Ovako je izgledala test vožnja automobila Mazda Miata MX-5 iz 2024.

Prošlo je 35 godina otkako je Mazda MX-5 debitovala 1989. godine. U to vreme, „Simpsonovi“ su tek počeli da se emituju, predsednik SAD-a bio je Džordž H. V. Buš, a Tejlor Svift još nije bila rođena – to se desilo tek u decembru te godine.
Zbog toga biste mogli da pomislite da je ovaj automobil danas jednako moderan kao „mullet“ frizura ili Betamaks.
Ali, za razliku od mnogih automobila (kao i frizura i odeće) iz osamdesetih i devedesetih godina koje nam danas deluju smešno, MX-5 Miata nikada nije imala nezgodnu fazu tokom svih ovih godina.
Model iz 2024. i dalje je jedan od najzabavnijih i najpristupačnijih malih kabrioleta na tržištu.
Šta ima novo kod auta Mazda Miata za 2024?
Mazda MX-5 Miata za 2024. godinu uglavnom zadržava svoj prepoznatljiv šarm, uz nekoliko suptilnih osveženja. Među njima su nova spoljašnja svetla, osvežena rešetka i redizajnirani točkovi.
Infotejment sistem unapređen na ekran od 8,8 inča, umesto prethodnog ekrana od sedam inča.
Za one koji se odluče za ručni menjač (a svakako bi trebalo), tu je novi diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, što dodatno poboljšava iskustvo vožnje.
Zapravo, svi Miata modeli sa ručnim menjačem sada dolaze sa ovim novim diferencijalom. Pored toga, poboljšano je servo upravljanje.
Nove bezbednosne funkcije uključuju automatsko kočenje unazad u slučaju opasnosti i adaptivni tempomat.
Ove nadogradnje čine da Miata ostane zabavan i pametan izbor za ljubitelje kabrioleta.
Mazda MX-5 Miata za 2024. dostupna je u pet varijanti:
- Sport: 30.170 dolara
- Club: 34.265 dolara
- Grand Touring: 35.470 dolara
- Grand Touring RF: 38.195 dolara
- Club RF: 41.990 dolara
Unutrašnjost
Svi znaju da je unutrašnjost prilično tesna. Ipak, osoba krupnije građe sa kojom sam se vozio sasvim se fino uklopila.
Problem je samo u ulasku i izlasku iz automobila, što zahteva malo kreativnosti.

Gotovo da nema prostora za sitnice koje obično nosimo sa sobom, pa sve one završe u malom prtljažniku.
Ako planirate da ostanete negde preko noći, oboje ćete morati da spakujete stvari u jedan kofer. Navigacioni, audio i klima uređaji rade dobro. Ipak, Miata nije poznata po vrhunskom audio sistemu.
Kolika je potrošnja goriva kod auta Mazda Miata MX-5?
Ima bolju od prosečne potrošnje – 9.05 l/100km u gradu, 34 na putu i 8.11 l/100km u kombinaciji. Napunio sam rezervoar za malo više od 18 evra, kada je bio skoro prazan.
Vožnja autom Mazda MX-5
Uzbuđenje koje pruža MX-5 uvek je uključivalo uživanje u brzom prebacivanju ručnog menjača, savlađivanje K-obrta, prolazak kroz uske prostore između drugih automobila i opšte uživanje u vožnji.
Niste agresivni na bilo koji način, ali dobijate onaj divan osećaj uzbuđenja i slobode koji MX-5 pruža.
Performanse
Dobijate pristojnu brzinu pri ubrzanju ako mu dobro dodate gas i brzo prebacujete brzine, ali ovo nije auto koji žuri. Mislite da vozite 65, ali na kraju shvatite da idete samo 45 km/h. Nema problema.
Da li biste želeli MX-5 u snežnoj oluji? Ne. Ali to važi za svaki mali sportski automobil.
Šta mi se nije svidelo?
Kabina je toliko bučna, čak i kada je krov podignut, da je razgovor sa saputnikom težak pri većim brzinama.
Takođe, držači za čaše su smešteni iza vozača i suvozača, što zahteva protezanje da biste se poslužili. (Priznajem, zaista nema drugog mesta gde bi mogli da budu postavljeni zbog nedostatka prostora).

Bezbednosne karakteristike auta Mazda
Dobra vest je da sve karakteristike asistencije vozaču u Miati dolaze standardno sa svim varijantama.
One uključuju, ali nisu ograničene na, automatsko kočenje u hitnim situacijama uz upozorenje na frontalni sudar, praćenje mrtvog ugla sa upozorenjem na prečni saobraćaj pozadi, adaptivni tempomat i još mnogo toga.
Garancija
Ograničena garancija pokriva tri godine ili 58km, dok garancija na pogonski sklop pokriva pet godina ili 97km. Miata ne nudi besplatno planirano održavanje.
Zaključak
Upoznajte „novog šefa, isti je kao i stari šef“. U ovom slučaju, to je odlična stvar.
Džoš Maks, saradnik Forbes