Forbes Top 50 najuticajnijih u svetu mode

Kreatori upućeni u modu koji oblikuju globalne ukuse i trendove u umetnosti, stilu i luksuznoj robi
Tokom protekle decenije, digitalne modne ličnosti su prešle put od viralnih senzacija do stručnjaka za društvene medije i moćne aktere u svetu stila. Danas, modni kreatori služe kao globalni ambasadori legendarnih brendova i pokreću sopstvene brendove vredne milione dolara. Pomislite na Emu Čejmberlen (Emma Chamberlain), Bertmana Roka (Bertman Rock) ili D’Ameliose. Influenseri sada sede u prvom redu na modnim revijama i postaju članovi odbora ikoničnih modnih brendova.
Usput, pretvaraju svoje milione strastvenih fanova u milione dolara, ličnih, neočekivanih dobitaka. „Kreatori imaju mogućnost da stvore trenutni uticaj i podstaknu prodaju proizvoda ili kolekcije“, kaže Džek Rajan (Jack Ryan), publicista modne marketinške agencije Moudvorld (Modeworld).
„Sve to inspiriše novu publiku da se angažuje i pokrene razgovore o brendu“. Brendovi su primetili – prema istraživačkoj firmi za društvene medije, Influenser Marketing Hab (Influencer Marketing Hub) – kompanije će u 2023. godini da investiraju procenjenih 21 milijardi dolara u marketing putem uticaja, što je porast sa svega 1,6 milijardi dolara u odnosu na pre sedam godina.
Da bismo istakli značajne efekte najuticajnijih digitalnih kreatora ukusa, udružili smo se sa marketinškom agencijom za kreatore Influenšl (Influential), kako bismo napravili listu Forbesovih top 50 kreatora (Forbes Top Creators: Fashion 50) u čast kreatorima koji su ostavili traga u ovom prostoru. Nagrađeni su iskoristili zajedničkih 1,1 milijardu pratilaca na Tiktoku, Instagramu, Jutjubu i drugim platformama kako bi uticali na to kako svet kupuje i kako se oblači – bilo zbog uspeha ili prekomernog luksuza.
1. Ema Čejmberlen (Emma Chamberlain)
Ukupno pratilaca: 28M | Prosečno angažovanje: 6.25% | Ocena za preduzetništvo: 4 |

Čejmberlen je prešla put od deljenja video snimaka njenog neuspeha u kuvanju do postizanja neverovatnog modnog uspeha. Ova pionirka na Jutjub platformi se razvila u značajno ime u oblasti stila i postala jedna od prvih uticajnih ljudi koji su sklopili ugovor u luksuznoj industriji, počevši od Lui Vitona (Louis Vuitton). Rođena u Kaliforniji, postala je ambasadorka za Kartijer (Cartier) i najmlađe globalno zaštitno lice Lenkama (Lancome).
Ove godine je sarađivala sa Levisom (Levi’s), Kenonom (Canon) i Aricijom (Arizia) i nastavlja da se ističe u modi kao voditeljka crvenog tepiha manifestacije Vog Met Gale (Vogue’s Met Gala). Njen podkast „Eniting gous“ (Anything Goes), započeo je ekskluzivni ugovor sa Spotifajem (Spotify) u februaru, a njena kompanija pića, Čejmberlen Kofi (Chamberlain Coffee), prodaje se u Velmart (Wallmart) i prodavnicama Sprauts (Sprouts).
2. Niki de Džeger – Niki Tutorijals (Nikkie de Jager – Nikkie Tutorials)
Ukupno pratilaca: 41M | Prosečno angažovanje: 2.80% | Ocena za preduzetništvo: 4 |

Holandska kreatorka Niki Tutorijals pokrenula je svoj Jutjub kanal za šminkanje 2008. godine i od tada je prikupila više pratilaca nego čitava populacija Holandije. Na njenom kanalu su se kao gosti pojavili poznati, poput Idrisa Elbe (Idris Elba), Lejdi Gage (Lady Gaga) i Selene Gomez.
