Povratak legendarnog Ford Escort Mk1 RS, ali u modernoj verziji

Obožavaoci restauriranih i modifikovanih klasičnih automobila moraju da nauče novu reč. Za ponovo oživljeni Ford Escort Mk1 RS može se reći da je „countinumod“, a ne „restmod“.
Reč „countinumod“ registrovala je britanska kompanija Boreham Motorworks, koja pravi ograničenu seriju novih Escort Mk1 RS automobila pod licencom Forda.
Reč „countinumod“ označava specifičan tip restauracije i modifikacije klasičnih automobila. Za razliku od „restomod-a“ gde se koristi originalna šasija i osnovne karakteristike starog automobila, kod metode „continumod“ radi se o potpuno novom automobilu koji je napravljen da izgleda i funkcioniše kao originalni model, ali nije izgrađen na osnovu donatorskog vozila.
Pedeset godina nakon što je proizvodnja Escort Mk1 modela završena, novi automobil izgleda gotovo identično originalu.
Što je najvažnije, on nije napravljen korišćenjem šasije ili karakterističnih delova prvobitnog automobila.
Reč je o potpuno novom automobilu koji koristi takozvane „kontinuirane brojeve šasije“.

Cena prava sitnica
Vozilo je označeno kao Ford. Opisan je kao „krajnja evolucija Mk1 modela i njegove RS linije – mašina napravljena za entuzijaste“.
Kompanija Boreham Motorworks kaže da će proizvodnja ograničene serije od 150 primeraka početi u trećem kvartalu 2025.
Cene će početi od 295.000 funti (oko 355.000 evra), a dostupne su dve različite opcije motora.
Osnovni model ima 1,85 litarski twin-cam motor koji razvija 185 konjskih snaga i povezan je sa četvorostepenim manuelnim menjačem.
To se čini kao sasvim dovoljno za automobil čija je ciljana težina samo 800 kilograma.
Pored toga, tu je i posebni Boreham motor. Ima četiri cilindra, ali mu je zapremina povećana na 2,1 litra. Snaga kod ovog motora je značajno porasla na 300 konjskih snaga. Može da se vrti do 10.000 obrtaja u minuti.
Ovaj motor koristi ručni menjač sa pet brzina, specijalno dizajniran titanski izduvni sistem podešen za „performanse i uzbudljiv zvuk“. Iskreno, sve to zvuči kao prava zabava.
Automobil je dostupan u verzijama sa volanom sa leve i desne strane, u zavisnosti od želja kupca.

Kao nekada
Opremljen je kočnicama i suspenzijom koje su značajno unapređene u poređenju sa originalom iz 1970-ih.
Ostale moderne karakteristike uključuju zadnju osovinu napravljenu od aluminijuma i titana, kao i napredni diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i coil-over amortizere za poboljšano upravljanje i balans.
Kao i original, novi automobil nema servo upravljač, ABS sistem, kontrolu proklizavanja, niti servo kočnice. Sve u cilju da vozač oseti veću povezanost sa putem.
Boreham Motorworks dodaje: „Na stazi, novi Ford Escort Mk1 RS pruža snažan vozački doživljaj sa kontrolisanim podupravljanjem koje je savršeno izbalansirano. Omogućava vozaču da se oslobodi i održava klizanje, dok istovremeno osigurava da automobil bude i kontrolisan i predvidljiv“.
Iako izgleda kao original, novi automobil biće napravljen prema modernim automobilskim standardima, kažu u Boreham Motorworks.
To uključuje ojačavanje čeličnog karoserijskog okvira dodatnim pojačanjima, kao i korišćenje laganog karbonskog vlakna za haubu, poklopac prtljažnika i sve unutrašnje komponente.
Laki kovani točkovi od magnezijuma dostupni su kao opciona oprema.

Novi materijali
Unutrašnjost vozila zadržava osnovni izgled i raspored kao u originalu, ali sa modernim materijalima i funkcijama, uključujući šoferšajbne sa grejanjem, klima uređaj, stereo uređaj u retro stilu sa malim ekranom osetljivim na dodir i podrškom za Apple CarPlay.
Vejn Burgs, direktor dizajna za Boreham Motorworks, izjavio je: „Od samog početka, naš cilj je bio da odamo počast jednostavnosti i čistoti originalnog dizajna, dok smo istovremeno osigurali da on ispunjava očekivanja modernog automobila. Svaki detalj, od minimalizma spoljašnjosti do promišljene funkcionalnosti unutrašnjosti, predstavlja suštinu onoga što je Mk1 činilo tako posebnim“.
Alister Čarlton, saradnik Forbes