U centru Ljubljane niče Nordika, zgrada visoka 80 metara

Na kraju Masarikove ceste u Ljubljani, gde put skreće ka podvožnjaku kod Ortu bara, Korvin će graditi stambenu zgradu Nordika.
Poslednjih godina Slovaci postaju sve značajniji investitori u ljubljanske nekretnine. Početkom godine završili su stambeno naselje Kvartet u Šiški, a trenutno grade poslovnu zgradu Vilharia. Nalazi se u neposrednoj blizini njihovog najnovijeg projekta pored glavne železničke i autobuske stanice.
Toranj Nordika biće visok 82 metra i imaće 24 sprata, što će ga činiti drugim najvišim stambenim blokom u Ljubljani. Odmah posle Spektre na Celovškoj cesti. Imaće oko 290 stanova.
Prema prognozi investitora, Nordika će se bazirati na energetskoj efikasnosti. Imaće fotonaponske panele, a efikasnosti i toplotnom komforu doprineće i ventilisana fasada.
Zgradu je projektovao renomirani norveški arhitektonski studio Snøhetta. Između ostalog, njihove arhitekte su projektovale Operu u Oslu, biblioteku Aleksandrina u Egiptu i memorijal i muzej 11. septembra u Svetskom trgovinskom centru u Njujorku.
Proći će neko vreme do početka izgradnje
Korvin je kupio zemljište preko puta Situle, koje je trenutno jedini završen projekat u okviru putničkog centra.
Pre toga je ovde bio Veletekstil, nekada jedan od najvećih trgovinskih lanaca. Pre dve godine srušeni su napušteni magacinsko-industrijski objekat, upravna zgrada, restoran i nekoliko manjih pomoćnih objekata.

Područje oko železnice je ogromno gradilište
Projekat duž Masarikove deo je većeg uređenja oko putničkog centra.
Poslednjih meseci, posle više od dve decenije, sve više počinju aktivnosti na izgradnji Putničkog centra Ljubljana (PCL). To se već vidi i po brojnim ograničenjima saobraćaja u blizini Dunajske ceste, Vilharjeve i Masarikove ulice. .
Prvo su krenuli sa proširenjem i radovima na železničkom nadvožnjaku iznad Dunajske ceste. Aktivno je i gradilište gde će se nići komercijalni deo Emonike, koji grade Mađari.
Direkcija za infrastrukturu (DRSI) je pre nekoliko dana odabrala izvođače radova na dogradnji železničke stanice i železničke infrastrukture. Pored Vilharjeve ulice biće i glavna autobuska stanica, a pored kule Korvina Centar za upravljanje železničkim saobraćajem.
Slovački investitori predviđaju da će izgradnju Nordike početi krajem sledeće ili početkom 2026. godine, a izgradnja bi trebalo da bude završena 2028. godine.
Istovremeno, opština će srušiti neke objekte duž Masarikove ulice i proširiti je u saobraćajnicu sa četiri trake.
Predviđeno je više od 1.600 stanova
U Korvinu, međutim, predviđaju da će u narednoj deceniji izgraditi još 1.644 stana u Ljubljani. Projekti i poslovna zgrada Vilharia od 36.000 kvadratnih metara je završena dve trećine. Sarađuju sa češkom investicionom kompanijom Hartenberg. Sa Hartenbergom su dobili jakog finansijskog partnera, rekao je Korvin pre izvesnog vremena za Finance.
Pored Nordike, planira se izgradnja kvarta Linhart pored Gospodarskog raštavišča i većeg stambenog kompleksa uz Šmartinsku cestu, u nekadašnjem delu Kolinske.
Nekadašnji prostor fabrike Kolinska kupljen je zajedno sa češkom investicionom kompanijom Hartenberg krajem 2022. godine. Prema pisanju portala Necenzurirano, zemljište su platili 25 miliona evra najbogatijem Slovencu Igoru Lahu.
Marko Rabuz, novinar Forbes Slovenija