Tri sjajna hibrida koja možete da kupite ove godine

Hibridi trenutno nadmašuju električna vozila po prodaji. To i nije tako loše s obzirom na to da infrastruktura za električna vozila još ima neke nedostatke. Za sada, kombinacija benzinskog i električnog pogona, koja donosi odličnu potrošnju goriva i sve atraktivniji dizajn, uživa veliku popularnost.
Evo tri modela koja sam nedavno testirao i koja su mi se dopala. I zašto.
Mazda CX-50 Hybrid (2025)
Najistaknutija osobina potpuno nove Mazde CX-50 Hybrid za 2025. je kombinovana potrošnja od 6,2 l/100 km i relativno niska početna cena od oko 33.000 dolara (28.000 evra). Izgleda karakteristično „mazdasto“, što je kompliment. Ipak, ovo je ujedno i jedno od najmanje uzbudljivih vozila za vožnju koje sam probao ove godine. I to iz nekoliko razloga o kojima ćemo pričati.

Šta je novo
Hibridna verzija je novitet za 2025. godinu. Međutim, nije u pitanju Mazdin sopstveni hibrid. Ispod karoserije se zapravo krije Tojotin sistem. U ovoj verziji su prisutna i manja softverska i interfejs unapređenja.
Kako izgleda
Vrlo privlačno. Robusniji izgled od tipičnog malog SUV-a, sa četvrtastim lukovima točkova, nižim i širim stavom, povišenim krovnim nosačima i dostupnim „off-road“ paketima. Daje utisak aktivnog životnog stila i izgleda robusnije nego što se pokazuje u vožnji.
Unutrašnjost
Tipična Mazda. Horizontalni raspored, detalji i kvalitetni, praktični materijali. Prtljažni prostor je oko 1.075 litara (iza druge klupe). Infotejment sistem dolazi sa ekranom od 10,25 inča ili opcionih 12,3 inča.
Mazdin interfejs sa rotacionim točkićem mi se dopao. Opcioni Bose audio sistem sa 12 zvučnika pruža zadovoljavajući kvalitet zvuka. Dvozonska klima je standard, kao i otvori za ventilaciju na zadnjim sedištima.
Motor
Koristi Tojotin 2.5-litarski četvorocilindarski hibrid sa elektronskim CVT menjačem i električnim pogonom na sva četiri točka. Ukupna snaga sistema je 219 KS. Pogon na zadnje točkove je električni – bez kardanskog vratila. Procenjena potrošnja je 6,2 l/100 km u gradu, 6,7 l na autoputu i 6,4 l kombinovano.
Cena
Početna cena je oko 33.000 dolara. Sa Premium Plus paketom i opcijama ukupna cena može dostići oko 41.000 dolara (oko 34.900 evra).
Hyundai Santa Fe Calligraphy (2025)
Model za 2025. značajno se razlikuje od prethodnog sa zaobljenim linijama. Sada deluje oštrije, robusnije i impozantnije. Kutijasti dizajn poboljšava unutrašnji prostor i aerodinamiku, kažu u Hjundaiju. Početna cena je 35.775 dolara (30.400 evra) za osnovni SE paket, dok vrhunski Calligraphy hibrid, koji sam testirao, sa svim opcijama i troškovima isporuke dostiže 50.657 dolara (43.000 evra).

Unutrašnjost
Moderan i neobičan izgled za Hjundai. Dva displeja od po 12,3 inča služe kao digitalna instrument tabla i infotejnment sistem. Bežični Epl Kar Plej, Android Auto i UV-C sterilizaciona pregrada za male predmete doprinose savremenom utisku. Možete ubaciti telefon, ključeve, naočare, slušalice, novčanik ili sitniš. I sve će biti dezinfikovano.
Viši paketi opreme, kao što je Calligraphy, donose Nappa kožu, ambijentalno osvetljenje i panoramski krov. Opcioni Bose sistem sa 12 zvučnika daje bogat i snažan zvuk.
Motor
Calligraphy koristi 1.6-litarski turbo četvorocilindarski hibrid sa 6-stepenim automatskim menjačem. U kombinaciji sa električnim motorom daje ukupno 231 KS i prosečnu potrošnju od oko 6,5 l/100 km.
Vožnja
Nije sportski orijentisan i ne treba da bude. Udoban je, smiren i upravljanje je prilično precizno, naročito u sportskom režimu. Efikasno ublažava neravnine – idealno za duga putovanja. Nije spektakularan, ali ni dosadan. Radi ono što se od njega traži – i to sasvim dobro.
Honda Civic Hatchback Hybrid (2025)

Kao dobar restoran – Civic već decenijama radi mnoge stvari kako treba. Od debija 1972. retko kad su pogrešili. Hibridna verzija Hatchback Sport Touring pružila mi je brz, prijatan i zabavan test. Cena je više nego korektna – počinje od 32.950 dolara (28.000 evra), a sa opcijama ide do oko 34.500 (29.300 evra).
Eksterijer
Prava lepotica. Sportski izgled, maska u boji karoserije, prednji spojler i crni detalji. Izgleda moderno i upadljivo. Ima aluminijumske felne od 18 inča i LED svetla koja dodatno doprinose imidžu. Testirani primerak bio je u upečatljivoj „Boost Blue“ plavoj boji. Jedan od najmanje agresivnih automobila na putu.
Unutrašnjost i tehnologija
Unutrašnjost je prostrana i deluje premijum, više nego što biste očekivali za ovaj nivo opreme. Kožna sedišta, električno podešavanje vozačkog (osam pravaca) i suvozačkog (četiri pravca) sedišta. Dovoljno prostora za putnike i prtljag – pogodan za svakodnevnu vožnju, putovanja, pa čak i za pauze u vožnji radi telefonskog poziva ili obroka.
Tehnološki, srce sistema je 9-inčni ekran sa Google Built-In opcijom. Podržava bežični Apple CarPlay i Android Auto.
Motor i potrošnja
Četvorocilindarski 2.0-litarski Atkinson motor uparen je sa električnim motorom. Zajedno daju 200 KS i 314 Nm obrtnog momenta. Prosečna potrošnja po EPA je 4,9 l/100 km. I zaista sam osetio tu ekonomičnost – cela nedelja vožnje, a goriva je još ostalo.
Vožnja
Civic Hybrid Hatchback Sport Touring nudi responzivno upravljanje i pedalu gasa koja radi precizno ono što želite. Kočnice takođe. Vidljivost je odlična. Na autoputu mi je jedno vozilo naglo uletelo u traku, ali sam uspeo da reagujem bez problema. Moj otac, bivši bombarder, znao je da kaže: „I centimetar je dovoljan – ako te ne udare“. Bravo, Civic.
Džoš Maks, saradnik Forbes