Forbes je testirao novi Bentli kontinental GT spid

GT spid iz 2023. eksplozivno je brz i luksuzan automobil s odgovarajućom cenom: u ovom slučaju, 385.000 dolara uz sve dodatke
Naravno, za svoj novac želite najbolje i najbolje ćete i dobiti. Svaki šav, svaki šraf, svaka ručka… sve što vidite i osetite u Bentlijevom modelu Kontinental GT Spid (Continental GT Speed) ručne je izrade, a to je samo početak.
Pregled
GT Spid se prodaje kao kupe ili kabriolet, a možete birati između motora V-8 ili W12, oba s turbopunjačem. Za potrebe testne vožnje, novinar je dobio model s motorom W12. Vozeći se putevima oko Los Anđelesa, postavio ga je na sportski način vožnje i uživao u zvuku i snazi. Automobil je u Bentlijevu flotu stigao ove godine, a dolazi s crnim obrubima, posebno dizajniranim volanom i sportskim izduvnim sistemom, a sve to povrh elegancije i dodataka koje očekujemo od ovog legendarnog brenda.
Karoserija
Ovo je mačkoliki sedan s dvoja vrata, postavljen nisko zbog čega deluje kao da je spreman da jurne čak i dok je parkiran. Oznaka ‘Speed’ oslikava Bentlijev DNK iz svakog ugla. Mnogi detalji karoserije koji su inače hromirani ovde su dobili tamniju nijansu, što impresivnom izgledu samo dodaje osećaj gipkosti.
Unutrašnjost
Sedeći u Kontinental GT spidu imate osećaj da ste u savršeno krojenom, luksuznom odelu, a osećaj dodira, vida i mirisa preplavljeni su kvalitetom. Oznaka ‘Speed’ krasi upravljačku ploču i gazište, a gde god pogledate videćete najviši mogući kvalitet izrade.
Bentli nudi niz boja tepiha za unutrašnjost, a poseban detalj su precizno prošiveni delovi na vratima i sedištima. Kokpit je dovršen vezom karakterističnim za Spid, a grafika na panelu s instrumentima ugodna je za oko.
Sedišta se mogu namestiti, što znači da je sedenje napred udobno i nije pretesno, ali zadnja sedišta neće biti idealna za one veće i/ili više građe. Na zadnje sedište modela za testnu vožnju stali su gitara, veliki i mali kofer i jedan ranac.
Motor i prenos
Motor W12 s 650 konjskih snaga od nule do 60 km/h stiže za oko 3,1 sekundu, što je impresivno kad se uzme u obzir težina automobila od oko 1.950 kilograma. Menjač s dvostrukim kvačilom, osam brzina i automatskim prenosom glatko se kreće kroz brzine, a kočnice automobil zaustavljaju u trenu. Upravo kombinacija ubrzanja, upravljanja i kočenja vožnju GT Spidu čini takvim užitkom, bez obzira na to idete li samo do prodavnice ili ste krenuli na duži put.
Tehnologija
Na sredini konzole nalazi se ekran za informacije i zabavu, a on je deo rotirajućeg mehanizma koji uključuje i panel s tri analogna merača: za vreme, temperaturu vazduha i smer kretanja.
Android Auto i Epl karplej (Apple CarPlay) dolaze kao standard, kao i kontrole na volanu. Nude se dva opciona audio sistema – Bang & Olufsen ili Naim. Navigaciju je jednostavno programirati.
Vožnja
Automobil ima ugodan, duboki zvuk i glatko se kreće pri sporim brzinama, ali može da bude i demonski brz ako je to potrebno. Reakcije pri visokim brzinama su momentalne.
Iako testna vožnja nije uključivala uske planinske puteve, pri ulascima na autoput automobil je držao svoju putanju bez obzira na brzinu, koja je bila velika – nemoguće je ovakav automobil ne voziti brzo. Vidljivost u automobilu je zadovoljavajuća.

Prigovori
Postoji maleni prekid u gasu, pogotovo na samom početku vožnje.
Audio sistem nema ekvilajzere, već samo neobične postavke mogućih zvukova koji su više povezani s emocijama nego sa zvukom (Energični, Opušteni, Topao).
Sigurnost
Automatsko kočenje pri detekciji pešaka, sistem za noćni vid kao i prilagodljiva kontrola vožnje mogući su kao opcije, što je neobično za vozilo ovako visoke cene. Ipak, na meniju su sve moderne metode zaštite vozača i suvozača na putu i prilikom nesreće.
Garancija i održavanje
Fantastična Bentlijeva garancija traje tri godine od kupovine vozila, bez obzira na kilometražu. Prvo održavanje je gratis nakon godinu dana.
Zaključak
U svetu Bentlija, Kontinental GT zauzima ubedljivo prvo mesto – pod uslovom da imate dovoljno dubok džep.
Džoš Maks, saradnik Forbes