Kakav je osećaj voziti pravu zver od 1.200 konjskih snaga – Bugati Vitese

Lifestyle Forbes 29. feb 2024. 07:00
featured image

29. feb 2024. 07:00

To je bio samo dvosatni test i padala je kiša. Ali, stekao sam kratki uvid u njegovu veličanstvenost.

Prvo, tu je rika turba iz ispuha koja grmi svaki put kada ubrzate i pustite papučicu, poput zvuka vrlo velikog, opasnog stvorenja koje ispušta veliku količinu vazduha. To vozaču daje osećaj da je stvarno “tamo” tokom vožnje i svakog pritiska na gas.

Možete, i ja jesam, poleteti od nule do 60 mph (96,5 km/h) za 2,6 sekundi. To nije svetski rekord, ali automobil se jednako brzo zaustavlja, pa ako ste na autoputu i ugledate Smokija, razmislite o ovome – Vitese će ubrzati do 160 kilometara na čas zaustaviti se za manje od 20 sekundi.

Ima motor od 1.200 konjskih snaga, 7,9 litara, W16. To je povećanje od 199 konjskih snaga u odnosu na Viteseovog mlađeg brata, Grand Sport, a dodatni sjaj se postiže uglavnom preko njegova četiri veća turbopunjača. Bugati je takođe opsežno ojačao sve komponente pogona, kako bi mogle sigurno da prenose velike sile.

Takođe izgleda kao milion dolara. Ne, dva miliona. Čekajte – neka to bude 2,5 miliona dolara, što je bila cena Vitesea kad je izašao. A ako mislite: “Niko nikada ne bi toliko platio za auto!” uzmite u obzir da je Kina naplaćivala 170% poreza na ovaj auto, čime je ukupna cena za one koji su tamo kupili Vitese iznosila 4.250.000 dolara.

Iako se ne radi o velikom automobilu, prednja maska koja izgleda kao saće u obliku potkovice, okrutna prednja svetla s prorezima i izrezbareni V poklopac motora daju mu opasniji izgled, ali ne razmetljiv.

Većina ljudi ne zna šta je ovaj auto kad se otkotrlja, samo da izgleda kao da će Toni Stark iskočiti kad se zaustavi. Njegovo čudo od motora vidljivo je na zadnjoj strani.

U normalnom modu vožnje, automobil je elektronski ograničen na “samo” 375 kilometara na sat. Ja? Došao sam do 204, puževim korakom u ovoj vožnji. Ali pri 160 km/h, činilo se kao da je 40. Tako je glatko, tako jednostavno.

I nemojmo zaboraviti da pomenemo potrošnju, tipičnu Ahilovu petu superautomobila: većina ovih automobila troši otprilike 21 litru na 100 kilometara. Ali, predstavnik Bugatija koji se vozio sa mnom rekao je da uz sve svoje cilindre pri brzini krstarenja od 90-ak kilometara na sat, ne troši ni 10 litara na 100 kilometara.

U unutrašnjosti su sedišta udobna za sportski automobil. Karbonska vlakna dominiraju unutrašnjim elementima, što uključuje i produžetak središnje konzole, poklopce otvora za pojaseve na sedištima, dekoraciju na središnjoj konzoli, dodatke na vratima i obloge na ploči s instrumentima. Tu je i poseban dizajn sedišta za Vitese koji se može, ali ne mora odabrati, zavisno od veličine zadnjice ili dužine nogu vozača, a kontrastni šavovi između baze sedišta i bočnih delova naglašavaju dvobojne kožne presvlake.

Iako sam proveo samo dva sata ploveći Bugatijevim Grand Viteseom po krivinama i krivinama sporednih puteva u blizini Paund Ridža u Njujorku, tih 120 minuta ostavilo je dubok i jedinstven utisak na telo, dušu i duh.

Džoš Maks, saradnik Forbes