Novi Aston Martin Vantage Roadster je stigao i prava je lepota

Aston Martin je predstavio novi Vantage Roadster. Ovo nije veliko iznenađenje, s obzirom na to da je novi Vantage debitovao prošle godine, a gotovo uvek ubrzo nakon kupea stiže i kabriolet verzija. Ipak, Roadster za 2025. zaslužuje posebnu pažnju zbog svoje lepote.
Možda je razlog tome prelepa boja Satin Iridescent Sapphire. Savršeno se uklapa u snežnu, zimsku pozadinu fotografija iz Astonove promotivne kampanje. Ili je to možda želja da se uživa u neverovatnom zvuku V8 motora, bez krova i prozora koji bi ometali doživljaj.
Kako god bilo, Vantage Roadster će verovatno biti upamćen kao jedan od najlepših automobila 2025. godine. Bez obzira na to šta se još pojavi u narednih 11 meseci.
Krov koji se spušta za 6,8 sekundi

Kao i kod prethodnih generacija kabriolet verzije Vantage, Roadster ima platneni krov umesto sklopivog metalnog. Mehanizam krova radi brže od gotovo bilo kog drugog automobila trenutno na tržištu. Bar tako tvrdi Aston Martin. Iz kompanije objašnjavaju da se krov može podići ili spustiti za samo 6,8 sekundi – i to dok vozite brzinom do 50 km/h, u slučaju iznenadne kiše. Možda biste mogli ručno da brže podignete krov na Mazdi Miat, ali za automatski sistem, Astonov rezultat deluje impresivno.
Motor
Snaga dolazi iz istog 4.0-litarskog twin-turbo motora kao kod Vantage kupea. Motor razvija 656 konjskih snaga – što je značajno više u poređenju sa prethodnom generacijom Vantage-a. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 3,5 sekundi, što je za desetinku sekunde više nego kod kupea. Maksimalna brzina kabrioleta je 325 km/h, isto kao kod kupea. U kom trenutku sportski automobil prelazi u kategoriju superautomobila? Pitam za prijatelja iz Britanije.
Aston tvrdi da je kabriolet teži samo 60 kg od kupea, zahvaljujući motorizovanom sistemu krova i dodatnom ojačanju šasije, dok je trap podešen kako bi se prilagodio blago pomerenom balansu težine prema zadnjem delu.
Unutrašnjost

Unutrašnjost automobila je identična novom dizajnu enterijera iz kupea. Uključuje Astonov novi infotejment sistem koji radi na 10,25-inčnom ekranu osetljivom na dodir, što predstavlja značajno unapređenje u odnosu na prethodne verzije. Sistem podržava Epl Kar Pej i Android Auto, a kao opcija nudi se unapređeni audio sistem Bowers & Wilkins, koji dva sedišta okružuje sa 11 zvučnika i pojačalom od 390 W.
Početna cena iznosi 205.900 dolara (196.000 evra), a isporuke su zakazane za drugi kvartal 2025. godine.
Alister Čarlton, saradnik Forbes