Prvi pogled: Fanki, potpuno električni Mini Ejsmen

Lifestyle Forbes 17. jul 2024. 07:00
featured image

17. jul 2024. 07:00

Nedugo nakon ažuriranja hečbeka i SUV-a Kantrimen, Mini je predstavio potpuno novi automobil nazvan Ejsmen – i to je prvi Mini koji je dostupan samo kao električno vozilo.

Dok hečbek i SUV mogu da se kupe sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem ili električnim motorom, Ejsmen je kompaktni krosover koji je dostupan isključivo kao električno vozilo. Smešta se između manjeg hečbeka i većeg Kantrimena, i ostaje relativno blizak fanki konceptu Ejsmena koji je Mini otkrio tokom leta 2022.

Čini se da bi Ejsmen mogao da bude velika stvar za Mini, koji je u vlasništvu BMV-a. Oštre ivice i skoro vertikalni prednji kraj ostaju, dok se uglasta prednja svetla i osmougaona rešetka dele sa nedavno ažuriranim (i većim nego ikad) Kantrimenom.

Unutrašnjost Ejsmena je slična onoj kod drugih novih Mini automobila, sa kružnim, 9,4-inčnim OLED ekranom osetljivim na dodir za informacione i zabavne sadržaje, smeštenim na minimalističkoj komandnoj tabli. Ovaj sistem koristi Minijev sopstveni kružni korisnički interfejs, a tu je i podrška za bežični Epl Kar Plej i Android Auto.

Ispod neobičnog ekrana osetljivog na dodir nalazi se niz prekidača, od kojih se jedan koristi za prebacivanje između različitih režima vožnje automobila. Kao i kod modernih Minija, tu je Go-Kart režim koji obećava oštru i zabavnu vožnju; ostali režimi uključuju Kor, Grin, Tajmlajns i Trejl, a svaki ima sopstveni zvučni zapis za poboljšano iskustvo vožnje.

Jedan detalj koji je prenesen sa koncepta jeste kako se svetlosni uzorci projektuju na komandnu tablu Ejsmena, i oni se menjaju u zavisnosti od izabranog režima vožnje. Kao i većina modernih automobila, Ejsmen ima glasom aktiviranog virtuelnog asistenta – ali za razliku od bilo kog drugog automobila, zove se Spajk i prikazan je na ekranu kao pas koji je nacrtan.

Shutterstock/VanderWolf

Drugi prekidači se koriste za izbor brzina, start/stop, kontrolu jačine zvuka i ručnu kočnicu. Mini kaže da stavljanje tih funkcija ovde omogućava više prostora za odlaganje na centralnoj konzoli, gde se nalaze držači za čaše i posuda za bežično punjenje pametnih telefona.

Unutrašnjost takođe sadrži ekološki prihvatljive materijale kao što su pletena tkanina, reciklirani poliester i veskin, vegansku alternativu koži.

Iako je veći od standardnog Minija, Ejsmen koji ima pet sedišta je udoban i manji od električnih krosovera kao što su Kia Niro i Hjundai Kona. Mini krosover je dugačak četiri metra, širok 175 centimetara i visok 150 cm.

Postoje dve verzije Mini Ejsmena, obe sa jednim motorom i pogonom na prednjim točkovima. Prva se zove Ejsmen E i pokreće je motor od 184 konjske snage i baterija od 42,5 kWh, sa dometom od 310 km prema WLTP standardu. Iznad nje je Ejsmen SE, koja ima motor od 218 konjskih snaga i veću bateriju od 54,2 kWh, sa dometom do 405 km prema WLTP standardu.

Maksimalna brzina punjenja za ova dva automobila je 75 kW i 95 kW, respektivno, pri čemu se oba pune od 10 do 80 procenata za oko 30 minuta u optimalnim uslovima.

Cene u Velikoj Britaniji počinju od 31.800 funti, što je oko 40.000 dolara ili gotovo 38.000 evra. Prodaja je počela u junu, a Ejsmen će se direktno takmičiti sa Volvo EX30 i Džip Avejndžer modelima.

Alister Čarlton, saradnik Forbes