Bivši vlasnik ATP Vojvodine: Ispitati da li je legalna međumesna autobuska stanica u Novom Sadu

Bivši vlasnik preduzeća ATP „Vojvodina“ iz Novog Sada Ilija Dević uputio je pismo Višem javnom tužilaštvu u tom gradu u kome ih obaveštava da Međumesna autobuska stanica, koja se nalazi ispred Železničke stanice na kojoj je poginulo 14 ljudi dok su čekali autobus, radi nelegalno.
„Zahtevam pokretanje krivičnog postupka protiv odgovornih lica iz gradskih i republičkih organa zbog nelegalnog rada međumesne autobuske stanice“, navedeno je u pismu na sajtu tog privrednika.
Dević je podsetio da je 2004. kupio preduzeće ATP „Vojvodinu“ i na osnovu ugovora sa Gradom Novim Sadom i planskim dokumentima investirao u gradnju nove međumesne i međunarodne autobuske stanice.
Prema ugovoru, bilo je predviđeno da se prigradska autobuska stanica ‘Riblja pijaca’ premesti na mesto stare autobuske stanice, a međumesna i međunarodna premesti na mesto nove autobuske stanice ATP „Vojvodine“ koju je on izgradio, nedaleko od autobuske i železničke stanice, navedeno je u pismu.
U ugovoru sa Gradom Novim Sadom navedeno je da ugovorne strane uređuju međusobna prava i obaveze u pogledu obezbeđivanja nove međumesne autobuske stanice u objektu koji će graditi ATP „Vojvodina“ na lokaciji koja je predviđena Generalnim planom Grada Novog Sada do 2021. godine.
Takođe navedeno je da će se obezbeđivanjem nove međumesne autobuske stanice stvoriti uslovi za izmeštanje prigradskog terminala sa „Riblje pijace“ na lokaciju sadašnje međumesne autobuske stanice, kao i uslovi za izmeštanje sadašnje međumesne autobuske stanice na novu lokaciju, u skladu sa Generalnim planom”.
Nakon što je ATP „Vojvodina“ ispunila obaveze iz ugovora, kako je navedeno u pismu, Grad je započeo svoj deo obaveza, ali nije ispunio do kraja.
„Prigradski saobraćaj je sa ‘Riblje pijace’ prebacio na staru autobusku stanicu, ali su potom gradske vlasti, neobjašnjivo drastično prekršile ugovor, sprečavajući da se međumesni i međunarodni saobraćaj prebaci na novu autobusku stanicu“, naveo je Dević.
On je istakao da stara autobuska stanica nema prostorne ni zakonske uslove, uključujući i upotrebnu dozvolu.
„Zbog toga sa nje ne može da se odvija kompletan autobuski saobraćaj, pa je prigradski terminal izmešten ispred zgrade Železničke stanice, na prostor zemljišta ‘Potkovica’. Za takvo postupanje nije postojao nikakav akt, niti odluka zasnovana na Zakonu o drumskom saobraćaju“, tvrdi Dević.
To nezakonito stanje i praksa, kako je navedeno, postoji od 2007. godine.
„Nijedan državni nadležni organ nije reagovao i zatvorio neuslovnu stanicu, niti preduzeo mere da se zabrani takav način rada. Na nezakonito postupanje nadležnih republičkih inspekcija i gradskih organa ukazivao sam bezbroj puta, podnošenjem prijava i preko sredstava informisanja“, podsetio je on.
Upravo na tom mestu glavne Železničke stanice, koja je ujedno bila i terminal za prigradski saobraćaj, kako navodi Dević, dogodila se tragedija u kojoj je poginulo 14 ljudi.
„Prema mojim saznanjima, većina stradalih su upravo bili putnici koji su koristili prigradski saobraćaj i sticajem nesrećnih okolnosti, ali i nelegalnog postupanja Grada, našli su se ispod nadstrešnice koja se obrušila“, piše u Devićevom pismu upućenom tužilaštvu.
On traži da Viši javni tužilac u sklopu utvrđivanja okolnosti i činjenica, koje se odnose na tragediju u Novom Sadu, ispitaju i okolnosti i činjenice koje se odnose na „nezakonitu i nelegalnu“ lokaciju prigradskog saobraćaja.
„Zahtevam da se protiv nadležnih u republičkim inspekcijskim organima, a posebno u Gradu Novom Sadu, pokrene postupak kojim bi se utvrdilo zašto se održava nezakonit autobuski saobraćaj koji nije usaglašen sa gradskim prostornim i urbanističkim aktima. Pored činjenice da su takvim ponašanjem uništili jedno autotransportno preduzeće i egzistenciju 600 zaposlenih, evidentno je da su na posredan način doprineli većem broju žrtava“, napisao je Dević.
On je ATP „Vojvodina“ kupio u privatizaciji 2004. godine i potpisao ugovor sa Gradom Novim Sadom da izgradi autobusku stanicu i servisni centar i da na tu lokaciju izmesti postojeću autobusku stanicu.
Grad nije ispunio svoju obavezu i firma je otišla u stečaj, a stečajni upravnik sada pokušava da rasproda imovinu zbog čega je Dević pokrenuo niz sudskuh postupaka koji još nisu okončani.
Beta