Svi na društvene mreže: Forbes lista otkriva koliko zarađuju kreatori sadržaja i kakva im je budućnost

Liste Forbes 17. jun 2025. 17:00
featured image

17. jun 2025. 17:00

U 2025. godini kreatori nastavljaju da pišu nova pravila za medijsku i industriju zabave. Rijaliti šou Gospodina Bista (MrBeast) oborio je rekorde gledanosti na Amazonu. Aleks Kuper (Alex Cooper), Met Rajf (Matt Rife) i Džejk Šejn (Jake Shane) punili su sale rasprodanim nastupima uživo. Tiktok zvezda Adison Rej (Addison Rae) objavila je uspešan pop album. Komičari Adam V i Hana Stoking (Adam W i Hannah Stocking) imaju više pratilaca nego „Saturday Night Live“ (SNL).

U međuvremenu, Dar Man (Dhar Mann), Ret i Link (Rhett & Link) i Alan Čikin Čou (Alan Chikin Chow) sada vode sopstvene producentske studije. Treba li još dokaza o prodoru društvenih mreža u mejnstrim? Jutjub je ove godine saopštio da većina njegovih korisnika sada gleda sadržaj na televizorima kod kuće. Svakog dana gleda se milijardu sati Jutjub videa na TV ekranima.

Rast, veliki rast

Milioni fanova i dolara sleću na ovu scenu. „Privatno finansiranje za kreatore jače je nego ikada“, kaže Erik Šeridan, kovoditelj istraživanja za tehnologiju u Goldman Saksu. „Mnogo se investira direktno u brendove koje imaju kreatori, njihove kompanije i privatne firme koje kreatorima pružaju alate za razvoj biznisa“.

Investicije daju rezultate. Ove godine, lista 50 najbogatijih kreatora na Instagramu, Tiktoku i Jutjubu zajedno je zaradila procenjenih 853 miliona dolara, što je porast od 18% u odnosu na rekordnu 2024. godinu. A to ne uključuje milione dolara kroz vlasničke udele koje kreatori sve češće dobijaju u partnerstvima sa brendovima iz oblasti grickalica, odeće, gaziranih pića i alkohola.

„Očekuje se da će tržište influenserskog marketinga sledeće godine porasti na 50 milijardi dolara“, kaže Rajan Diter, osnivač i izvršni direktor firme Influential, specijalizovane za marketing kreatora, koja je sarađivala sa Forbes na ovoj listi. „Novac ide direktno u ruke kreatora, koji su sada novi medijski kanali“.

U svetu 67 miliona kreatora

Njihova publika i dalje raste. U 2025. godini, kreatori sa liste imaju ukupno 3,4 milijarde pratilaca – 24% više nego prethodne godine. I to u veoma oštroj konkurenciji. Goldman Saks procenjuje da u svetu trenutno postoji 67 miliona kreatora. Očekuju da će taj broj eksplodirati na oko 107 miliona do 2030.

Kako alati zasnovani na veštačkoj inteligenciji preplavljuju tržište, količina i kvalitet sadržaja koji proizvode kreatori samo će rasti. Napredni softver za montažu i ciljanje publike omogućava im da prave video-sadržaj jeftinije, brže i kvalitetnije. Izgaranje na poslu je ozbiljan problem u ekonomiji kreatora. A novi softver može učiniti svakodnevni rad podnošljivijim. „AI alati mogu mi reći ko je moja publika, kako da brže kreiram sadržaj i smanjuju barijere za ulazak na tržište, što ubrzava vreme do objavljivanja“, kaže Šeridan iz Goldman Saksa. „To je veliko olakšanje za ekonomiju kreatora“.

Dok talas zvezda društvenih mreža nosi različita imena (kreatori, influenseri, podkasteri, vlogeri), najtačniji naziv za ovu moćnu novu generaciju medijskih majstora je jednostavan — preduzetnici.


1. MrBeast

Zarada: 85 miliona dolara | Ukupan broj pratilaca: 634 miliona | Prosečna angažovanost: 1,39% | Preduzetnički rejting: 4
MrBeast
Shutterstock/Billy F Blume Jr

Jutjub majstor izazova i akrobacija ponovo je najpraćenija osoba na društvenim mrežama. Njegovo carstvo se širi i van digitalnih platformi kroz brend slatkiša Feastables, lanac brze hrane MrBeast Burger i sada kroz striming. Njegov popularni šou Beast Games obnovljen je za još dve sezone na Amazon Prime-u.


2. Dhar Mann

Zarada: 56 miliona dolara | Ukupan broj pratilaca: 137 miliona | Prosečna angažovanost: 0,17% | Preduzetnički rejting: 4

Producent edukativnih Jutjub emisija izgradio je pravi holivudski studio sa stotinama zaposlenih. Proizvode moderne emisije s moralnim poukama, a njegovi video-klipovi imaju milijarde pregleda. Kao vodeći scenarista na digitalnim platformama, godišnje zarađuje desetocifrene iznose od YouTube AdSense-a. Njegov studio ima široku mrežu partnerstava, uključujući kompanije Meta i Gugl.


3. Jake Paul

Zarada: 50 miliona dolara | Ukupan broj pratilaca: 79 miliona | Prosečna angažovanost: 2,33% | Preduzetnički rejting: 4
Džejk Pol
Shutterstock/lev radin

Borba Džejka Pola protiv Majka Tajsona izazvala je ogroman publicitet u novembru i donela mu ogromnu zaradu. Netfliks je prvi put prenosio događaj uživo, a zajednička publika Pola i Tajsona skoro je preopteretila platformu. Osim toga, udružio se sa bratom za novu HBO realiti seriju Paul American.


