Portorikanska zvezda Bed Bani sa Forbes liste 30 ispod 30 opisuje put do uspeha

Umetnik iz Portorika vešto je iskoristio snagu strimovanja muzike i društvenih medija da postane jedan od najpoznatijih muzičara na planeti. Nakon partnerstva s kompanijama poput Gučija, Adidasa i WWE, koristi svoju slavu da postane globalni brend
Sada je 23:30 12. oktobra, a Koloseum Hozea Miguela Agrelota u San Huanu, Portoriko, je prepun. Više od 16.000 obožavalaca Bed Banija (Bad Bunny) okupilo se da postanu prvi ljudi na planeti koji će čuti novi album svog heroja iz rodnog grada. Niko ne zna šta da očekuje.
Bed Bani, rođen kao Benito Antonio Martinez Okasio, umetnik je koji ne poznaje granice, a njegova prethodna četiri studijska albuma obuhvatila su hip-hop, regeton, latinsku pop muziku, portorikanski trep i meksičku kantri muziku. Publika večeras odražava taj širok spektar: stotine ljudi obučene su u bele majice i plave kape sa širokim obodom iz njegove nedavne pesme „Un Preview“. Drugi nose kaubojske šešire iz pesme „Where She Goes“. Mnogi jednostavno nose uši zečeva.
„Slušao sam mnogo salse sa očeve strane, puno balada i merengea sa majčine strane. Ali, kao dete devedesetih, i regeton i rep“, kaže Bed Bani u intervjuu na maternjem španskom jeziku. „Postoje mnogi umetnici iz različitih žanrova, zemalja i vremena koji su deo mene“.
Ako postoji jedna konstanta u vezi sa Bed Banijem, koji ima 29 godina, to je da sve što stvori postaje svetski hit. Tokom poslednje tri godine, član liste Forbes 30 ispod 30 iz 2019. bio je najslušaniji izvođač na Spotifaju, sa 35,9 milijardi reprodukcija. Njegov Jutjub kanal privukao je više od 32 milijarde pregleda – više od pregleda Džastina Bibera, Eda Širana i, da, Tejlor Svift. Osvojio je tri Gremi nagrade i 11 Latin Gremi nagrada. U aprilu je stvorio istoriju kao prvi latino izvođač koji je bio glavna zvezda Koačela muzičkog festivala.
I sve to postigao je pevajući isključivo na španskom jeziku. „Španski je deo mene, u mom je DNK“, kaže. „Volim da govorim gde god da idem – ne da bih ga nametao ljudima, već zato što sam takav“.
To ga je učinilo izuzetno bogatim. Prošle godine, Bed Bani je zaradio procenjenih 88 miliona dolara (pre oporezivanja) od svetskih turneja, milijardi strimova i visokih profila brend partnerstava sa kompanijama poput Adidasa i Korone. Ta izvedba bila je dovoljna da debituje na 10. mestu liste „Forbes najplaćenijih zabavljača“.
„Nije uvek reč o novcu“, kaže o tome kako bira partnere. „Reč je o tome koliko volim brend i koliko će poštovati moju kreativnost“.
Natrag u arenu gde publika eksplodira dok Bed Bani silazi sa plafona. Večeras, muzičar nosi usko bordo odelo sa belom košuljom otvorenom do pola. Lice mu je prekriveno maskom sličnom Spajdermenovoj, ali crnom sa sjajnim crvenim očima. „Veoma sam stidljiv što se tiče sviranja novih pesama koje još nisu objavljene“, kaže. Pušta pesmu sa svog ajfona i počinje slušanje albuma „Nadie Sabe lo que va a Pasar Mañana“ (Niko ne zna šta će se sutra desiti).
Iako ne zna tekstove, publika vrišti i igra uz nove pesme. Bed Bani ne peva, osim dve pesme sa albuma koje je objavio ranije ove godine. Njegovo lice ostaje skriveno sve do ponoći, kada skida masku da otkrije svoju novu frizuru, koja, poput novog albuma, odaje počast ranoj trep muzici koja ga je prvi put lansirala na put globalne slave.
Bed Bani je arhetip modernog pop idola – zaista globalni umetnik koji koristi širok doseg striming servisa i društvenih medija da isporuči ono što je nekada bila regionalna muzika milijardama slušalaca. „On ima prst na pulsu kulture kao niko drugi“, kaže Džeremi Erlih (Jeremy Erlich), šef muzike Spotifaja. „On diktira šta će postati kultura postati“.
