Beograd na vodi zapeo i na rekonstrukciji parka kod hotela Bristol i izgradnji garaže

Novac Forbes Srbija 16. jun 2024. 08:00
featured image

16. jun 2024. 08:00

Prva nedelja juna nepovoljno se završila po Beograd na vodi i njihov zahtev za izdavanje lokacijskih uslova za rekonstrukciju parka između hotela Bristol i glavne autobuske stanice, koja predviđa i izgradnju dvoetažne garaže ispod zelene površine.

Ovo je još jedan u nizu negativnih odgovora koje je investitor dobio od gradskog Sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove.

Time je i uređivanje ovog dela Savskog amfiteatra prolongirano na određeno vreme.

Kako se navodi u izdatom rešenju, investitor je ispunio formalne uslove da se postupi po njegovom zahtevu, ali Idejno rešenje nije prošlo test usklađenosti sa pravilnikom.

Po onome što se može pročitati, opet su „presudili“ pojedini tehnički propusti.

Primera radi, u Idejno rešenje je pored glavne parcele koju čini postojeći park dodata i susedna mala parcela između parka i hotela, koja je ustvari ulica i nije deo parka pa nije ni trebalo da se nađe u ovom zahtevu.

Još tri stvari nisu bile dobro urađene, a između ostalog nisu dati podaci o dizel agregatu, koji je planiran u objektu. Sekretarijat navodi da je potrebno dostaviti dodatni prilog ukoliko se postavlja dizel agregat, a dodatni prilog je potreban i imajući u vidu da se park nalazi u okviru šire B zone sanitarne zaštite beogradskog vodoizvorišta.

Najava rekonstrukcije parka kod hotela Bristol odnosno Svetonikolskog parka, postavljena je na sajt Beograda na vodi krajem decembra prošle godine. U tekstu se pominje da će „dugo godina zapušteni“ park uskoro biti u potpunosti obnovljen zahvaljujući Beogradu na vodi i postati jedan od najmodernijih i inženjerski najinovativnijih parkova u ovom delu Evrope.

Među aktivnostima koje su najavljene jeste sadnja više od 200 odraslih stabala (sada ih ima između 40 i 50).

Kada je reč o garaži, Beograd na vodi najavio je da će na dva nivoa imati 420 parking mesta i njenu izgradnju će takođe finansirati ovaj investitor. „Ona će u potpunosti biti prilagođena dizajnu parka, tako da će imati dva ulaza odnosno izlaza za vozila i punjače za električne automobile, dok će se u neposrednoj blizini kružnog toka kod trenutne Beogradske autobuske stanice (BAS) nalaziti podzemni prolaz za pešake sa liftom“, stoji u objavi na sajtu.

Dodaje se i da će zahvaljujući inženjerskom rešenju, na „krovu“ garaže odnosno u parku biti obezbeđen optimalan prostor za neometani rast postojećeg i novog zelenila.

Najavljeno je i da će u parku biti podignut spomenik Luki Ćeloviću, nekadašnjem predsedniku Beogradske zadruge. Kako je objašnjeno, Svetonikolski park je nastao na mestu nekadašnje bašte ovog „slavnog Srbina iz Trebinja“.

„S druge strane, „Krst sa Malog pijaca“, jedan od najstarijih spomenika u Beogradu koji datira još iz 1862. godine, biće privremeno izmešten i restauriran, a zatim vraćen na isto mesto u parku na kojem je već bio. Međutim, sada će do zaštitnog znaka parka biti napravljen poseban prilaz kakav spomenik ovog značaja i zaslužuje. Takođe, u okviru čitave nove zelene oaze postojaće različite zone za relaksaciju, nekoliko pešačkih i jedna glavna, krivudava staza koja će svojim „tokom“ usporavati kretanje posetilaca i omogućavati njihov duži boravak u prirodnom okruženju“, stoji u tekstu na sajtu Boegrada na vodi.

Iako je u nekim situacijama investitor vrlo brzo reagovao nakon odbijanja i podnosio usaglašeni zahtev, to se u ovom slučaju nije još dogodilo.

Četvrti pokušaj za BAS

Ukoliko Beograd na vodi uspe da iz ponovljenog pokušaja dobije lokacijske uslove za izgradnju garaže, time bi se mogli vremenski poklopiti radovi sa izgradnjom na mestu Beogradske autobuske stanice.

Nakon što je tri puta odbijen za lokacijske uslove za gradnju stambeno-poslovnog kompleksa na mestu glavne stanice, Beograd na vodi je podneo i četvrti zahtev krajem maja koji Sekretarijat za urbanizam još rešava. Ako tome dodamo i najave iz Grada da bi veoma brzo mogli da počnu i radovi na izgradnji tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, kao i izgradnja novog mosta na mestu postojećeg, ceo ovaj potez mogao bi da postane veliko gradilište.