Jadran sa još sedam firmi dobio ugovor za gradnju zgrade BAS-a na Novom Beogradu

Novac Nevena Petaković 23. jun 2025. 16:03
featured image

23. jun 2025. 16:03

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda dodelila je ugovor za izvođenje radova na izgradnji autobuskog terminala u bloku 42, što se odnosi na objekat stanične zgrade BAS-a. Ugovor je dobila grupa firmi koju čine Jadran, G4S Secure Solutions, ABA Professional, DOT Networks, DOT Smart solutions, Traco-Invest, Čelik i Armont.

Vrednost dodeljenog ugovora je 5,57 milijardi dinara vez PDV-a, odnosno 6,7 milijardi sa PDV-om.

Kako se vidi iz obaveštenja o dodeli ugovora, najveći deo radova, 63,53 odsto, izvršiće Jadran.

Vlasnik Jadrana je Nikola Malbaša, sa udelom od 99,86 odsto, dok udeo od oko 0,14 odsto u toj firmi ima Rade Malbaša.

Dostavljene tri ponude

Pored izabranih firmi, za ovaj posao su konkurisale još dve grupe ponuđača.

Jednu grupu su činile firme AR Gradnja, Energoprojekt enetel, Energoprojekt industrija, Energoprojekt niskogradnja, Energoprojekt izgradnja, Energorpojekt urnbanizam i arhitektura, Energoprojekt visokogradnja, Lims inženjering, Model 5, Napred a.d. i Tesla projekat. Vrednost njihove ponude je iznosila oko 5,46 milijardi dinara, bez PDV-a.

Na tenderu se nadmetala i grupa firmi Metallica Stahl-und Fassadentechnik GmbH, Securition, Strabag AG, Strabag d.o.o, Strabag gradbene storitve, Strabag Rail a.s. One su ponudile cenu od 5,36 milijardi dinara, isto bez PDV-a.

Ove ponude su odbijene jer nisu ispunjavale kriterijume za kvalitativni izbor privrednog subjekta. Iz obrazloženja se videti da se to, između ostalog, odnosi na tehnički i stručni kapacitet.

Tender objavljen u oktobru

Direkcija za građevinsko zemljište objavila je 19. oktobra javni poziv za izvođenje radova na izgradnji Autobuskog terminala u Bloku 42 u Novom Beogradu – II faza.

Kako se vidi iz projektne dokumentacije, radovi se odnose na izgradnju zgrade BAS-a.

Međutim, u decembru je objavljeno obaveštenje da se aktivnosti u ovom postupku zaustavljaju zbog podnetog zahteva za zaštitu prava. Zahtev je podnela kompanija Strabag.

Ta kompanija se žalila na određene delove konkursne dokumentacije. Osporavala je i pojedine kriterijume za kvalitativni izbor privrednog subjekta, o čemu je Forbes Srbija već pisao.

Nakon postupanja po ovom zahtevu, Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki je delimično poništila tender.

Odnosno, Komisija je naložila da se u određenim delovima izmeni konkursna dokumentacija. Takođe je naloženo i produženje roka za podnošenje ponuda.

Rok za podnošenje ponuda je potom produžen do 17. aprila.

Nezavršena stanica

Nova beogradska autobuska stanica nalazi se u bloku 42 na Novom Beogradu.

Iako je otvorena krajem septembra ove godine, stanica još nije potpuno završena.

Sama stanična zgrada BAS-a nije izgrađena, već je, prema dostupnim podacima, urađena samo temeljna ploča.

Putnici sada koriste privremeni objekat sa osnovnim sadržajima – aneks od 1.200 kvadrata.

Objekat autobuske stanice BAS biće pozicioniran na parceli 2896/107.

Prema projektu arhitekture, stanična zgrada imaće oblik raširenog ćiriličnog slova P (П).

Zgrada će imati suteren, prizemlje i dva sprata. Tačnije, imaće suteren, prizemlje, prvi sprat i povučeni sprat.