Ovako je izgledala test vožnja električnog automobila Polestar 3

Polestar 3 za 2025. je luksuzni električni terenac atraktivnog izgleda – elegantan, sportski model sa pet sedišta, namenjen za vožnju sa stilom i visokih performansi, a baziran je na Volvo platformi.
Potrebna je veća brzina? Ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,6 sekundi. Potrebna je potpuna automatizacija? Ima i to. Pogledajmo izbliza karakteristike, na osnovu sedmodnevne test vožnje.
Ovaj auto odmah odaje da je reč o električnom vozilu. Od minimalističnog prednjeg dela do širokog, niskog stava i znaka Polestar u boji karoserije.
Njegov glatki bočni profil odaje utisak ozbiljnosti. Ovo je veliki auto, a veliki panoramski krov daje mu romantičnu notu. Možete se parkirati i gledati zvezde.
Moje komšije su videle mnogo automobila u mom dvorištu, ali ovaj je odmah izazvao pozitivne komentare.
Kako izgleda enterijer vozila Polestar 3

Unutra vozilo podseća na Teslu po tome što „sednete i vozilo je uključeno“.
Kabina je minimalistička, sa visokokvalitetnim, održivim materijalima. Opcije presvlaka uključuju Nappa kožu, vunu i veganske alternative poput MicroTech-a.
Ima pet sedišta, sa grejanim i ventiliranim prednjim sedištima, kao i grejanim zadnjim sedištima. Prtljažni prostor iznosi 484 litra iza zadnjih sedišta, a tu je i mali prednji prtljažnik za dodatno odlaganje.
Prostran je i udoban, baš kao što se i očekuje od terenaca.
Imate centralni ekran osetljiv na dodir od 14,5 inča, digitalni instrument-tablu od devet inča i opcioni head-up displej koji prikazuje ključne informacije za vožnju.
Standardne funkcije uključuju bežični Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth i više USB-C priključaka. Opcioni audio sistem sa 25 zvučnika marke Bowers & Wilkins pruža bogat, dubok i jasan zvuk – ukratko, odličan je.
Pogon i domet
Svi modeli dolaze sa baterijom kapaciteta 111 kWh, uz mogućnost DC brzog punjenja koje omogućava punjenje od 10 do 80% za otprilike 30 minuta.
Vozio sam verziju sa Performance Pack paketom, koja isporučuje 517 konjskih snaga. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,7 sekundi i prilično je dobar procenjeni domet od 449 kilometara.
Iskustvo u vožnji Polestar 3
Kao što se i očekuje od vozila sa ovolikom snagom, ubrzanje je veoma zadovoljavajuće. Moraćete da imate na umu da vozite vozilo teško više od 2,5 tone, jer se u vožnji oseća lako kao pero.
Stabilan je u krivinama, a regenerativno kočenje omogućava vožnju sa samo jednom pedalom. Kočnice su izuzetno precizne. Preglednost je zadovoljavajuća. Vožnja je glatka i veoma prijatna.

Cena
Moj model sa dva elektromotora startuje sa cenom od 84.900 dolara (72.600 evra). Sa svim dodatnim opcijama i paketima, cena dostiže 93.100 dolara (79.650 evra). Dostupni paketi uključuju:
- Plus Pack (vrata sa mehanizmom za tiho zatvaranje, unapređeni audio sistem, volan sa grejanjem),
- Pilot Pack (napredni sistemi pomoći vozaču, head-up displej),
- Performance Pack (povećana snaga, sportski podešeno ogibljenje, točkovi od 22 inča).
Prostor za poboljšanja
Prilikom moje prve vožnje, izašao sam iz prodavnice i našao se zaključan van vozila oko 10 minuta. Već sam mislio da zovem šlep službu. A onda, niotkuda, vozilo se „smilovalo“ i otključalo.
Ključ tokom vožnje nikada nije funkcionisao kako treba, ponekad je radio, ponekad ne, sve do poslednjih 20 minuta mog vremena sa vozilom. Takođe, tehnologija je prilično komplikovana (mada, naravno, može da se nauči), ali, na primer, da biste otvorili pregradu ispod suvozačevog sedišta, potrebno je uraditi tri odvojena koraka na ekranu osetljivom na dodir.
Bezbednosne funkcije
Standardne bezbednosne funkcije uključuju automatsko kočenje u nuždi, asistenciju za ostanak u traci, nadzor mrtvog ugla, adaptivni tempomat i sistem za praćenje pažnje vozača. Opcioni LiDAR sistem dodatno unapređuje mogućnosti poluautonomne vožnje.
Zaključak: Odličan početak za jedan kvalitetan brend, i čim elektronika počne da radi 100% pouzdano biće to zaista sjajan automobil.
Džoš Maks, saradnik Forbes