Zarada Mete: Rekordan profit i prodaja dok oglasi ostaju značajan izvor

Meta je ostvarila najveće prodajne rezultate i profit u svojoj istoriji u prošlom kvartalu, saopštila je kompanija u svom izveštaju o zaradi krajem oktobra, dok imperija društvenih medija Marka Zakerberga (Mark Zuckerberg) nastavlja da menja tok nakon teške 2022. godine. Međutim, vrednost akcija je pala nakon što je kompanija upozorila na potencijalno opadanje potražnje za svojim osnovnim poslovima oglašavanja.
Ključne činjenice
Matična kompanija Fejsbuka (Facebook) prijavila je prodaju od 34,1 milijardu dolara i zaradu od 4,39 dolara po akciji, tokom tromesečnog perioda koji se završio 30. septembra, čime su premašili prosečne procene analitičara od 33,6 milijardi dolara i 3,64 dolara po akciji.
To čini Q3 najprofitabilnijim kvartalom ikada u istoriji Meta kompanije, što takođe donosi najveći kvartalni bruto prihod u istoriji.
Akcije kompanije Meta su porasle za oko 4% posle objavljivanja rezultata, umanjujući gubitak akcija od 4% u uobičajenim satima trgovanja, nakon što je zarada konkurentske kompanije Alfabet (Alphabet) razočarala, iako su kasnije akcije promenile smer na gubitak od 4% nakon što je finansijska direktorka Suzan Li (Susan Li) upozorila na potencijalno smanjenje potražnje na oglasima, što je povezano sa ratom u Izraelu.
Meta, koja generiše više od 95% prihoda od oglašavanja, može da prati veliki deo svog glavnog uspeha u sve većoj spremnosti oglašivača da ponovo troše, pri čemu je Meta prodaja reklama porasla za 24% u odnosu na prethodnu godinu.
Veći deo poboljšanog profita potiče od značajnih mera za smanjenje troškova, pri čemu su troškovi smanjeni za 8% u odnosu na prethodnu godinu, kao deo Zakerbergove „godine efikasnosti“ koja je obuhvatala više od 20.000 otpuštanja.
Ipak, kompanija je prijavila gubitke od 3,7 milijardi dolara u Zakerbergovoj omiljenoj metavers (metaverse) diviziji za kućne ljubimce, čime su ukupni gubici jedinice proširene i virtuelne stvarnosti od njenog osnivanja 2021. godine na više od 35 milijardi dolara.
Tangenta
Meta se suočila sa svojim najznačajnijim pravnim izazovima krajem oktobra, kada su 33 države tužile kompaniju zbog navodnog obmanjivanja Amerikanaca o opasnostima po mentalno zdravlje mladih svojih Fejsbuk i Instagram platformi.
Veliki broj
140% Toliko su porasle akcije Meta kompanije ove godine, što je čini drugom najuspešnijom na S&P 500 indeksu.
Ključna pozadina
Iako su akcije Meta kompanije porasle ove godine, još uvek su 15% niže u odnosu na svoj vrhunac u 2021. godini, zbog pada od 60% prošle godine. Zapanjujući gubici nastali su pošto investitori nisu prihvatili Zakerbergovu promenu fokusa sa društvenih medija na metaversu, što je bilo istaknuto, promenim imena kompanije iz Fejsbuka u Meta u oktobru 2021. godine i smanjenjem prihoda od oglašavanja. Međutim Vol Strit (Wall Street) se ponovo zainteresovao za viziju kompanije, nakon što je kompanija dostavila niz snažnih izveštaja o zaradi ove godine.