Niki je ove godine sklopila sponzorstva sa kompanijama Anastasija Beverli Hils (Anastasia Beverly Hills), Tomijem Hilfigerom (Tommy Hilfiger), Hugo Bosom (Hugo Boss), a takođe je izbacila i nove proizvode preko sopstvenog brenda lepote Nimja (Nimya).
Napravila je i značajne korake za transrodne kreatore na ekranu, bila je sudija na belgijskom nacionalnom izboru za pesmu Evrovizije (Belgium’s national selection for Eurovision) i glumila je u sopstvenom rijaliti takmičarskom šouu, Niki Mejkap Menšn (Nikkie‘s Make-Up Mansion).
3. Kjara Feranji (Chiara Ferragni)
Ukupno pratilaca: 36M | Prosečno angažovanje: 2.50% | Ocena za preduzetništvo: 4 |

Italijanska kreatorka je evoluirala od blogera do člana odbora. Od osnivanja modnog bloga Blond Salad (Blonde Salad) 2009. godine, Feranji se popela na vrh sveta visoke mode. Ona je članica odbora luksuzne kompanije Tods Grup (Tod’s Group) i vodi sopstveni brend. Njena kompanija pod nazivom „Kjara Feranji“ nedavno je dostigla vrednost od 75 miliona evra, zahvaljujući svojoj modernoj odeći, šminki, cipelama i naočarima za sunce.
4. Čarli D’Amelio (Charli D’Amelio)
Ukupno pratilaca: 213M | Prosečno angažovanje: 0.70% | Ocena za preduzetništvo: 4 |

D’Amelio, najpraćenija žena na Tiktoku, iskoristila je svoju ogromnu popularnost da postane modna sila. Njeni ugovori o sponzorstvu uključuju Pradu (Prada) i Skims (Skims), liniju odeće čija je suosnivačica Kim Kardašijan. D’Amelio, 19, takođe je lansirala lične brendove.
Prošle godine je predstavila svoj novi parfem Born Drimer (Born Dreamer). U međuvremenu, ona i njena sestra Diksi (Dixie #14. na listi Fešn 50) kreirale su Soušl Turist (Social Tourist), svoju liniju odeće sa Holisterom (Hollister) koja prodaje farmerke i majice svojim fanovima generacije Z.
5. Medison Bir (Madison Beer)
Ukupno pratilaca: 62M | Prosečno angažovanje: 3.20% | Ocena za preduzetništvo: 3 |

Muzika, moda, memoari: Bir je prešla sa Tiktoka u majnstrim. Godine 2023. objavila je svoj drugi album „Sajlens Bitvin Songs“ (Silence Between Songs) i ima otprilike 15 miliona slušalaca mesečno na Spotifaju. Takođe, u 2023. ova devojka sa Long Ajlenda (Long Island) objavila je svoju knjigu „Half of it“ (The Half Of It), u kojoj je opisala svoje izazove sa mentalnim zdravljem, prednosti i mane života na internetu i svoj uspeh u muzičkoj industriji. Što se mode tiče, potpisala je ugovore sa kozmetičkim kompanijama Forevr 21 (Forever 21), Adidasom i Narsom.
6. Zoe Sag – Zoela (Zoe Sugg – Zoella)
Ukupno pratilaca: 14M | Prosečno angažovanje: 3.20% | Ocena za preduzetništvo: 3 |
Jedna od pionirki „Jutjub bjuti guru“ (Youtube Beauty Guru) Zoe Sag, poznata na internetu kao Zoela, prvo je otvorila svoj kanal pre šesnaest godina, kako bi podelila svoju noćnu rutinu i tutorijale za pravljenje frizura.
