Tri načina da započnete razgovor i lakše se povežete s ljudima

Uprkos svim prednostima umrežavanja, jedna od četiri osobe razgovor uopšte ne praktikuje.
Osim prenatrpanih rasporeda, neki komunikaciju izbegavaju zbog stidljivosti, straha od odbijanja ili jednostavno zato što ne znaju kako da započnu razgovor, a da ne deluju neprijatno.
Mnogi ljudi razgovor započinju pitanjem: „Čime se baviš”. Iako to pitanje „obavi posao“, prečesto se koristi i može zvučati previše poslovno.
Takođe, teško je odgovoriti na njega, naročito kada se tek zagrevate za razgovor ili vas neko iznenada pita da ukratko objasnite čime se bavite.
Ako već morate da postavite ili odgovorite na to pitanje – u redu je.
Ali postoje prirodniji, manje uobičajeni načini da započnete razgovor i uspostavite dublje, smislenije veze. U nastavku su tri početka razgovora koji umrežavanje čine lakšim i prijatnijim.
Šta se nadaš da ćeš dobiti od današnjeg događaja?
Ovo pitanje je više od običnog početka razgovora. Već time izlaziš iz okvira uobičajenih, površnih uvodnih rečenica i prelaziš na iskreniji i zanimljiviji pristup.
Pokazuješ želju da razumeš i ceniš razlog zbog kog je ta osoba došla na događaj.
Postavljanjem pitanja šta se nadaju da će dobiti od današnjeg dana, podstičeš ih da podele svoju priču. Na primer, neko može reći: „U poslednje vreme osećam da tapkam u mestu, pa pokušavam da istražim različite karijerne opcije“. Drugi bi mogli reći: „Nadam se da ću upoznati ljude s kojima mogu da sarađujem na projektu koji već dugo želim da pokrenem“.
Bilo da žele da dobiju karijerni savet, čuju različite perspektive stručnjaka iz industrije ili izgrade samopouzdanje prisustvom na ovakvim događajima, ti možeš ponuditi promišljenije odgovore.
To je ujedno i prilika da podeliš svoje priče i ciljeve. Ne razmenjujete samo nazive svojih zanimanja – već gradiš iskreniju, autentičniju vezu s tom osobom.
Nastavite razgovor u stilu: Kako si saznao/saznala za ovaj događaj?
Ovo pitanje doprinosi prirodnijem toku razgovora, naročito kada si okružen nepoznatim licima. Ako ih je neko pozvao na događaj, lakše je razbiti led i postaviti jednostavna prateća pitanja.
Na primer: Kako poznaješ tu osobu? Koliko se dugo znate? Kako je ta osoba uticala na tebe, lično ili profesionalno? Na taj način možeš dobiti uvid u njihov put i mrežu kontakata koju imaju.
Ako kažu da ne poznaju nikoga ovde, upravo si dobio/dobila „partnera za događaj“! Veliki networking događaji mogu biti preplavljujući, posebno za stidljive ljude.
Zato je pronalaženje nekoga ko je takođe sam odlična prilika da stekneš prijatelja za taj dan i izvučeš maksimum iz događaja.
Možete zajedno popiti piće, pojesti nešto, obići štandove ili razmeniti utiske nakon govora predavača. Pošto već imaš svog „partnera“, biće ti lakše i da upoznaš druge ljude. Ko zna – možda ti upravo taj mali krug poznanstava donese dugoročne veze i nove karijerne prilike.
Šta te je u poslednje vreme posebno radovalo?
Tvoja pitanja ne moraju uvek biti vezana za sam događaj. Kada nekoga pitaš šta ih je u poslednje vreme uzbuđivalo ili radovalo, daješ im slobodu da sami izaberu temu. To može biti novi hobi, nedavno putovanje, omiljena knjiga ili serija.
Možda rade na nekom ličnom projektu ili razrađuju poslovnu ideju. Moguće je i da planiraju veliku promenu u karijeri ili započinju zanimljiv dodatni posao.
Od tog trenutka možeš pitati kako je njihovo interesovanje počelo, šta bi još voleli da isprobaju i koje ciljeve žele da ostvare. Tokom razgovora možda pokupiš korisne karijerne savete i osetiš dodatnu motivaciju da nastaviš svojim putem.
Prisustvovanje networking događajima može biti neprijatno i zastrašujuće, naročito kada nisi siguran/na kako da započneš pravi razgovor. Ključ je u postavljanju iskrenijih pitanja koja ljudima omogućavaju da sa više lakoće podele svoja razmišljanja i iskustva.
Kada pitaš ljude o njihovim ciljevima za taj dan, koga poznaju na događaju ili šta ih trenutno inspiriše, činiš umrežavanje jednostavnijim, prijatnijim i prirodnijim. Zato započni iskrene razgovore i pusti da prilike dođu same!
Šo Devan, saradnik Forbes