Strimovanje čini svet manjim. U poslednjih pet godina, Spotifaj je zabeležio porast od 170% u strimovima latinske muzike, žanra koji, zajedno s drugim stilovima poput zapadnoafričkog afrobita i K-popa, privlači stotine miliona novih slušalaca zahvaljujući viralnim mimovima na Instagramu i TikToku, kao i servisima za strimovanje poput Spotifaja, Pandore i Epl mjuzika. Erlih kaže: „Istorijska anglosaksonska dominacija u muzici se srušila ludom brzinom“.
Bed Bani nije se ograničio samo na muziku. Ranije ove godine pojavio se u Amazon prajm filmu „Kasandro“. U oktobru je obavio dvostruku dužnost kao domaćin i muzički gost emisije Saturday Night Live. Digitalna verzija Bed Banija ruši protivnike u blokbaster video igri rvanja WWE 2k23. Sve to u godini koju je proglasio vremenom odmora.
Njegova široka privlačnost omogućava mu da se lako kreće od WWE kaveza do italijanskog kroja. Ove jeseni pojavio se u Guči reklamama, promovišući visokokvalitetni Savoj prtljag zajedno sa supermodelom Kendal Džener (Kendall Jenner). Ranije je sarađivao s Kroksom (Crocs), kultnom kompanijom za gumene klompe, lansirajući liniju svetlećih cipela 2020. Brzo su se rasprodale. Takođe rasprodat je i njegov najnoviji model cipela sa Adidasom, „Paso Fino“, koji košta 160 dolara.
To su bile Bed Banijeve 14. patike nemačkog proizvođača sportske opreme. Druge kompanije za patike su mu prilazile, ali samo Adidas mu je ponudio umetničku kontrolu. „On inspiriše mnoge ne samo lokalno, već širom sveta“, kaže Torben Šumaher (Torben Schumacher), globalni generalni menadžer Adidas Oridžinals.

Pre nego što je postao svetski superstar, Bed Bani je bio jednostavno Benito, student audiovizuelnih komunikacija na Univerzitetu Portorika u Aresibu. Kada nije bio na času, pakovao je namirnice u prodavnicama Ekono (Econo) i stvarao latinske trep pesme koje bi postavljao na Saundklaud.
Sve se promenilo 2016. kada je njegov trep singl „Soy Peor“ („Ja sam gori“) pretvorio Bed Banija u često pominjani pojam. Puna slava došla je sa izdanjem „Diles Remix“ iste godine. Do 2018. sarađivao je sa nekim od najvećih imena u muzici, uključujući Drejka, Kardi B i Džej Balvina. Neposredno pre karantina zbog kovida 19, pridružio se Šakiri i Dženifer Lopez na poluvremenu Superboula 2020. u Majamiju. Tokom karantina, strimovao je na Instagramu, gde ima 46,8 miliona pratilaca, i objavio svoj album „Las que no Iban a Salir“ (Neobjavljene).
„[Mogu] živeti od muzike“, kaže on. Ali neće se zadovoljiti samo time. Očekuju ga još iznenađujuća partnerska saradnja, glumački zadaci – i, na kraju, vlastiti modni brend. Sve to, ali nikad ne zaboravljajući Portoriko.
Njegovo rodno ostrvo ključno je za njegov imidž – i njegov posao. Postao je 2021. suvlasnik Santurs Kangeheros (Santurce Cangrejeros), lokalnog profesionalnog košarkaškog tima. Da bi podržao domaći talenat, pokrenuo je sportsku agenciju pod imenom Rimas Sports.
Gradi i dobrotvorni deo – 2018. pokrenuo je „Good Bunny Foundation“, neprofitnu organizaciju iz San Huana koja podržava umetničke i sportske prilike za decu u Portoriku. Donirala je oko dva miliona dolara tokom poslednje dve godine. „U odsustvu vlade, umetnici su ti koji na kraju popunjavaju te uloge“, kaže.
Da li Bed Bani ima dugotrajnu moć poput Madone ili Prinsa, ostaje da se vidi. Ali nemojte očekivati da će provesti previše vremena odmarajući se pored bazena u nekoj od svojih vila. Oseća obavezu prema milionima fanova, onlajn i van interneta. „Slava“, kaže on, „tera me da nastavim da radim“.
Marija Gracija Santiljana Linares, novinarka Forbes