Od tada, engleska influenserka objavila je debitantski roman koji obara rekorde, kao i četiri naredne knjige, pokrenula je nekoliko linija saradnje, veleprodajnu kompaniju za parfeme i kozmetiku i nedavno, najavila sopstvene aplikacije za uređivanje društvenih medija, Film (Filmm) i Templejt (Tamplate). Sag je ove godine objavila kolekciju nakita sa Keri Elizabet (Carrie Elizabeth) i udružila se sa trgovinskim lancem Marks end Spenser (Marks&Spencer).
7. Bretman Rok (Bretman Rock)
Ukupno pratilaca: 52M | Prosečno angažovanje: 3.40% | Ocena za preduzetništvo: 2 |
Bretman Rok (Bertman Rock Sacayanan Laforga) se prvi put proslavio na platformi Vajn (Vine) 2014. godine, zbog svojih smešnih, zapamćenih video snimaka i stekao je milione vernih fanova, kroz svoje podjednako zarazno smešne tutorijale za šminkanje na Jutjubu.
Američko-filipinski kreator poreklom sa Havaja, postigao je veći uspeh od kada je napustio „bjuti guru“ i postao prvi gej muškarac koji je pokrivao Vog Filipini (Vogue Philippines) i Plejboj (Playboy), radeći sa Najkom (Nike), Balmejnom (Balmain), Valentinom (Valentino), Kroksom (Crocs), Amazonom i Guglom (Google). Rok je objavio i svoju prvu knjigu „Ju ar det Bič“ (You‘re That Bitch: And Other Lessons About Being Unapologetically Yourself“), u februaru.
8. Sindi Kimberli (Cindy Kimberly Rubira Adsuar)
Ukupno pratilaca: 9.50M | Prosečno angažovanje: 4.60% | Ocena za preduzetništvo: 3 |
Prošlo je 8 godina otkako je Džastin Biber objavio fotografiju sa Sindi Kimberli na svom Instagram profilu, što je izazvalo svetsku potragu za njenim identitetom. U to vreme, vlasnica Instagram naloga Beliber (Belieber) i Tambler (Tumblr) ličnost, izgradila je svoju grupu obožavalaca.
Pojavila se i na naslovnim stranama Sports Ilustrejteda (Sports Illustrated) i magazina Kosmopoliten (Cosmopoliten) i radila je kao model za Miror Paleis (Mirror Palais), Jizi (Yeezy) i Filip Plajn (Phillip Plein). Ova zvezda iz Španije je ove godine lansirala sopstvenu liniju odeće, LOBA baj Sindi Kimberli (LOBA by Cindy Kimberly), a takođe je objavila kolekcije u saradnji sa Slazinger Sport (Slazenger Sport) i Mek Kozmetiks (MAC Cosmetics).
9. Kamila Koeljo (Camila Coelho)
Ukupno pratilaca: 12.50M | Prosečno angažovanje: 1.50% | Ocena za preduzetništvo: 4 |
Otkako je 2010. počela da objavljuje tutorijale o šminkanju na Jutjubu, Koeljo se transformisala u modnog preduzetnika i lansirala brendove koji obuhvataju odeću i kozmetiku. Njen brend odeće, Kamila Koeljo Kolekšn (Camila Coelho Collection), prodaje haljine, kupaće kostime i krop top majice. Njena kompanija čiste kozmetike, Elaluz, nudi održive bronzere, kreme za samopotamnjivanje i balzame za usne.
10. Sofija Riči (Sofia Richie)
Ukupno pratilaca: 14M | Prosečno angažovanje: 5.00% | Ocena za preduzetništvo: 2 |
Ćerka Lajonela Ričija (Lionel Richie) i sestra rijaliti zvezde Nikol, Sofija Riči Grejndž (Sofia Richie Grainge) postala je popularan termin za pretragu na društvenim mrežama, zbog svog stila „tihe luksuznosti“ i šik modernog izgleda, koji je postigla bez napora, posebno zbog njenih široko gledanih modnih izdanja na venčanju.
