OTP Banka pokrenula prvi nagradni konkurs posvećen unapređenju finansijske edukacije mladih – GENERATOR EDU
Uprkos nacionalnim strategijama finansijske pismenosti, gotovo polovina građana EU finansijski je nedovoljno obrazovana.
Prema podacima istraživanja sprovedenog 2023. godine, tek svaka druga osoba u Evropskoj uniji poseduje osnovna finansijska znanja. Od pet pitanja za procenu osnovnih finansijskih koncepata, samo polovina ispitanika tačno je odgovorila na najmanje tri od pet pitanja. Najčešće su davali tačne odgovore na ona koja su se odnosila na razumevanje inflacije, dok je samo jedan od pet ispitanika tačno odgovorio na pitanja o kamatnim stopama i cenama obveznica. I pored toga, sve zemlje Evropske unije imaju, ili su u procesu izrade nacionalne strategije za finansijsku pismenost, sa posebnim fokusom na integraciji i sinergiju finansijske edukacije i digitalne pismenosti.
U studiji koja je pratila istraživanje navodi se da implementacija i primena strategija za finansijsku pismenost treba da doprinesu smanjenju rodnih i drugih razlika u znanju između ugroženih i osetljivih društvenih grupa, ali i da osiguraju da finansijsko obrazovanje počne rano, već u školama. Upravo prepoznajući potrebe da se finansijska pismenost gradi i stiče još u ranom tinejdžerskom dobu, brojne finansijske institucije krenule su sistemski da ulažu i razvijaju programe finansijske edukacije. Jedan od pionirskih i svakako prvi zvaničan konkurs koji nastoji da nagradi najinovativnija i najodrživija rešenja u oblasti finansijske edukacije mladih je nedavno pokrenuti konkurs GENERATOR EDU OTP banke Srbija.
„Generator EDU nastao je sa idejom da se tema finansijske edukacija vrati ili bolje pozicionira upravo tamo gde svaka edukacija počinje – u škole. Nastavnici i učitelji ključni su za usvajanje i prenošenje znanja u ranom periodu, a neretko i životnih stilova, zato je njihova pedagoška uloga ono što smo želeli posebno da istaknemo u ovom konkursu. Nadamo se da će nam baš od njih pristići veliki broj rešenja koja se naslanjaju na postojeće obrazovne programe osnovnih i srednjih škola i koja će zaživeti u redovnom školskom programu kroz nastavne i vannastavne aktivnosti“, kažu iz OTP banke koja je finansijsku pismenost mladih svrstala u jedno od svojih strateških usmerenja.
Generator sada je već tradicionalni projekat OTP banke kojim se podržavaju i nagrađuju inovativna rešenja u raznim društvenim oblastima, a nakon sedam uspešnih ciklusa, ovogodišnji – osmi, prvi je ne samo GENERATOR nego i konkurs koji je isključivo posvećen rešenjima iz oblasti finansijske pismenosti mladih. Pored obrazovne komponente, GENERATOR EDU se osvrće i na značaj digitalnog i inovativnog ekosistema, jer je drugi deo konkursa namenjen start up zajednici, civilnom sektoru i preduzetnici sa ciljem da dobre prakse i ideje prošire dalje od učionica, kao neformalne, ali inovativne obrazovne modele koji će se primeniti u svakodnevnom i digitalnom životu.
GENERATOR – MOTOR POZITIVNIH PROMENA OTP banka pokrenula je Generator 2017. godine s ciljem da kroz svaki ciklus pruži odgovor na neku od aktuelnih potreba društva. Brzo je postao odgovor na ključne izazove sa kojima se susrećemo – bio jedan od prvih koji je pomogao maloj i srednjoj privredi da u svoje poslovanje uvedu digitalne promene, ali i jedan od onih koji su pomogli preduzetnicima da prevaziđu krizu prouzrokovanu pandemijom COVID-19 tokom 2020. godine. Prethodna dva ciklusa, pod nazivom Generator ZERO , bila su fokusirana na startape, mikro i mala preduzeća sa inovativnim rešenjima koja smanjuju karbonski otisak, što je predstavljalo jedinstven konkurs te vrste. Do danas, Generator je podržao gotovo 100 sjajnih i originalnih ideja, a broj prijava svakim ciklusom raste, što jasno ukazuje na to koliko je ovaj program potreban inovatorima. |
Iz OTP banke dodaju da pozivaju učitelje, nastavnike i profesore osnovnih i srednjih škola, organizacije civilnog društva, kao i preduzetnike, startape, socijalna, mikro i mala preduzeća da se prijave na konkurs, čiji nagradni fond iznosi čak dva miliona dinara. Za sredstva iz fonda mogu konkurisati dve kategorije kandidata i to na sledeći način:
- Prosvetne ustanove – nagrada od 1.000.000 dinara biće podeljena na iznos od 200.000 dinara za prosvetne radnike bilo da se prijavljuju samostalno ili u timu, dok će škola koja nominuje projekat dobiti 800.000 dinara za implementaciju projektnog rešenja;
- Civilni sektor – ceo iznos nagrade od milion dinara namenjen je pravnom licu za implementaciju projektnog rešenja.
Strateški partner Generatora EDU je Dostignuća mladih, internacionalna organizacija civilnog društva sa dugom tradicijom i praksom na polju finansijske edukacije. Podršku i saglasnost na realizaciju projekta dalo je i Ministarstvo prosvete Republike Srbije, ističući da veruje da će konkurs mati pozitivan uticaj na društvenu zajednicu.
Ukoliko imate ideju koja doprinosi finansijskoj edukaciji, postanite deo promene koja će oblikovati stabilniju budućnost u Srbiji – jer, samo zajedno možemo da rastemo u znanju. Prijave za konkurs kreiran s namerom da zajedno rastemo u znanju otvoren je do 31. januara 2025. godine. Za više informacija posetite link. |