sistemu koji izlazi sa zadnje strane sa četiri titanijumske izduvne cevi koje su, kako kažu iz Aston Martina „stilizovane za maksimalan vizuelni efekat”.
Kabina sa dva sedišta široko koristi izložena karbonska vlakna sa satenskim završnim slojem, jedinstveni volan sa tankim obodom, polu-kavez sa tačkama za pričvršćivanje pojaseva u četiri tačke i H-šemu menjača za manuelni prenos.

Aston Martin kaže da će prve isporuke Valianta početi u četvrtom kvartalu 2024. godine. Fernando Alonso će, naravno, prvi dobiti svoj.
Alister Čarlton, saradnik Forbes