Kreatorka sadržaja deli video zapise o svom načinu života sa preko 14,3 miliona pratilaca i zaključila je sponzorstva sa kompanijama kao što su Aurglas Kozmetiks (Hourglass Cosmetics), Džo Malon (Jo Malone Fragrances) i Gugl. Ovog avgusta, Grejndž se pojavila na naslovnoj strani magazina Taun i Kantri (Town&Country)
11. Mikajla Nogeira (Mikayla Nogueira)
Ukupno pratilaca: 17M | Prosečno angažovanje: 2.70% | Ocena za preduzetništvo: 2 |
Stanovnica Masačusetsa je obezbedila bredove sa Dajm Ajvear (Dime Eyewear), ELF Kozmetiks (ELF Cosmetics), ROC Skinker (ROC Skincare), Amazon, TULA, Mejblajn (Maybelline) i Medikjub (Medicube), zahvaljujući svojim tutorijalima za šminkanje koji privlače više od 17 miliona pratilaca. Nogeria je osvojila Strimi Avard (Streamy Award) u kategoriji Lepota za 2023. godinu.
12. Patrik Star (Patrick Starrr)
Ukupno pratilaca: 12M | Prosečno angažovanje: 1.40% | Ocena za preduzetništvo: 4 |
Otkako je pokrenuo svoj Jutjub kanal 2013. godine, šminker Patrik Star je dokazao svoj uticaj u svetu lepote. Filipinsko-američki kreator, pokrenuo je sopstvenu kozmetičku marku Van/Sajz (One/Size) 2020.
Trenutno se prodaje u Sefori (Sephora) i nudi širok asortiman proizvoda, uključujući pudere, olovke za oči. spreja za fiksiranje šminke, koji je rasprodat, nakon što je postao viralan kao Bijonsin (Beyonce) sprej tokom Renesansne turneje. Star je takođe bio gost kao studija u Drag Rejs Filipini (Drag Race Philippines) prošle godine, sudija na izboru za mis SAD-a 2023 (Miss USA 2023) i radio je sa Verner Bros (Warner Bros), Benefit Kozmetiks i Mek kozmetiks.
13. Divon Li Čarlson (Devon Lee Carlson)
Ukupno pratilaca: 2.50M | Prosečno angažovanje: 5.00% | Ocena za preduzetništvo: 4 |
Suvlasnica maski za telefone na društvenim mrežama, Vajldflaver Kejses (Wildflower Cases), Divon Li Čarlson prvi put je postala viralno popularna kada su ona i njena mlađa sestra Sidni (#42) zamolile Majli Sajrus (Miley Cyrus) za fotografiju u restoranu.
Sajrus je primetila Divoninu prilagođenu masku, koju je napravila njihova majka i tvitovala je o tome. Od tada, Vajldflaver Kejses je izdao kolekcije u saradnji sa uticajnim kreatorima poput Nese Baret (Nessa Barrett #33), Bretman Rok (#7), Eme Čembrlen (#1). Sama Karlson je postala lice stila, tako što je vašu masku za telefon učinila delom vaše odevne kombinacije.
Pojavila se u muzičkom spotu Čarlija XCX-a (Charli XCX) „Spid Drajv“ (Speed Drive), za film Barbi, pozirala za Glosijer (Glossier) i reklamirala Guči.
14. Diksi D’Amelio (Dixie D’Amelio)
Ukupno pratilaca: 91M | Prosečno angažovanje: 0.40% | Ocena za preduzetništvo: 4 |
Valentino, Burberi (Burberry), Ralf Loren (Ralph Lauren) su samo neki od modnih partnerstava koje je Diksi D’Amelio ostvarila zahvaljujući više od 90 miliona svojih fanova na društvenim mrežama.
