Glasajte za najbolju svetsku banku u 2024

Da bi privukle i zadržale klijente, od banaka se očekuje da ponude više od dobrih kamatnih stopa. Očekuje se da izađu u susret potrebama klijenata kada i gde god da su – nudeći udobnost, napredne digitalne alate i vrhunsku uslugu. Suvišno je reći, neke banke to rade bolje od drugih.
Kako bi utvrdila koje banke u 33 države su redovno dobro ocenjene od svojih klijenata, Forbes će šestu godinu u partnerstvu s firmom za istraživanje tržišta Statista rangirati najbolje svetske banke.
Ali moramo prvo vas da čujemo. Ako imate mišljenje o banci koju koristite, neka se vaš glas čuje kroz učešće u istraživanju. Potrebno je samo nekoliko minuta da se popuni, 100% je anonimna i pomoći će u rangiranju.
Anketa će biti aktivna do 12. decembra, a rezultati će biti objavljeni u aprilu 2024.
Kada je reč o pitanjima, najpre se od ispitanika očekuje da unese pol (što ne mora da uradi), obeleži koliko ima godina, kao i iz koje zemlje dolazi. U ponudi su 33 države, ali postoji i mesto u kojem se može uneti i neka druga zemlja poput Srbije (ukoliko ste klijent neke od banaka u posmatranim zemljama),
U sledećem koraku je potrebno ocenama od 1 do 5 (jedan je najviša, a pet najniža) rangirati šta vam je od kod banke najvažnije – kvalitet usluge, digitalne usluge, finansijski saveti, poverenje ili proizvodi (naknade, kamate…).
Potrebno je uneti i naziv banke ili banaka čiji ste klijent, a moguće je dodati i druge banke, ukoliko ste bili klijent neke u poslednje tri godine, ili banke čiji rad poznajete preko porodice i prijatelja.
Svojoj banci potom dajete ocenu od 1 do 5 za ukupno zadovoljstvo uslugama, kao i ocenu od 1 do 10 kako biste označili kolika je verovatnoća da ćete je preporučiti.
U sledećih nekoliko koraka detaljnije ocenjujete zadovoljstvo u okviru pet kategorija usluga koje ste na početku ankete rangirali.
U zavisnosti od toga da li usluge svoje banke prvenstveno koristite onlajn odnosno putem aplikacije ili odlaskom u poslovnice, otvoriće se nova pitanja o zadovoljstvu kvalitetom tih usluga (npr. preglednošću i funkcionalnošću aplikacije, ljubaznošću osoblja itd.).
U upitniku će se naći i nekoliko pitanja o banci koju poznajete preko prijatelja i porodice (ako ste je naveli na početku), pre svega koliko je poznajete i da li biste je preporučili.
Na kraju, ponovo ćete morati da unesete zemlju iz koje dolazite i svoje godine i time se anketa završava.
Istraživanje se nalazi na linku firme Statista.
Rejčel Rabkin Pičmen, novinarka Forbes
Novinari Forbes Srbija su doprineli tekstu