Zarada: 36 miliona dolara | Ukupan broj pratilaca: 33,8 miliona | Prosečna angažovanost: 0,17% | Preduzetnički rejting: 4
Ret i Link
Shutterstock/Kathy Hutchins

Voditelji internet šoua šire svoje komičarsko carstvo. Pokrenuli su striming kanale na Roku, Amazon Prime-u i Samsungu. Organizuju događaje uživo i izdali su kuvar The Mythical Cookbook, koji je postao bestseler. Njihov fond za kreatore ulaže i podržava nove influensere.


5. Alex Cooper

Zarada: 32 miliona dolara | Ukupan broj pratilaca: 15 miliona | Prosečna angažovanost: 3,79% | Preduzetnički rejting: 4
Aleks Kuper
Shutterstock/DFree

Podkast zvezda Aleksandra Kuper neumorno sklapa ugovore. Nakon trogodišnjeg ugovora od 60 miliona dolara sa Spotifajem, ove godine je prešla na Sirius XM za neverovatnih 125 miliona dolara. Njena podkast mreža sada ima sedam emisija. Dokumentarac o njenom životu objavljen je u junu. Pokrenula je i brend napitaka Unwell Hydration, koji se prodaje u Targetu, Meijeru, Sprautsu i zvanični je partner Ženske fudbalske lige SAD-a. Sledeći projekat: producira rijaliti šou Overboard For Love za Hulu.


6. Charli D’Amelio

Zarada: 23,5 miliona dolara | Ukupan broj pratilaca: 216 miliona | Prosečna angažovanost: 0,57% | Preduzetnički rejting: 4
Čarli Damelio
REUTERS/Jeenah Moon

U oktobru 2024. godine, Čarli Damelio ostvarila je san. Plesačica koja je postala tiktokerka debitovala je na Brodveju u predstavi & Juliet. Njen angažman produžen je do septembra ove godine. Ipak, ostala je verna i svojim Tiktok korenima. Sa nešto manje od 200 miliona pratilaca održala je partnerstvo sa modnim brendovima kao što su Prada i Kate Spade. Takođe je suvlasnik porodične firme D’Amelio Brands (sestra Diksi je na 12. mestu liste).


7. Matt Rife

Zarada: 50 miliona dolara | Ukupan broj pratilaca: 42 miliona | Prosečna angažovanost: 1,63% | Preduzetnički rejting: 4
Met Rajf
Shutterstock/Debby Wong

Met Rajf godinama je nastupao po komičarskim klubovima, sve dok 2021. nije počeo da deli svoje čuvene interakcije sa publikom na društvenim mrežama. Njegova baza fanova je eksplodirala. Danas ima 40 miliona pratilaca i puni sale širom sveta prodajući više od 100.000 karata. Snimio je dva specijala za Netfliks, a uskoro stiže i nekoliko filmskih komedija.


8. Mark Rober

Zarada: 25 miliona dolara | Ukupan broj pratilaca: 80 miliona | Prosečna angažovanost: 2,39% | Preduzetnički rejting: 3
Mark Rober
Shutterstock/Kathy Hutchins

Nakon što je prošle godine premašio 57 miliona pratilaca na Jutjubu, bivši inženjer NASA-e Mark Rober ima skoro 69 miliona pratilaca za svoj naučni sadržaj. Njegovi video snimci uključuju eksperimente poput zavaravanja autonomnog automobila (23 miliona pregleda) i poređenja lasera sa munjom (41 milion pregleda). Ali, on eksperimentiše i van društvenih mreža. Pokrenuo je i firmu CrunchLabs, koja prodaje STEM edukativne pakete putem mesečne pretplate.


9. Druski

Zarada: 14 miliona dolara | Ukupan broj pratilaca: 25 miliona | Prosečna angažovanost: 5,87% | Preduzetnički rejting: 4
Druski
Alonzo Adams-Imagn Images

Hip-hop satiričar ima jednu od najjačih stopa angažovanosti publike. Brendovi su oduševljeni njime, takođe. U 2025. pojavio se u reklami za Superboul za Dunkin’ Donuts zajedno sa Benom i Kejsijem Aflekom, Bilom Beličikom i Džeremijem Strongom. Saradnje uključuju i Gugl, Najk i PrizePicks.


10. Khaby Lame

Zarada: 20 miliona dolara | Ukupan broj pratilaca: 258,5 miliona | Prosečna angažovanost: 0,86% | Preduzetnički rejting: 3
Kabi Lame
Shutterstock/Jay Hirano

Kralj mimova ostaje najpraćenija osoba na Tiktoku sa 162,2 miliona pratilaca. Postao je globalno poznat po svojim duhovitim reakcijama na viralne trendove. Zarađuje milione od ugovora sa brendovima kao što su Hugo Boss, Binance i holivudskim studijima, gde se često pojavljuje sa zvezdama poput Toma Kruza i Meta Dejmona. „Ne treba žuriti sa zarađivanjem“, kaže Lame. „Prvo pravite sadržaj koji volite“.

Top 11-50 kreatori

Kreatori Pratioci
Iznosi zarada su u milionima dolara