Nastavlja se tender za zgradu BAS-a: Novi rok za ponude 3. april

Novac Nevena Petaković 18. mar 2025. 07:00
featured image

18. mar 2025. 07:00

Novi rok za podnošenje ponuda za firme koje su zainteresovane za izvođenje radova na izgradnji stanične zgrade BAS-a u kompleksu autobuske stanice na Novom Beogradu je 3. april.

Podsetimo, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda oglasila je još u oktobru tender za drugu fazu radova na izgradnji autobuskog terminala. Druga faza se odnosi na objekat autobuske stanice BAS. Vrednost ovog posla je 5,63 milijardi dinara.

Prvobitni rok za podnošenje ponuda bio je 22. novembar. Međutim, u decembru je objavljeno obaveštenje da se aktivnosti u ovom postupku zaustavljaju. Razlog je bio zahtev za zaštitu prava.

Zahtev, kako se kasnije videlo, je podnela kompanija Štrabag koja se žalila, između ostalog, na ograničavanje konkurencije.

Po zahtevu Štrabaga je postupala Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki koja je u januaru donela rešenje kojim je delimično poništila tender i naložila da se u određenim delovima izmeni konkursna dokumentacija.

Takođe je naloženo i produženje roka za podnošenje ponuda.

Novi rok i izmena dokumentacije

Kako se može videti na Portalu javnih nabavki, 15. marta je objavljeno obaveštenje u kojem se vidi da je novi rok za podnošenje ponuda 3. april.

Međutim, osim produženja roka došlo je i do još nekoliko izmena.

Ukupan rok za izvođenje radova umesto 730, iznosi 640 kalendarskih dana.

Izmenjen je i deo uslova koje firme moraju da ispune da bi bile izabrane za izvođenje ovih radova.

Na primer, izbrisan je kriterijum da ponuđač (ili članice zajedničke ponude) mora priložiti autorizaciju (ovlašćenje, potvrda) proizvođača ili predstavnika proizvođača sigurnosno-tehničkih sistema koji su predmet nabavke (sistem video nadzora, sistem kontrole pristupa, sistem protivprovale, sistem dojave požara, sistem javnog ozvučenja sa sve pripadajućim softverom za integraciju u jedinstvenu centralizovanu softversku platformu za upravljanje i nadzor).

Tom potvrdom proizvođač ili predstavništvo proizvođača garantuje da je ponuđač ovlašćen da
ponudi, prodaje, isporučuje i instalira, pušta u rad, servisira, održava i pruža tehničku podršku u predmetnom postupku javne nabavke.

Takođe, briše se i kriterijum da ponuđeni uređaji aktivne opreme računarske mreže moraju da budu novi i nerefabrikovani i nabavljeni autorizovanim kanalom prodaje u Srbiji. To se potvrđuje potvrdom izdatom od strane proizvođača ili predstavništva proizvođača u Srbiji za predmetnu nabavku, tzv. Manufacturer Authorization Form (MAF).

Sa druge strane, sada se kao kriterijum dodaje da je potrebno da privredni subjekt ima potvrdu proizvođača opreme koja se nudi, ili lokalne kancelarije proizvođača opreme za teritoriju Srbije. Njom se potvrđuje da je ponuđač ovlašćen za prodaju ponuđene aktivne mrežne opreme. Potvrda treba da je naslovljena na Naručioca za predmetnu nabavku.

Takođe, izmenjena je konkursna dokumentacija u delu tehničke specifikacije. A dopunjena je i dokumentacija za uvid, koja je objavljena na sajtu Direkcije.

Privremeni objekat

Nova Beogradska autobuska stanica nalazi se u bloku 42 na Novom Beogradu. Iako je otvorena krajem septembra ove godine, kompleks stanice još nije potpuno završen.

Sama stanična zgrada BAS-a nije izgrađena, već je, prema dostupnim podacima, urađena samo temeljna ploča.

Putnici za sada koriste privremeni objekat sa osnovnim sadržajima – aneks od 1.200 kvadrata.

Objekat autobuske stanice BAS biće pozicioniran na parceli 2896/107.

Printskrin/Geosrbija/Parcela na kojoj će se graditi objekat

Prema projektu arhitekture, stanična zgrada imaće oblik raširenog ćiriličnog slova P (П).

Zgrada će imati suteren, prizemlje i dva sprata. Tačnije, imaće suteren, prizemlje, prvi sprat i povučeni sprat.

Objekat je projektovan za sedam stotina zaposlenih koji rade u tri smene. „U udarnoj smeni je aktivno uključeno u rad stanice 460 zaposlenih“, piše u projektu arhitekture.

Prostor namenjen putnicima je dimenzionisan za broj od 20.000 putnika dnevno, odnosno devet miliona putnika godišnje.

„Cilj je da se na jednom mestu ponudi organizovana i funkcionalna usluga korisnicima: putnicima u dolasku, odlasku i tranzitu, pratiocima i posetiocima, zaposlenima u autobuskoj stanici i osoblju autobusa“, navodi se u projektu.