U 2023. godini je predstavljala obuću u saradnji sa kompanijom Puma i lansirala brend odeće D’Amelio Futver (D’Amelio Footwear) sa svojom sestrom Čarli (#4. na listi Fešn 50) u okviru porodične kompanije za proizvode široke potrošnje, D’Amelio Brends (D’Amelio Brands)
Plasman od 15. do 50. pozicije: |
15. Matilda Đerf (Matilda Djerf) Ukupno pratilaca: 5M | 33. Nesa Baret (Nessa Barrett) Ukupno pratilaca: 37M |
16. Dani Astin (Dani Austin) Ukupno pratilaca: 2.70M | 34. Tesa Bruks (Tessa Brooks) Ukupno pratilaca: 31M |
17. Aliks Erl (Alix Earle) Ukupno pratilaca: 8.50M | 35. Ameli Zilber (Amelie Zilber) Ukupno pratilaca: 9.50M |
18. Medalin Vajt (Madeleine White) Ukupno pratilaca: 8.50M | 36. Dezi Perkins (Desi Perkins) Ukupno pratilaca: 8M |
19. Olivija Djun (Olivia Dunne) Ukupno pratilaca: 12M | 37. Krisel Lim (Chriselle Lim) Ukupno pratilaca: 5M |
20. Adison Rej (Addison Rae) Ukupno pratilaca: 142M | 38. Erika Titus Ukupno pratilaca: 4.50M |
21. Meredit Daksberi (Meredith Duxbury) Ukupno pratilaca: 22M | 39. Šija Mari (Shea Marie) Ukupno pratilaca: 1.50M |
22. Bela Porč (Bella Poarch) Ukupno pratilaca: 112M | 40. Emili Oberg (Emily Oberg) Ukupno pratilaca: 0.35M |
23. Vizdom Kej (Wisdom Kaye) Ukupno pratilaca: 12M | 41. Britani Ksevijer (Brittany Xavier) Ukupno pratilaca: 8M |
24. Ališa Meri MekDonal (Alisha Marie McDonal) Ukupno pratilaca: 19.50M | 42. Sidni Čarlson (Sidney Carlson) Ukupno pratilaca: 1.50M |
25. Lejlani Grin (Leilani Green) Ukupno pratilaca: 10M | 43. Hana Herol (Hannah Harrell) Ukupno pratilaca: 4M |
26. Kristen Titus Ukupno pratilaca: 10M | 44. Kenedi Jurik (Kennedy Eurich) Ukupno pratilaca: 1.50M |
27. Aureta Tomolari (Aureta Thomollari) Ukupno pratilaca: 0.80M | 45. Nerins Bjuti (Narins Beauty) Ukupno pratilaca: 28M |
28. Song Ća (Song Jia) Ukupno pratilaca: 7M | 46. Hejli Kalil (Haley Kalil) Ukupno pratilaca: 10.5M |
29. Amanda Diaz Ukupno pratilaca: 6M | 47. Ejmi Song (Aimee Song) Ukupno pratilaca: 8M |
30. Monet MekMajkl (Monet McMichael) Ukupno pratilaca: 5M | 48. Danijel Bernštajn (Danielle Bernstein) Ukupno pratilaca: 3M |
31. Aleks Konsani (Alex Consani) Ukupno pratilaca: 1.50M | 49. Mišel Čoj (Michelle Choi) Ukupno pratilaca: 2.50M |
32. Bejli Sarijan (Bailey Sarian) Ukupno pratilaca: 13M | 50. Remi Bader Ukupno pratilaca: 3M |
METODOLOGIJA
Rangiranje se zasniva na ukupnom dosegu, angažovanju pratilaca i preduzetničkim poduhvatima. Marketinška firma za kreatore, Influenšl, obezbedila je broj pratilaca na društvenim platformama i stope angažovanja. Za ocenu za preduzetništvo, Forbes je procenio kandidate na skali od 1 do 4, u rasponu od onih koji zarađuju većinu svog novca od tradicionalnog oglašavanja do ljudi koji grade sopstvene brendove i usluge.