Stvari koje ljudi s unosnim dodatnim poslovima rade drugačije

Dodatni poslovi više nisu samo trend — postali su deo našeg načina života.
Zapravo, skoro 40% radnika u Sjedinjenim Američkim Državama ima dodatne poslove. Ovi sporedni projekti donose dodatni prihod i nude malo slobode dok pokušavamo da se izborimo s inflacijom. Istraživanje koje je sproveo Side Hustle Nation pokazalo je da najuspešnijih 5% zarađuje po 10.000 dolara mesečno, dok 56% zarađuje manje od 100 dolara mesečno.
Dakle, šta to razlikuje one koji od dodatnih poslova zarađuju mnogo od ostalih?
Više od napornog rada, radi se o tome da znaju kako da igraju igru i gde da usmere svoju energiju. Evo nekoliko stvari koje vrhunski „side hustleri“, radnici sa dodatnim poslom, rade drugačije. I koje mogu pomoći i tebi da podigneš svoj dodatni posao na viši nivo.
Oni planiraju svoje vreme
Imati dodatni posao znači da već imaš puno radno vreme kao glavni izvor prihoda. A uspešni ljudi sa dodatnim poslovima znaju kako da budu odlični u oba. Oni dobro planiraju svoje vreme kako nijedan posao ne bi trpeo. Kako to rade? Prave realan raspored i pridržavaju ga se.
Na primer, ako rade tipično od devet do 17h, bude se već u pet ujutru i provedu dva sata radeći na svom dodatnom poslu. Umesto da uveče besciljno listaju telefon, posvete još tri sata svom poslu. I dok vikendom uživaju, ipak odvoje još četiri sata za rad. To je ukupno već 29 sati nedeljno.
Vreme je novac, zato umesto da kažeš: „Nemam vremena“, pokušaj da kažeš: „Naći ću vremena“.
Napravi rutinu koja ti odgovara — onu koja ti neće delovati kao obaveza, već kao nešto čemu se raduješ. Na kraju krajeva, ovde govorimo o dodatnom prihodu i ličnom razvoju.

Neprestano upoznaju nove ljude
Uspešne osobe koje zarađuju puno od dodatnih poslova mogu se sresti svuda: objavljuju na Linkdinu, pridružuju se grupama za frilensere ili prisustvuju vebinarima. Nisu prisutni samo onlajn — oni neprestano grade kontakte i uživo. Na radionicama, konferencijama i stručnim sajmovima. Na primer, odlazak na marketinški ekspo može im pomoći da pronađu nove klijente ili upoznaju stručnjake koji dele korisne uvide i strategije.
Čak i odlazak u kafiće ili rad u zajedničkim (co-working) prostorima ima za cilj širenje mreže kontakata. Zapodenu razgovore i grade odnose čak i u neformalnim situacijama. Jer, ljudi koji zarađuju ozbiljan novac od dodatnih poslova znaju da prilike mogu doći i iz spontanih interakcija.
Naravno, oni maksimalno koriste i svoju postojeću mrežu — dobijaju preporuke od prijatelja, bivših kolega i nadređenih. Stalno su u pokretu i uvek traže sledeću osobu koja može otvoriti vrata ka novom izvoru prihoda.
Fokusirani su na probleme vredne hiljade dolara
Najuspešniji „side hustleri“ zarađuju šestocifrene iznose s razlogom. Pametno usmeravaju svoju energiju na rešavanje problema koji vrede hiljade dolara, a ne deset. Umesto da prihvataju sitne, nasumične zadatke, oni ciljaju projekte visoke vrednosti.
Na primer, umesto da napiše jednu reklamu ili Instagram opis, kopirajter će ponuditi celokupan paket rebrendiranja. To može uključivati opise za društvene mreže, lending stranice, blog sadržaje i scenarije za video. Nude dugoročna rešenja klijentima, pomažući im da izgrade kredibilitet i privuku prave kupce. A to znači više prihoda i za njih i za klijenta.
Više od samog pružanja usluge, profesionalci u dodatnim poslovima se pozicioniraju kao pouzdani partneri i lideri u svojoj industriji. Ovaj pristup im omogućava da lakše dođu do većih klijenata i naplate svoje usluge po višim cenama.
Nikada ne prestaju da inoviraju
Najuspešniji „side hustleri“ se nikada ne zadovoljavaju trenutnim stanjem, pogotovo u brzo menjanjućoj industriji. Uvek traže nove načine da rastu i ostanu ispred konkurencije. Na primer, privatni tutor može početi da prodaje onlajn kurseve kako bi došao do šire publike.
Pisac sadržaja može naučiti SEO optimizaciju i grafički dizajn kako bi nudio sveobuhvatnije usluge. Kombinovanjem različitih veština, nude više vrednosti postojećim i potencijalnim klijentima — i zarađuju više.
Vrhunski „hustleri“ takođe se neprestano informišu o novim alatima, trendovima i tehnologijama. Bilo da je reč o automatizaciji, softverima za montažu, platformama za upravljanje projektima ili aplikacijama za produktivnost. Uvek postoji nešto novo što im pomaže da ostanu konkurentni.
Svi mogu započeti dodatni posao, ali samo retki uspeju da dominiraju.
Uz pravu kombinaciju strategije i prilagodljivosti, ni ti nisi daleko od velikog uspeha. Usavrši najbolje prakse, širi mrežu kontakata i stalno se razvijaj.
Radi pametno — i rezultati će doći.
Šo Devan, saradnik Forbes