Mladi nastavili da nakon pandemije smanjuju unos alkohola, pokazala studija

Lifestyle Forbes 2. maj 2024. 17:33
featured image

2. maj 2024. 17:33

Mlađe odrasle osobe koje konzumiraju velike količine alkohola, uzrasta od 21 do 29 godina, piju manje alkohola u poređenju sa periodom pre pandemije kovid-19, sugeriše nova studija. To pruža dokaze da su navike generacije Z uticale na brendove alkoholnih pića, navodeći neke od njih da se preusmere na pića bez i sa niskim procentom alkohola.

Naučnici sa Univerziteta Karnegi Melon pratili su 234 teška konzumenta alkohola među mlađim odraslim osobama u periodu od februara 2018. do marta 2022. godine kako bi utvrdili kako je pandemija kovid-19 uticala na njihove navike.

Tokom i posle pandemije, učesnici su u proseku konzumirali 12,8 manje alkoholnih pića mesečno nego pre pandemije, a to je uglavnom bilo zbog manjeg konzumiranja vikendom, koje se smanjilo za skoro osam pića mesečno, prema studiji objavljenoj u časopisu Nature Mental Health.

Naučnici su takođe primetili smanjenje problema povezanih sa alkoholom i negativnog ponašanja, ali nije bilo značajnih promena u tome da li su učesnici koristili alkohol kao mehanizam za suočavanje s problemima tokom perioda istraživanja.

Autori studije veruju da je delimično za rezultate odgovoran nedostatak društvenih okupljanja tokom pandemije, s obzirom na to da je alkohol bio dostupan učesnicima, ali su manje pili jer nisu izlazili u barove ili na zabave sa prijateljima, a ove tendencije su se nastavile i posle pandemije.

Studija je definisala teško opijanje kao namerno prekomerno konzumiranje alkohola barem četiri puta mesečno (pet ili više pića za muškarce i četiri ili više pića za žene).

„Pandemija je zaista bila teška za mnoge ljude, ali za ovu grupu mlađih odraslih osoba koji su se bavili teškim opijanjem, pandemija izgleda da je imala dugoročni pozitivan efekat“, rekla je Kejsi Kresvel, glavna autorka i vanredna profesorka psihologije na Univerzitetu Karnegi Melon, u saopštenju.

„Lifestyle ‘sober curious’ – što znači da osoba istražuje apstinenciju od alkohola – postaje sve popularniji trend među generacijom Z i milenijalcima, a hešteg #sobercurious ima više od 89.000 videa na Tiktoku gde kreatori dele svoje iskustvo.

Skoro 30% studenata na koledžu u 2018. godini prijavilo je da se uzdržavaju od alkohola, u poređenju sa 20% u 2002. godini, prema studiji iz 2020. godine JAMA Network Open. Nešto manje od 62% odraslih ispod 35 godina kažu da piju, prema anketi Galupa iz avgusta 2023. godine, što je manje nego 72% pre dve decenije.

Ovaj pad u konzumiranju alkohola možda je doveo do porasta industrije pića bez i sa niskim procentom alkohola, za koju se očekuje da će porasti za 25% između 2022. i 2026. godine, prema podacima analitičke firme IWSR. Proizvođač piva Anheuser-Busch saopštio je da planira da pića bez ili sa niskim procentom alkohola čine 20% njihove prodaje do 2025. godine.

Gevin Hatersli, izvršni direktor kompanije Molson Coors – koja proizvodi Miller Lite, Coors Lite i Blue Moon – rekao je za CNBC da kompanija ulaže u bezalkoholna pića poput energetskih pića i bezalkoholnih piva kako bi pratila trendove u zdravlju i velnesu koje predvode mlađe odrasle osobe.

Iako je ukupna konzumacija alkohola smanjena među populacijom u studiji Nature, pojedinačno pijenje je poraslo za 3,8% tokom pandemije. Prethodna istraživanja Kresvel su povezala pojedinačno pijenje sa povećanim rizikom od razvoja problema povezanih sa alkoholom i utvrdila da se pojedinačno pijenje obično koristi kao mehanizam za suočavanje s problemima. Međutim, zbog izostanka rasta opijanja radi suočavanja s problemima unutar ove studije, „mi mislimo da ovaj porast pojedinačnog pijenja manje ukazuje na nešto problematično što se dešava i više je rezultat restrikcija u društvenom okruženju“, rekla je Kresvel.

Trendovi poput Suvog januara i Treznog oktobra, koji podrazumevaju uzdržavanje od alkohola tokom mesec dana, postali su popularni. Iako je Suvi januar započet u Ujedinjenom Kraljevstvu, milioni Amerikanaca učestvuju svake godine. Oko 35% odraslih Amerikanaca učestvovalo je u izazovu 2022. godine, u poređenju sa 21% u 2019. godini, prema podacima međunarodne agencije za podatke i analizu CGA Strategy.

Tiktok je popularna društvena medijska platforma među generacijom Z, a procenjuje se da je koristi više od 60% generacije. Hešteg #dryjanuary imao je 381,5 miliona pregleda na Tiktoku u januaru – Tiktok je uklonio broj pregleda heštega ranije ove godine – a hešteg #sobercurious imao je više od 805 miliona pregleda.

Arijana Džonson, novinarka Forbes