Živeti kao milijarder nikada nije bilo skuplje: Pogledajte šta je najviše poskupelo

Od Guči mokasina do karata za operu i jahti, evo koliko je postalo skuplje živeti poput ultra-bogatih.
Svakom godinom postaje skuplje živeti luksuzno, a godina za nama nije izuzetak. Već više od četiri decenije, Forbes prati korpu ultraluksuznih proizvoda i usluga – uključujući čistokrvne rasne konje, Šanel torbe i prilagođene cvetne aranžmane za dom – kako bi kreirao naš Indeks troškova ekstremno dobrog života (CLEWI). Ove godine CLEWI je porastao za 4,7%, što je nešto ispod prošlogodišnjeg povećanja od 4,9% i znatno manje od skoka od 10,1% iz 2021. godine. Inflacija za super-bogate se smanjuje. Ipak, CLEWI je nadmašio Indeks potrošačkih cena (CPI), koji meri širu ekonomiju i ove godine je usporio na 2,7%.
Iako CLEWI predstavlja barometar vrha tržišta, cene luksuzne robe podložne su sličnim silama kao i ostatak ekonomije, poput viših troškova sirovina i rada. Na primer, 60-metarska jedrilica Oyster 595 sada košta 3,9 miliona dolara, što je povećanje od 25% u odnosu na prošlu godinu. Nedelja u kalifornijskom spa centru Golden Door poskupela je za 8,4%, dok će vas par Guči mokasina sada koštati 1.050 dolara, što je skok od 14%.
Ipak, nije sve poskupelo ove godine. Kilogram Ossetra kavijara od Petrossiana i 45-minutna sesija sa psihijatrom na Upper East Side-u ostali su na istom nivou – 12.980 i 500 dolara, respektivno.
Naravno, dok rastuće cene zabrinjavaju prosečne Amerikance, članovi liste Forbes 400 najbogatijih Amerikanaca nemaju takvih briga. Njihovo kolektivno bogatstvo dostiglo je 5,4 biliona dolara ove godine. To je povećanje od 20% u odnosu na prošlu godinu, čineći rast CLEWI od 4,7% lako podnošljivim za ovu srećnu grupu.
Tabela proizvoda i usluga CLEWI indeksa i rast cena
Oblast | Proizvodi i usluge | Poskupljenje |
Zabava i igračke | 5,4% | |
Opera (karte) | 1% | |
Klavir | 3% | |
Jahta | 0% | |
Jedrilica | 24,9% | |
Puška za lov | 8,9% | |
Konj (ždrebe) | 2,1% | |
Cigare | 9,1% | |
Vozić (igračka) | 0% | |
Magazin (pretplata) | 0% | |
Moda | 8% | |
Ogrlica | 2,5% | |
Cipele za odelo | 7,4% | |
Haljina | Nova na listi | |
Košulja | 19,2% | |
Mokasine | 14,1% | |
Parfem | 4,2% | |
Sat | 2,9% | |
Tašna (ženska) | 5,9% | |
Hrana | 2,1% | |
Svečana večera (40 osoba) | 0% | |
Kavijar | 0% | |
Šampanjac | 5,3% | |
Šatobrijan | 0% | |
Večera u restoranu za dvoje | 5,2% | |
Dom | 4,9% | |
Cveće | 3,1% | |
Posteljina | 0% | |
Srebrni escajg | 3% | |
Sauna | 5,2% | |
Bazen | 15% | |
Teniski teren | 3% | |
Usluge | 2,8% | |
Škola | 1,5% | |
Univerzitet | 4,2% | |
Face lifting | 0% | |
Savetnik za imovinu | 5,3% | |
Psihijatar | 0% | |
Advokat | 0% | |
Spa | 8,4% | |
Putovanja | 2% | |
Hotel | Novi na listi | |
Korišćenje privatnog aviona | 4% | |
Konsijerž | 0% | |
Automobil | 2,1% | |
Putna torba | 1,9% |
Andrea Marfi, novinarka Forbes