Zašto je Pariz u stvari pravi olimpijski pobednik

Lifestyle Forbes 13. avg 2024. 07:00
featured image

13. avg 2024. 07:00

Pored sportskih uspeha, veliki pobednik ovih Olimpijskih igara je grad Pariz, koji je poslužio kao zadivljujuća pozadina za sve događaje. Do sada je zabeležen i porast broja turista, iako su mnogi strahovali da se to neće dogoditi.

I dok su gledaoci zadivljeni odbojkom na pesku kod Ajfelovog tornja, dvoracem Versaj koji je bio domaćin konjičkih događaja, trgom Konkord za skejtbording i vožnjom talasa na „Zidu lobanja“ u Tahitiju, rani izveštaji pokazuju da su prvi dani Olimpijskih igara bili komercijalno uspešni. Nekoliko izvora sugeriše da je grad zabeležio porast broja turista od oko 20%, dok je popunjenost hotela veća od 80%.

Kako su se Olimpijske igre približavale, mnogi su predviđali astronomski porast cena smeštaja zbog očekivanog priliva turista u grad. Međutim, tokom godine su se pojavili brojni izveštaji da turisti ne rezervišu u velikom broju. Hoteli su snižavali cene, a Air France-KLM je prijavio ozbiljan gubitak u poslovanju jer su ljudi planirali da izbegnu Pariz.

Pre početka Igara, Blumberg je izvestio da će 87% gledalaca na Olimpijadi verovatno biti Francuzi, a zbog toga što se postojeća gradska infrastruktura koristi za organizaciju događaja, neki su se lokalci plašili da će Pariz postati previše pretrpan. Mnogi Parižani su odlučili da napuste grad ako mogu, bežeći od prepunih ulica i previsokih cena, a dodatno su bili motivisani i idejom da iznajme svoje nekretnine onima koji stižu u grad.

Međutim, Omio, platforma za putovanja koja omogućava korisnicima da na jednom mestu rezervišu karte za trajekte, autobuse, vozove i letove, primetila je da građani Francuske izvan Pariza nisu izbegavali igre i da su rezervisali vozove i letove za Pariz po većoj stopi nego inače. Francuski putnici su treći po broju korisnika Omia koji stižu u Grad svetlosti, nakon Nemačke i Ujedinjenog Kraljevstva.

Les Echos izveštava da je između 24. i 27. jula broj posetilaca u pariskom regionu porastao za 20% u odnosu na isti period prošle godine. Ove statistike dolaze iz agencije Choose Paris Region, koja se bavi međunarodnim poslovanjem u regionu Île-de-France (pariski region).

Shutterstock/S.Borisov

Ove brojke slažu se sa drugim izveštajima—Pariska turistička kancelarija izveštava da je u gradu između 24. i 27. jula bilo 650.000 turista, što predstavlja porast od 17,3% kod domaćih posetilaca i 14,8% kod stranaca.

A s obzirom na to da ima manje Parižana, uobičajena mesta koja posećuju lokalci nisu pretrpana.

Rasprava se vodi o tome gde turisti troše svoj novac. Diznilend beleži niže od uobičajenog vreme čekanja na vožnje za ovo doba godine, ali se to ne može pripisati samo Olimpijskim igrama. Taksisti i vozači automobila se žale na manjak očekivanog posla.

Umesto toga, Blumberg izveštava da turisti ulažu novac u oblasti gde se održavaju događaji. Mnoge od tih oblasti su među najugroženijim delovima Francuske—što je značajan podsticaj za radnje u predgrađima i upravo ono što su organizatori Olimpijade želeli, da raspodele bogatstvo u distriktima koje turisti obično ne posećuju.

Agencija je takođe primetila porast od osam odsto u dolascima vazdušnim putem, dostigavši 450.600 putnika. Štaviše, ovi turisti su oni s većom kupovnom moći, posebno iz SAD, koji čine 29% međunarodnih dolazaka na aerodrome (ukupno 132.000 Amerikanaca). Iza njih su Kanađani, Japanci, Nemci i Španci koji dolaze vazdušnim putem. Takođe, postoji velika potražnja od strane kineskih turista (porast od 109%) i japanskih turista (porast od 42%).

Mnogo se pričalo o tome da Pariz neće moći da popuni svoje hotele i da su cene u početku bile previsoke, ali hoteli beleže popunjenost od preko 80% za period između 24. jula i 8. avgusta, a prijavljeno je da naplaćuju 24% više nego prošlog leta, s prosečnom cenom od 324 evra po noći. Za prvi vikend u avgustu, očekuje se da popunjenost hotela poraste na skoro 90%, prema podacima Unije zanata i industrija ugostiteljstva.

U istom periodu, prosečna cena po noćenju za nameštene i nenameštene rente iznosi 234 evra, što je 40% više nego prošlog leta. To dokazuje da su mnogi vlasnici koji iznajmljuju na platformama poput Airbnb-a ostvarili određeni neočekivani prihod.

Na ceremoniji otvaranja duž Sene, prisustvovalo je oko 358.500 ljudi. Od toga, 62% su bili međunarodni turisti, a od preostalih 38%, dve trećine su došli iz pariskog regiona.

Izgleda da je Pariz pobedio dva puta. Prvo, kroz porast broja turista koji stižu tokom Igara. Drugo, pored sportskih postignuća do sada, glavni hitovi ove Olimpijade su TikTok snimci sportista i zadivljujući prizori na svakom događaju, koji će ostati u sećanju svima koji budu razmišljali o sledećoj destinaciji za odmor. Grad svetlosti je pravi pobednik.

Aleks Ledsom, saradnik Forbes