Ponovo produžen tender za izgradnju nove zgrade BAS-a u bloku 42

Firme koje su zainteresovane da izvode radove na izgradnji novog objekta BAS-a, autobuske stanice u bloku 42, imaju još vremena da podnesu ponude, jer je rok za to produžen do 17. aprila.
Na Portalu javnih nabavki juče je objavljeno obaveštenje da se rok za podnošenje ponuda produžava do 11. aprila. Ipak, nakon toga je objavljena ispravka po kojoj se rok za podnošenje ponuda zapravo produžava do 17. aprila.
Putnici za sada koriste „privremeni objekat“ sa osnovnim sadržajima – odnosno aneks od oko 1.200 kvadrata. Upotrebna dozvola za aneks je izdata početkom oktobra 2024.
Tender za staničnu zgradu
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda oglasila je još u oktobru tender za drugu fazu radova na izgradnji autobuskog terminala BAS-a.
Druga faza se upravo odnosi na izgradnju zgrade autobuske stanice. Radi se o poslu vrednom 5,6 milijardi dinara.
Objekat treba da se gradi na katastarskoj parceli 2896/107.
Planirano je da bude pravougaonog, kompaktnog oblika, u vidu razvučenog ćiriličnog slova „П“. Prvobitni rok za firme da podnesu ponude bio je 22. novembar. Ipak taj rok produžen je do 12. decembra.
Međutim, u decembru je objavljeno obaveštenje da se aktivnosti u ovom postupku zaustavljaju. Razlog je bio zahtev za zaštitu prava.
Zahtev, kako se kasnije videlo, je podnela kompanija Štrabag koja se žalila, između ostalog, na ograničavanje konkurencije.
Po zahtevu Štrabaga je postupala Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki koja je u januaru donela rešenje kojim je delimično poništila tender i naložila da se u određenim delovima izmeni konkursna dokumentacija. Takođe je naloženo i produženje roka za podnošenje ponuda.
Nakon toga je novi rok za podnošenje ponuda bio 3. april.
Na Portalu javnih nabavki sada je objavljeno obaveštenje u kojem se vidi da je rok za podnošenje ponuda produžen za još 14 dana.
Kao razlog za novi rok se navodi da naručilac (Direkcija za građevinsko zemljište) ima za cilj da objavi dodatne informacije i pojašnjenja u vezi sa dokumentacijom o nabavci.
Inače, tokom postupka nabavke, koji traje skoro šest meseci, više puta je dopunjena dokumentacija koja se odnosi na objekat stanice.
Izmenjena i građevinska dozvola
Nedavno je izmenjena i građevinska dozvola za izgradnju stanične zgrade.
Naime, Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Beograda je 25. marta doneo rešenje o izmeni građevinske dozvole koja se odnosi na II fazu kompleksa autobuske stanice koja obuhvata izgradnju samog objekta autobuske stanice.
Građevinska dozvola za ovu fazu radova izdata je 2021. godine. Ona je već jednom izmenjena, iste godine kada je i izdata.
Razlog za ovu izmenu je obuhvat tehničke dokumentacije na nivou projekta za građevinsku dozvolu. Naime, dokumentacija pored objekta stanice separatom izmena predviđa i detaljnu razradu kompletnog uređenja pacele – odnosno izgradnju i interne saobraćajnice.
Kako se navodi, interna pristupna saobraćajnica sa osam taksi parking mesta, iako sadržana u lokacijskim uslovima, nije posebno obrađena i precizirana prethodnom projektnom dokumentacijom. Međutim, izmenom je to ispravljeno.
Rešenjem o izmeni građevinske dozvole se investitoru (Gradu Beogradu) i finansijeru (BAS – Beogradska autobuska stanica) dozvoljava izgradnja po izmenjenoj tehničkoj dokumentaciji II faze kompleksa autobuske stanice.
Poslovni prostor i interna saobraćajnica
Građevinska dozvola se odnosi na poslovni prostor koji ima suteren, prizemlje, jedan sprat i povučeni sprat. Njegova ukupna bruto izgrađena površina biće 27.319 kvadrata, od čega je nadzemno 17.082 kvadrata. Čine je dve funkcionalne celine.
Obuhvata autobusku stanicu sa pratećim sadržajima, odnosno poslovni prostor 1 (22.321,7 kvadrata) i poslovni prostor 2 (2.650 kvadrata ). Deo kompleksa BAS-a za koji je izdata dozvola su i 206 parking mesta sa 12 parking mesta za osobe sa posebnim potrebama u suterenu objekta.
Pored toga izmenjena građevinska dozvola odnosi se i na pristupnu internu saobraćajnicu, i pripadajuće interne pešačke i zelene površine.
Ukupno planirana vrednost radova prema izmenjenoj tehničkoj dokumentaciji (za objekat i saobraćajnicu) iznosi 4.929.259.935,50 dinara (5.915.111.922,60 dinara sa PDV-om).