Test vožnja Nisan Armade 2025

Lifestyle Forbes 7. jul 2025. 07:00
featured image

7. jul 2025. 07:00

Prva Armada stigla je u salone dok je Džordž V. Buš bio predsednik, a Fejsbuk je tek bio lansiran – nije da mu nabijamo godine na nos. I dalje je pravi primer onoga na šta ljudi pomisle kada pričaju o SUV modelima veličine dinosaurusa. Bilo u pozitivnom, bilo u negativnom smislu.

Bili vi fan ili kritičar, zgodno redizajnirani Nisan Armada za 2025. sjajno obavlja svoj posao.

Ako vam je cilj vrhunski, udoban osećaj u vožnji, ovo je pravi izbor. Takođe je ove godine dobio jednu od najradikalnijih i najpametnije dizajniranih promena do sada.

Eksterijer

Vizuelno, Armada za 2025. deluje modernije i više „kockasto“ nego ranije. Rezultat je grdosija koja izgleda luksuzno. A pod „grdosijom“ mislimo na dužinu od 532,5 centimetara i širinu od preko 211 centimetara.

Masa praznog vozila kreće se od oko 2.575 kilograma do nešto ispod 2.675 kilograma, u zavisnosti od paketa opreme i dodataka. Tu su i nova LED svetla, visoka i uspravna prednja maska, kao i obilje oštrije oblikovanog lima.

Shutterstock/Howard Weiss

Unutrašnjost

Unutrašnjost je redizajnom doživela ogromno unapređenje.

Ako se odlučite za najbolji paket opreme, dobićete sedišta presvučena prošivenom kožom, kontrastne šavove, masažnu funkciju na prednjim sedištima i panoramski krov.

„Kapitenska“ sedišta u drugom redu dostupna su kao opcija, ali tada broj mesta pada sa osam na sedam.

Čak i treći red može da primi odrasle osobe (manje građe) na kraćim relacijama. Završna obrada i kvalitet izrade znatno su unapređeni u odnosu na prethodne modele, uz meke, prijatne materijale na dodir širom kabine.

Što se tiče tehnologije, Nisan je ozbiljno podigao nivo. Napred dominiraju dva centralno postavljena displeja od po 14,3 inča. Jedan za digitalnu instrument tablu. Drugi za multimediju.

Ugrađena je i Gugl bilt-in platforma, koja omogućava korišćenje Gugl mapa, asistenta i Plej prodavnice direktno iz sistema vozila.

Tu je i vrhunski Klipsch audio sistem sa 12 zvučnika koji pruža bogat zvuk, kao i bežični punjač za telefon i više USB-C portova raspoređenih po kabini. Takođe su dostupni ugrađena kamera na komandnoj tabli, kontroler za prikolicu i čak do sedam režima vožnje.

Shutterstock/Informa Plus

Motor

Ispod haube je novi V6 motor koji donosi snažne performanse. Ali još uvek ne očekujte hibridnu ili električnu verziju.

Potrošnja goriva je procenjena na oko 6,8 kilometra po litru u gradu. I 8,5 km/l na autoputu kod modela sa pogonom na dva točka.

To je blago poboljšanje u odnosu na prethodni V8 motor. Vozači u realnim uslovima prijavljuju približno 7,2 – 7,6 km/l u kombinovanoj vožnji.

Dostupni nivoi opreme su SV, SL, Platinum, PRO-4X i moj testni model, Platinum Reserve. Možete ih sve ovde videti.

Kako se vozi?

Na putu, Armada vuče kao teretni voz i potrebno je malo vremena da se na to naviknete. Ali čak i niža osoba može sa lakoćom upravljati. Ubrzanje je glatko i bez napora, a uključivanje na autoput više podseća na sportski sedan nego na tromi SUV. Kočnice su snažne, ali i lako se doziraju — nije potrebna prejaka noga na pedali.

Upravljanje je i dalje poput kamionskog. Nagib karoserije je dobro kontrolisan, a upravljanje je lako. To ga čini idealnim za duga putovanja ili vožnju kroz celu zemlju.

Udobnost vožnje je odlična. Vožnja je pravo zadovoljstvo i može delovati kao prijatan beg tokom lošeg vremena ili kada vam je svega preko glave i samo želite lepu vožnju uz sjajan zvučni sistem.

Bezbednost

Nisan dolazi sa Safety Shield 360 paketom kao standardnom opremom. On uključuje automatsko kočenje u nuždi, monitoring mrtvog ugla, upozorenje na napuštanje trake i još mnogo toga. Dobio je IIHS oznaku Top Safety Pick+. To ga svrstava među najsigurnije izbore u svojoj klasi.

Prostor za napredak

Novi multimedijalni sistem ponekad može da uspori. Takođe, iako je Armada prostrana unutra, prostor za prtljag iza trećeg reda i dalje zaostaje za nekim konkurentima.

Zaključak: Za ljubitelje teških, moćnih vozila, zaista ne može mnogo bolje od ovoga.

Džoš Maks, saradnik Forbes