Postavljena skela za obnovu vodotornja kod Gazele – još bez prijave radova

Obnova vodotornja pored mosta Gazela bi uskoro mogla da počne imajući u vidu da su juče radnici privodili kraju postavljanje skele. Investitor ovog projekta je Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu koja je ovaj posao objedinila sa rekonstrukcijom zgrade Ložionice u kompleksu Beograda na vodi.
Prema zvaničnim informacijama, reč je o poslu izvođenja radova na adaptaciji, sanaciji i promeni namene zgrade železničkog saobraćaja – Vodotornja.
Predračunska vrednost radova je 21,2 miliona dinara ili nešto više od 180.000 evra.
S obzirom na to da se ne menjaju gabariti ovog objekta niti se prave druge veće promene, Kancelarija nije morala da pribavlja građevinsku dozvolu već je bilo dovoljno da dobije rešenje o odobrenju izvođenja radova.

Kancelarija je ovo rešenje pribavila krajem decembra prošle godine.
Ipak, nadležni organ za rešavanje ovog zahteva – Odeljenje za građevinske poslove opštine Savski venac – obavezao je investitora da pre početka izvođenja radova podnese prijavu radova. Uz to bi investitor dao informaciju o datumu početka i završetka izvođenja radova.
U sistemu za izdavanje dozvola zasad nema podnete prijave radova, ali je skela ipak postavljena.
Na tabli koja se nalazi ispred gradilišta, navodi se da je početak radova – jun 2024. Kao rok završetka naveden je decembar 2024. Izvođač radova naveden na tabli je M Enterijer gradnja iz Beograda, a na slici se može videti da će vodotoranj biti okrečen u terakota crvenu boju.
Inače, tender za izvođenje radova na rekonstrukciji vodotornja raspisan je krajem aprila ove godine.
Ovaj posao je bio samo deo tendera ukupne procenjene vrednosti 1,47 milijardi dinara, koji podrazumeva i izgradnju pasarele radi povezivanje vodotornja sa Ložionicom, kao i opremanje kompleksa Ložionice.

U junu je objavljeno da su tender dobile firme Geotaur, M Enterijer Gradnja, Čelik doo, Mašinoprojekt Kopring, Svetlost Teatar, Securiton, Alp inženjering i preduzetnik Aleksandar Nikolić.
Vrednost ugovora je 457,46 miliona dinara i traje tri godine, a oni su bili i jedini ponuđači.
Vodotoranj je objekat železničkog saobraćaja jer je služio da snabdeva parne lokomotive vodom.