Saobraćajne gužve pogoršale se nakon pandemije: Lista 10 gradova s najvećim problemom

Liste Forbes 28. jul 2024. 08:00
featured image

28. jul 2024. 08:00

Saobraćajne gužve u mnogim metropolama pojačale su se u periodu oporavka od pandemije.

Top 10 gradova sa najvećim saobraćajnim gužvama uključuju mnoga poznata imena – Njujork, London, Pariz i ovaj problem se sve više pogoršava.

Kašnjenje na posao zbog saobraćajnih gužvi uglavnom se pogoršalo kako su se svetske ekonomije oporavljale od pandemije kovida, prema izveštaju Inriksa, firme koja analizira obrasce putovanja.

Podaci globalnog sistema za praćenje saobraćaja Inriks „pružaju poređenje kašnjenja, troškova za vozače i regione, kao i trendove u putovanjima na osnovu jedinstvenih putničkih obrazaca unutar svakog metro područja“.

Lista je obuhvatila 37 zemalja i više od 900 gradova.

Oko 75% gradova beleži povećanje gužvi, rekao je Bob Pisu, autor izveštaja, u intervjuu.

Pisu je rekao da su mnogi od tih gradova „bili poznati po gužvama pre kovida“.

U isto vreme, dodao je da će se putovanje na posao u budućnosti suočiti sa mnogim komplikacijama.

Na primer, u SAD-u, federalni zakonodavci još nisu sproveli propise o poboljšanju infrastrukture. „Još nismo videli uticaj toga“, rekao je Pisu.

Takođe, trend rada od kuće koji se ustalio tokom pandemije i dalje ostaje faktor.

Foto: Shutterstock/YuryKara

Pisu je rekao da će efekat rada od kuće i dalje ostati prisutan. Takođe, tehnologija nastavlja da napreduje.

„Naši stari metodi planiranja ne uzimaju to u obzir“, rekao je.

„Podaci bi trebalo da se koriste za poboljšanje procesa planiranja. Novac je ograničen resurs. Da bi se potpuno olakšala gužva, ne znam koliko bi to koštalo„, kaže.

„Tokom pandemije, metro područja širom sveta su doživela značajan pad putovanja do i od centara gradova kako su radnici prešli na rad od kuće i hibridne rasporede. Pored toga, druge kompanije, koje zavise od radnika koji putuju u centar grada, često su prilagođavale rasporede ili smanjivale svoje proizvode ili usluge zbog manjeg broja kupaca“, navodi se u izveštaju.

„Ipak, između 2021. i 2023. godine, većina gradova je zabeležila povećanje obima vozila i vremena putovanja, iako većina centara gradova i dalje ostaje ispod pretkovid normi“, dodaje.

U SAD-u, neka metro područja poput Njujorka i Čikaga imaju podzemne železnice i vozove.

Druga metro područja nemaju takve sisteme.

„Železničke mreže obično služe poslodavcima u centru grada“, rekao je Pisu. Druga metro područja se oslanjaju na mreže autoputeva koje moraju da održavaju. Obe metode zahtevaju puno održavanja. Mnogi gradovi i države imaju nagomilane projekte.

Ljudi žele rešenja za problem„, rekao je. „Na kraju, to je stvar troškova i koristi“.

U junu, guvernerka Njujorka Keti Hošul na „neodređeno je pauzirala“ zonu saobraćajne zagušenosti na Menhetnu. Njujork je planirao da koristi zonu saobraćajne zagušenosti kako bi podržao masovni tranzit i smanjio korišćenje automobila.

Prema Inriksu, 10 gradova sa najvećim kašnjenjima u saobraćaju širom sveta u 2023. bili su:

Njujork: 101 sat godišnje; smanjenje za 4% u odnosu na 2022, ali i dalje 11% više nego 2019.

London: 99 sati; povećanje za 2% u odnosu na 2022. i za 3% u odnosu na 2019.

Pariz: 97 sati; povećanje kašnjenja za 4% u odnosu na 2022. i za 1% u odnosu na 2019.

Meksiko siti: 96 sati; povećanje za 13% u odnosu na 2022, ali smanjenje za 11% u odnosu na 2019.

Čikago: 96 sati; povećanje za 10% u odnosu na 2022. i za 18% u odnosu na 2019.

Istanbul: 91 sat; povećanje za 12% u odnosu na 2022. i za 20% u odnosu na 2019.

Los Anđeles: 89 sati; povećanje za 13% u odnosu na 2022, ali smanjenje za 4% u odnosu na 2019.

Boston: 88 sati; povećanje za 14% u odnosu na 2022, ali smanjenje za 1% u odnosu na 2019.

Kejptaun: 83 sata; povećanje za 32% u odnosu na 2022, ali smanjenje za 10% u odnosu na 2019.

Džakarta: 65 sati; povećanje za 33% u odnosu na 2022, ali smanjenje za 24% u odnosu na 2019.

Bil Kenig, saradnik Forbes